Ik ben aan het overwegen om een wiegje aan te schaffen (wieg Noa van Kidsriver, matras 40x80) omdat ons oudste dochtertje nog in het ledikantje slaapt wat bij de babykamer hoort. Het plan is nu om dus de baby eerst even in het wiegje te laten slapen, en dan na een paar maanden onze oudste een peuterbed te geven en de baby het ledikant. Maar, hoe lang slaapt een baby gemiddeld in de wieg? Ik snap dat het per wieg verschillend is, maar deze lijkt best erg op een ledikant dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Mijn oudste 6 maanden, middelste 4 maanden en jongste maar een week of 8, sliep beter in het ledikant. Die oorspronkelijk nog in gebruik was door middelste, maar die wilde plots al in peuterbed slapen die stond al klaar. Mijn middelste wordt bijna 2. Anders had ik er een goedkoop ledikantje bijgehaald voor even.
Onze dochter is toch met 2 maand al over gegaan in een gewoon bedje, veel meer ruimte voor de kleine woelwater.
Dat is zo afhankelijk van de groei en ontwikkeling van het kind. De eerste 2 moesten echt uit de wieg omdat het te gevaarlijk werd, de derde groeide zo hard in het begin dat ze al snel te weinig plek had. Voor 4 maanden waren ze eruit
6 weken, mijn zoontje was al snel een bewegelijke buikslaper en werd over dwars met zn beentje door de spijlen wakker.
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Bij de meesten hebben de kindjes er toch nog best even in gelegen. Dochtertje is 2 als de baby geboren wordt, dus als ik het dan nog even een paar maanden (tot een half jaar) zou kunnen rekken, dan is dat helemaal top. Ik denk dat ik dus toch voor de wieg ga, mocht het dan toch 3x niks zijn, dan koop ik nog wel een ledikantje erbij. Maar ik heb juist deze wieg uitgekozen omdat het gewoon letterlijk een kleinere versie van een ledikant is en geen schommelwieg of mozeswieg oid. Ik ben benieuwd!
Mijn zoontje wordt morgen 6 maanden en slaapt nog in de wieg (Leander hangwieg). Hij begint nu wel heel beweeglijk te worden dus zodra hij zich ook maar enigszins omhoog kan trekken aan de wand gaat hij er uit. Verwacht dat dit niet meer heel lang gaat duren.
Onze dochter heeft slechts 5 weken in het wiegje gelegen, toen hebben we haar op haar eigen kamer gelegd in het ledikantje en ze slaapt er nu beter dan in de wieg.
6mnd toen ging ze naar eigen kamer. Qua grootte had het nog wel 3mnd gekund. Maar met 8mnd begon ze zich op te trekken dus dat vind ik te link.
Wij hebben ook de kidsriver Noa, ons meisje van 5 maanden slaapt er nog lekker in. Qua lengte kan ze er nog wel een maand of 2-3 in denk ik. Hangt een beetje van haar ontwikkeling af hoelang ze er nog echt in kan liggen