Spugen, tot welke leeftijd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nadia77, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Timo spuugt al sinds zijn geboorte eigenlijk na elke fles. Niet veel, maar hij geeft altijd wel mondjes terug. Tot hoeveel maanden duurt dit normaal gesproken? En wie heeft tips om het te beperken (wat ik nu al doe: flesje proberen niet korter dan 20 min. te laten drinken, goed laten boeren hoewel het helaas niet altijd lukt, verschonen voor de fles en niet wild doen na het eten... maar dit alles mag helaas niet baten).

Groetjes
    Nadia

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

die kleine beetjes zijn normaal hoor, ;) Bij baby's sluit het maagklepje nog niet helemaal goed en bovendien drinken ze gauw NET IETS teveel, dus dat komt dan ook weer terug. Kan zo tot de eerste verjaardag duren.
    Wat je doet is helemaal OK, meer kun je niet echt doen, maar is ook niet nodig.

3. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    als hij een beetje terug geeft lekker zo doorgaan. niks mis mee.
    als hij hele flessen terug geeft. is nutruton door de flessen en goed red middel.
    alle bij mijn kinderen hebben extreem gespuugt en zijn groot geworden met nutriton.
    Yordi mijn oudste heeft het nodig gehad tot 4 maanden en kyano heeft het nu nog steeds. maar hier gaat het echt om, hele flessen he en geen mondjes

groetjes edith en succes

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee spuugde ook geregeld na de fles, voor al als ze net even te snel omhoog kwam ,soms was het een beetje en soms was het zowat een halve fles.
    bij haar is het pas over gegegaan toen ze vast voedsel kreeg (fruit en groenten)

5. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Het gaat om mondjes vol, geen flessen :)...

6. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Elian heeft altijd veel gespuugd. We hebben vanaf 4 maanden zijn flessen ook ingedikt. Pas nadat hij ruim een jaar was, is het eraf gegaan. Heel af en toe komt er nu nog wel eens een klein beetje terug.

7. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Lisanne spuugt ook vrij veel vanaf de geboorte. Met nutrilon hypo-allergeen en nutrilon omneo waren het vaak hele golven, ook nog uren na de voeding, maar we geven nu sinds een aantal weken bonbebe-comfort care (van de supercoöp) en sinds dien is het veel beter!

In deze voeding zit johannesbroodpitmeel, net zoals bij nutriton, alleen dit is een complete voeding en nutriton moet je toevoegen aan je normale voeding.

Af en toe komt er nog wel eens een mondje terug bij het boeren of vlak na de voeding, maar het is echt een heel verschil met de andere voeding die ze kreeg.

Hoewel ze wel goed aankwam en groeide, maakte ik me er toch wel een beetje zorgen over of ze wel genoeg binnenkreeg en ook vond ik het zo jammer dat je qua beweging weinig met haar kon doen, omdat er meteen weer wat melk terugkwam, maar dat is nu gelukkig niet meer zo.

Deel Deze Pagina