Wie heeft ervaring met een cranio sacraal therapie? Ik ben met Bas al bij een osteopaat geweest. Die heeft de fysieke problemen bij Bas verholpen, maar toch zegt iets in mij dat er nog iets is met Bas. Hij kan soms lekker aan het lachen zijn en dan ineens heel hard gaan huilen. Echt hysterisch. Je kunt hem dan ook moeilijk troosten. Ik heb net een afspraak gemaakt bij Michelle van Aken (Malden). Zij is een begrip bij ons in de regio dus ik hoop dat ze iets voor ons kan betekenen. Ze gaat dan met Bas helemaal terug naar de bevalling en gaat hem dat opnieuw laten beleven
Ik heb zelf een behandeling ondergaan. Ik vond het heel ontspannend en voelde me echt veel beter na de behandeling. Ik weet niet precies wat de behandeling inhoud voor baby's. Het is in ieder geval totaal niet eng ofzo!
Ze gaan hier nu het mentale stelsel van Bas bekijken. Ze gaan Bas dus eigenlijk de hele bevalling opnieuw laten beleven en daar waar er knelpunten zitten eruit halen. Bas had niet de makkelijkste bevalling. Mijn vliezen zijn met 35+1 gebroken. Met 36+2 is hij pas geboren. Hij heeft al die tijd als sterrenkijker gelegen. En ik maar denken dat ik moest poepen dus ik heb veel druk gezet op zijn nekje. Van het breken van de vliezen tot zijn geboorte zijn er af en toe weeen geweest waarvan de laatste 21 uur veel weeen. Daarna is Bas binnen 25 min geboren.
Ik hoop voor je dat het helpt meid! Ik heb de behandeling na mijn bevalling ondergaan trouwens. Ook een aanrader!
Actuele berichten Misschien iets om rekening mee te houden...... (publicatie van http://www.wiegedood.nl/modules/content ... tentID=149 maar ook op andere plekken te vinden, zoals bv. tijdschrift voor JGZ. "Baby overlijdt na wervelmanipulatie 23 april 2009 In Nederland is voor de tweede keer een baby overleden na wervelmanipulatie door een therapeut uit het niet-medische alternatieve circuit. In het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde beschrijft een Nijmeegs medisch onderzoeksteam de behandeling met dodelijke afloop van een drie maanden oud meisje door een zogeheten craniosacraal therapeut. De ouders hadden zich daar gemeld wegens motorische onrust van hun overigens gezonde dochtertje. De behandelaar forceerde een diepe buiging van het hoofd, waardoor fatale schade ontstond in de wervelkolom. Ofschoon het nuttig effect nooit is bewezen en risicos zijn gebleken, worden manipulaties van hals en wervelkolom in vele landen toegepast door osteopaten, chiropractors, manuele en craniosacraal therapeuten, die zich baseren op niet aantoonbare syndromen als KISS en KIDD. Zij pretenderen een heilzame uitwerking bij zuigelingen op excessief huilen, motorische onrust en een asymmetrische voorkeurshouding van het hoofd. De aan het Nijmeegse Universitair Medisch Centrum St Radboud verbonden onderzoekers wijzen erop dat reeds in 2005 is gewaarschuwd voor de risicos die zuigelingen lopen. Toen liep het geforceerd draaien van het hoofd van een baby uit op overlijden."
Bas heeft al 4 behandelingen bij een osteopaat gehad. Hier is zijn nekwervel al rechtgezet en dat is bijna 2 maanden geleden dus ik denk dat ik hier niet bang voor hoef te zijn bij Bas. Ik ga er dan ook vanuit dat dit kindje vrij snel is overleden na het rechtzetten. De Cranio sacraal therapeute gaat Bas niet op het fysieke vlak helpen (dat is immers al gebeurt), maar op het mentale vlak
@foetbal: ik wil de ernst van dit gebeuren niet wegpoetsen ofzo, maar als ik hoor hoeveel babytjes er behandeld worden door een osteopaat, chiropractor, enz enz, vind ik 2 doden ook wel weer meevallen... Vooropgesteld dat het UITERAARD verschrikkelijk is dat dit gebeurt en dat elk dood kindje er absoluut eentje teveel is, zou ik zelf dit soort cijfers wel willen zien naast cijfers over de reguliere geneeskunde. Het manipuleren van de nekwervels is overigens zeker een risico, dat besef ik me terdege. Maar het uitvoeren van een operatie is dat ook, net als diverse andere medische handelingen, (ik zeg andere, omdat ik het naast operaties zet. Of het manipuleren van nekwervels een medische handeling is, laat ik maar even in het midden). Ik zou dus niet een behandeling afschrijven, enkel omdat er risico's aan verbonden zijn... Dan zouden we ook geen operaties meer uit kunnen voeren. De werking van osteopathie is onderzocht, maar zoals een ander forumlid me van de week PB-de: nog niet uitgebreid genoeg. Dat moet dus nog wel gebeuren. In de tussentijd is het dus belangrijk dat je naar iemand toe gaat die weet wat ie wel en niet moet doen, oftewel: iemand die een grondige kennis heeft van het menselijk lichaam. Iemand die aan mijn gewrichten gaat staan duwen en trekken en kraken, die enkel dergelijke technieken heeft geleerd zonder anatomische kennis van het menselijk lichaam: dat gaat dus niet gebeuren en dat lijkt me zeker voor een babytje erg risicovol. Ik zou dus ook wel graag willen weten wat voor opleiding deze therapeuten waarover het artikel spreekt, eigenlijk hebben. Ik heb verder geen ervaring met craniosacraaltherapie, noch heb ik er wat over gelezen... Vooralsnog klinkt het me erg vaag in de oren moet ik zeggen
Ik heb er ook geen ervaring mee,maar ik hoor wel super goede verhalen over deze therapeute. Dus vandaar dat ik een afspraak gemaakt heb