Ervaringen met bruidsduiven: doen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nicky1973, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Tsja, als die beestjes speciaal hiervoor gefokt zijn weten ze natuurlijk niet wat ze met die vrijheid aan moeten na het loslaten.

Dat ze geen getrainde duiven gebruiken die naar huis vliegen?
    Of het verschilt per aanbieder..
    Zou je na kunnen vragen natuurlijk!

2. Jel

Jel Niet meer actief

Wij wilden dit toen ook, maar de prijs hield ons ook tegen.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk dat het mee moet vallen, volgens mij zijn het gewoon duiven waar (in het verleden) ook wedstrijden mee gedaan zijn en die dit 'gewend' zijn.
    Zou het heel stressvol zijn dan gaat zo'n beestje (neem ik aan) ook niet lang mee.... en werkt het ook gewoon niet.

4. Romk3

Romk3 Nieuw lid

2 apr 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedendag,

Voor bruidsduiven gebruiken we tegenwoordig ook wel helium duiven. Dit komt op precies hetzelfde neer als de echte bruidsduiven, maar zijn stukken goedkoper. Dus hetzelfde effect voor minder geld en hoeven er dus ook geen echte duiven te worden gebruikt. De helium duiven kun je bij Hiep Hiep Ballon bestellen en hier kun je ook een filmpje zien!

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    schijnt dat het soort duiven helemaal niet terug kan vliegen naar huis. De echte wedstrijd/postduiven zijn over het algemeen ook grijze duiven en niet de mooie witte.

Ik heb weleens gehoord dat deze duiven dus de weg naar huis helemaal niet kunnen vinden en dus vaak dood gaan.. Erg romantisch.....

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Nog even nagelezen en blijkt dat je wel witte postduiven hebt, die kunnen idd de weg terugvinden. Maar sierduiven niet, dus goed opletten wat voor soort duiven er aangeboden worden!

Deel Deze Pagina