Ervaringen met brace ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Wachtende, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hallo allemaal !

Na een operatie zit ik met mijn been in een brace. Hoe meer spieren er verdwijnen hoe meer hij afzakt, en komt 1 van de bevestigingsbanden op mijn knieschijf en dat doet best pijn. Ook is het soms mogelijk dat mijn knie een stukje buigt wat absoluut niet mag.
    Ik ben al terug naar het ziekenhuis geweest die konden hem ook niet beter aanpassen, ze pasten eigenlijk bij niemand goed werd me verteld.

Heeft iemand misschien nog handige trucjes ontdekt om het beter te laten zitten ?

Om zo'n brace gaat het:

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Zie net dat die brace een anti slip systeem heeft...nou dat heeft die van mij dan niet...

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    over je broek dragen ?!

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Dan beweegt hij met de kleding mee:(
    Bedankt voor je reactie

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Waaraan ben je geopereerd precies? Je mag je been echt helemaal niet buigen?

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik heb ook 8 weken met zon ding gelopen maar mijn been was ook nog eens helemaal ingezwachteld dus had er geen mega last van maar bij mij verschoof hij ook.. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen

7. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb 2 jaar een brace om mijn knie gehad, al die tijd heb ik er niks op gevonden, soms moest ik er vanwege zwelling een knelkous (ik weet niet meer hoe het echt heet) omheen en dan bleef ie wel zitten.

ik had zelfs het idee dat het meer kapot maakte dan steunde omdat ie zo afzakte en te strak kon ik het klitteband ook niet trekken want dan stroomt er geen bloed meer door je been.

hoe dan ook een heel irritant probleem waardoor ik soms de brace ook stiekem niet droeg.

8. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hier ook een hele tijd een brace gedragen vanwege een gebroken knieschijf. Ik kon er helaas ook geen oplossing voor vinden. Vond het ook erg lastig want de bovenrand van de opening bij de knieschijf zakte dan op mijn knieschijf -> auw!!

succes met je herstel!

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier precies zo ;)

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Nou ze mogen wel wat verbeteren er aan zo te lezen !
    Ik heb ook een kous eronder omdat ik zo lang niet mag bewegen om trombose te voorkomen.

Mijn knieschijf bleef luxeren, ze hebben de banden van de knie aan 1 kant korter gemaakt. Mag de knie echt helemaal niet buigen...best irritant :p

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hey ik zou die operatie eigenlijk ook krijgen maar heb er (voorlopig) even vanaf gezien ivm kinderen etc. Laatste keer was tijdens mn vorige zwangerschap en gaat nu wel goed eigenlijk. Hier zou ik overigens eigenlijk een gipsspalk krijgen voor na die tijd, geen idee of dat nou echt een feest is haha. Hoe is de operatie en alles verlopen?

12. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    niet helemaal hetzelfde maar ik heb jaren terug voor ik geopereerd werd aan mijn knie verschillende keren een kniebrace gekregen om het te verstevigen zodat mijn knieschijf niet meer zou verschieten.. een van die braces was heel duur toen iets van 180 gulden herinner ik me nog.. en dat ding werd ook opgemeten en schoof als een gek.. ik elke keer terug maar ook bij mij was het of te strak of te los :S dus geld weggegooid :S
    moet ook zeggen dat ik stevige bovenbenen altijd heb gehad en dat ik toen al het idee had dat het daardoor kwam...
    maar wel erg vervelend want als hij niet goed zit heeft het ook weinig nut :S vond het vreselijk irritant die brace ...

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Als je er nou eens iets zachts onder doen, op je boven been. Iets van een klein kussentje, of nog beter misschien iets van silliconen ?? Je hebt van die sillicone schijven die je in je hakken kan doen, zodat je geen last krijgt van je voeten, zo iets bedoel ik.

14. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Een gipsspalk kan eigenlijk niet want vanaf week 5 moet je naar de fysio zodat de knie kleine stukjes gebogen moet worden. Je begint dus al eerder met fysio en dan moet hij even af.
    In het begin was het echt pittig maar dat vertelde de orthopeed ook. Het is nu wachten tot ik met fysio kan beginnen want over het resultaat kan ik nog niets zeggen.

Gebakje: goede tip !

Deel Deze Pagina