Hoi allemaal ik ben sinds 4 weken voor het eerst moeder geworden..alles gaat prima en nu mijn vraag!mijn vriend is een maand thuis gebleven en gaat maandag voor het eerst werken!maar nu moeten er ook boodschappen gedaan worden!hoe doen jullie boodschappen met zo een kleintje?ik vind het zeer spannend! Ik ben ook bang dat er wat gebeurd ofzo.....graag tips
Waar ben je bang voor dan? Kind in de kinderwagen of draagdoek en naar buiten toch? Ben je al eens eerder op pad geweest? Je moet niet boodschappen voor een week willen halen natuurlijk, dat gaat niet. En anders de bezorgservice van de appie!
Hoe ik boodschappen deed... Na de voeding en schone luier kind in de kinderwagen of doek dus, en naar buiten. Naar de winkel lopen (kind sliep dan al snel meestal). Boodschappen op de kinderwagen of in de mand eronder. En dan weer naar huis.
Als het bij ons regende was het met de maxi cosi in de auto, maxi cosi in de winkelwagen (C1000 had speciale wagens voor maxi cosis), snel rondje supermarkt en hop weer naar huis.
ik zette de maxi cosie in de winkel kar en de krat onder op dat uitklap ding voor bierkratjes enzo... was niet heel handig maar ging best goed en zo kon je toch grote boodschappen halen.
En grote dingen thuis laten bezorgen. En aantal zaken bezorgen luiers en babyvoeding etc gratis thuis.
Ik ga gewoon wandelend inderdaad met de kinderwagen. Als het regent met de auto en dan klik ik de maxi cosi op het onderstel van de kinderwagen. Meestal manoeuvreer ik dan met een mandje op wieltjes en de wagen door de appie heen. Grote boodschappen doe ik zonder kind als manlief thuis is of dochter bij de opvang. En ik bestel een hele lading babyvoeding, billendoekjes, luiers en overige drogisterij spullen online bij Kruidvat. Die bezorgen vanaf 50,00 gratis thuis en het assortiment is niet duurder dan in de winkel. Echt ideaal. Tja en wat zou er kunnen gebeuren? Een baby kan gaan huilen dat klopt. Maar dat doen baby's nu eenmaal af en toe. Wat ik je wel als tip meegeef is zorg dat je baby altijd gegeten, geboerd en een schone luier heeft als je weggaat. Daar voorkom je al een hoop mee. Spuugdoek in je handtas(is makkelijker dan graaien in de luiertas). Speentje mee. Komt helemaal goed!