kraampakket

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door cle23, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    Dag dames,

Ik heb vandaag het kraampakket gekregen van het Zilveren Kruis. Ik vroeg me af of daar alles in zit wat ik nodig heb?
    Verder vroeg ik me af, ik ga in het ziekenhuis bevallen, moet je het pakket dan meenemen?

Groetjes

2. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    nee.. je hoeft het pakket niet mee te nemen

de onderleggers kan ej na die tijd thuis nog eventueel gebruiken (ook om je kindje onderweg op te verschonen)

3. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Op zich zit alles wat je nodig hebt er wel in, alleen als je thuis wil bevallen is het raadzaam om nog wat extra onderleggers te regelen, want dan schijnt de hoeveelheid in het pakket toch wel vrij minimaal te zijn (en idd die dingen komen altijd wel van pas mocht je toch in het zh terecht komen)
    Ik had op m'n werk al een pak geregeld (op aanraden van m'n collega die bij haar eerste bevalling had moeten overgeven op bed en heel blij was dat ze extra matjes had ingeslagen, anders had ze in die viezigheid moeten liggen!) maar de apotheek heeft ze ook gewoon.

4. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Het pakket bevat alles wat het zou moeten bevatten. Ik had ook van mn werk wat extra matjes meegenomen. Wel zo handig toen mn vliezen braken en zeker ook toen ik moest over geven. De rest is ongebruikt gebleven omdat we naar het ziekenhuis moesten(pakket hoeft niet mee naar het ziekenhuis). Haal ook maar vast extra kraamverband, in het pakket is niet voldoende.

5. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Alles wat je nodig hebt zit in het pakket. Maar hier ook de ervaring dat matjes en kraamverband onvoldoende zijn. Zou ik zeker even bijkopen...bij drogist of apotheek.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wat bedoelen jullie met 'matjes'...?

7. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Matjes bedoelien ze denk ik celstof onderleggers van 60x60 cm meestal groen van kleur met een witte gevoerde binnekant.

Onderleggers heb je ook in grotere uitvoeringen, meer langwerpig en meestal met een grijze gevoerde binnekant.

Dan nog de matrasebschermer en inleg verband en kraamverband.

Vergeet ik nu iets dat erin zit en gewatteerd is?

Deel Deze Pagina