Ervaringen met bevallen in het LUMC van een niet gezond kindje

Discussie in 'De bevalling' gestart door WendyB, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Hoi dames,

Een week geleden zijn we er bij toeval achter tijdens ee liggingsecho achter gekomen dat onze dochter vergote verntrikels heeft. Maw teveel vocht in haar hersenen maw een waterhoofdje.
    Ze heeft verder voor zover bekend geen afwijkingen.

Nu moet ik bevallen in het LUMC, zodat de baby straks de best mogelijke zorg krijgt. Nu heeft ze de hele zwangerschap in een stuit gelegen dus ik ging uit van een keizersnede, maar de kleine is ineens gedraaid en gezakt dus ze hebben het liefst dat ik op een natuurlijke manier beval.

Ik zit vol praktische vragen.

- als de geboorte "goed" verloopt voor mij, mag/moet ik dan meteen naar huis?
    - mag/moet ik bij mijn dochter blijven 's-nachts?
    - heeft iemand ervaring met deze aandoening en weet iemand hoelang je ongeveer in het ziekenhuis blijft?
    - krijgt onze dochter haar kleertjes van thuis aan of kleding van het ziekenhuis.
    - wat voor voeding geven ze in het LUMC (ik ga even niet uit van borstvoeding).

Misschien nog andere tips?

Alles is welkom,

Wendy,

2. Hester

Hester Niet meer actief

Vervelend voor je, hopelijk valt het allemaal mee.

Ik ben twee keer in het LUMC bevallen van gezonde kinderen: eerste keer gewoon bevallen, tweede keer keizersnede (stuitligging) dus ik kan niet al je vragen beantwoorden.

- 's Nachts mag je denk ik wel blijven, misschien overdag ook wel. Onze baby was er ook opgenomen vanaf dat hij 3,5 week oud was en toen hadden we een kamer alleen met zijn bedje en een bed voor mij erbij. Hij was toen wel heel erg ziek, dus misschien is dat anders.
    - Je kunt je kindje gewoon eigen kleertjes aan (laten) doen.
    - Voeding is Nutrilon: als je wilt hypoallergeen, anders normale.

Ik zou gewoon even bellen om antwoorden te krijgen op al je vragen! Succes

Deel Deze Pagina