Ons kindje is nu bijna 2 weken oud. Nu is ze vandaag al vanaf 6.00 tot 15.30 klaar wakker. Ze drinkt goed en na het drinken leg ik haar in het bedje. Het eerste uur kijkt ze in het rond, daarna gaat ze jengelen, kreunen, soms huilen. Ik vermoed misschien krampjes, paar keer een flinke poepluier. Herkennen jullie dit? Toen ik haar op schoot nam viel ze uiteindelijk ontspannen in slaap.
Ik herken het niet dat ze klaar wakker was, maar wel dat ze in die tijd van rond de 5 weken aardig kon jengelen en flinke huiluren had. Kan geen tips geven, behalve bij krampjes in geval van flesvoeding Nutrilon Omneo en misschien inbakeren?
ze wil gewoon bij mama zijn denk ik. onze kleine vent wilde in het begin ook alleen maar op mijn arm slapen. ik zou zeggen lekker van genieten....
Ja dat had mijn dochtertje ook... uren was ze wakker en ik probeerder er alles aan om haar in slaap te krijgen! Uiteindelijk heeft ze veel in de wagen tijdens het wandelen geslapen en op onze schoot. We zijn het bedje wel blijven proberen en na ongeveer 10/11 weken ging het beter. Geef het de tijd, het komt vanzelf! Ik wou dat ik dat toen geweten had dan had ik niet zo lopen stressen...
Idd niet perse in bedje te slapen leggen, dat hebben wij dnek ik pas met 3 maanden gedaan. In het begin willen ze gewoon graag heel dicht bij mama (of papa) zijn en kan je ze het beste in je armen laten slapen, of wat wij ook vaak deden was op het voedingskussen op de bank of in de box. Later ook de kinderwagenbak in de box gezet zodat hij gewoon lekker bij ons in de kamer was en dan sliep hij gewoon! Rustig aan, gewoon bij je nemen.
Een goede draagzak kopen en haar lekker bij je dragen. Dat heb ik de eerste weken veel gedaan en zo viel hij ontspannen in slaap. Voordeel is dat je je handen lekker vrij hebt. Verder sliep hij vaak op ons. Er was een reden waarom hij maar moeilijk sliep (verborgen reflux), maar de draagzak en verder lekker bij ons laten slapen heeft ons door de eerste pittige weken heen geholpen. Vanaf een week of 8 zijn we begonnen met inbakeren en eigenlijk is het vanaf toen een stuk makkelijker geworden. Ik vond het moeilijk om eraan te beginnen, maar het gaf hem zoveel rust.
Gewoon lekker bij je nemen.inderdaad... In draagdoek of lekker samen op de bank, heb ik erg veel gedaan de eerste weken, heerlijk! Gewoon genieten van je kleintje! Gewoon wel proberen om te slapen te leggen.in bed of wagenbak... Lukt dat niet, lekker bij je nemen. Je zult zien dat je kleintje ineens vaker wél zelf zal gaan slapen in bedje of wagenbak. Genietse!!