Hallo, Ik zou vandaag 7 weken en 2 dagen zwanger zijn volgens de dokter. Heb vandaag mijn eerste echo gehad (uitwendig) om te kijken of er een kloppend hartje was. Helaas maar wat ik al had verwacht was er helemaal geen vruchtje te zien, en was mijn vruchtzak maar 5 weken en 2 dagen groot. Wel was mijn eileider erg groot wat die mevrouw niet vertrouwde.. Ondanks dat mijn gevoel dit aangaf dat het niet goed zat kwam het heel erg hard aan! Heb ook weinig tot geen zwangerschaps kwaaltjes gehad tot 6 weken. Momenteel alleen nog gevoelige borsten/tepels en heb ik lichte krampen onder in mijn buik. Ik heb vanavond om 6 uur een afspraak bij de dokter maar weet niet goed wat ik kan en moet verwachten. Soms lees je verhalen dat er na een week ineens toch iets zichtbaar is maar daar wil ik me niet aan vastklampen. Iemand die hier ervaring mee heeft? En kunnen die krampjes een aankomende miskraam zijn? Heb nog geen bloedverlies o.i.d. gehad en vind het vervelend dat mijn lichaam zo met me speelt.. Liefs Melanie
Hoi Melanie, Ik loop eigenlijk met precies dezelfde vraag rond. Ik zou vandaag 8 w en 2d zwanger zijn. Vanaf vrijdag 21 oktober tot en met donderdag 10 november had ik steeds een donkerkleurende zwangerschapstest. Ook ik heb weinig kwaaltjes en na een eerdere miskraam (febr 2011) had ik ook een naar voorgevoel. 17 september was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. De eerste test op 21 oktober was pas heel heel heel licht gekleurd na een aantal uur, vandaar dat ik elke 3 dagen weer een test deed. Vandaag ben ik naar de verloskundige geweest en zij constateerde een leeg vruchtzakje. Ook ik lees verhalen over het feit dat er een week later wel iets groeit en het dus toch goed zit.... Ik zou ook graag antwoord willen op de vraag: wie heeft hier ervaring mee en kan dit? Als een echoscopiste zegt/constateerd dat je vruchtzakje de grootte heeft van 5 weken, is dat dan met die 2 weken erbij gerekend waarin je eigenlijk niet zwanger bent (de 2 weken tot de bevruchting bedoel ik) of zou het mogelijk zijn dat er over een week of twee weken wel iets zit? Ik hoop dat we beiden een antwoord kunnen krijgen op onze vragen... Groetjes Lagoon
Hi dames, Wat leef ik met jullie mee. Ik heb een pretecho gehad bij 8 en 9 weken en 2 maal werd een leeg vruchtzakje geconstateerd. Ik weet niet hoe ver mijn vruchtzakje zou zijn, alleen dat de afmeting 2x2cm was. Woensdag heb ik de finale echo bij de verloskundige (de pretecho's zijn namelijk gedaan bij een andere praktijk). Zelf denk ik dat de kans nihil is op alsnog een kindje, omdat ik al zo ver ben. Voor jullie hoop ik natuurlijk dat er alsnog een kindje verschijnt. Veel sterkte.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik hetzelfde meegemaakt. Ongeveer 15 dagen na mijn ovulatie had ik een positieve test. Ik voelde mij zwanger en had zwangerschapsverschijnselen zoals gevoelige borsten en ontzettende eetlust. Alles leek dus goed te gaan, maar bij acht weken kreeg ik mijn eerste echo waarna geconstateerd werd dat er wel een vruchtzakje was, maar geen embryo was ontwikkeld. Het ging in eerste instantie om een uitwendige echo, maar omdat ik de voorkeur had voor een curretage in het ziekenhuis is daar ook nog een extra inwendige echo gemaakt om er zeker van te zijn dat er dus niet toch iets over het hoofd was gezien. Ik ben benieuwd wat de dokter je gezegd heeft vanavond Melanie. Het komt trouwens inderdaad wel eens voor dat er bij een uitwendige vroege echo een vruchtje over het hoofd gezien kan worden (5-6 weken). Maar als je uitgaat van een zwangerschap van 7 weken en de grootte van de vruchtzak 5 weken was, is het verstandig (hoe moeilijk ook) om geen valse hoop te scheppen. Hoe dan ook wil ik je veel sterkte wensen!! Ook hoop ik voor jullie Lagoon en Ingrid dat jullie snel zekerheid hebben. Vooral bij een echo van 8 weken zou je een vruchtje moeten kunnen zien (met hartactie), althans dat is wat ik erover gelezen heb. Sterkte!!
Allereerst wil ik jullie even bedanken voor jullie reacties en hoop ik voor jullie dat jullie snel een gezonde zwangerschap krijgen. Ik zelf ben gister bij de dokter geweest maar ik kreeg weinig uitleg. Morgen om 15.15 heb ik een afspraak bij de Gyn. Ik heb de hele avond lopen rekenen en rekenen en ik denk dat ik een veel latere eisprong heb gehad.. Dit omdat de clearblue test vorige week aangaf: Zwanger 2-3 weken. Dus zou ik rondom 18 oktober bevrucht moeten zijn en nu inderdaad ongeveer 5 weken zwanger zijn? wat overeenkomt met de grootte van het vruchtzakje die gister gemeten is. Wil mijn hoop er niet te veel op vestigen maar ik denk dat het gewoon zo zit.. Weten jullie al iets meer Lagoon en Ingrid? Liefs Melanie
Ik kwam bij deze forum uit omdat ik dus vandaag voor de 3e keer een echo gehad heb met telkens een leeg vruchtzakje. Ik zou nu 7.2 weken zijn.. maar helaas... word donderdag gecurreteerd... Ik wil jullie hoop niet wegnemen, het kan alle kanten op!
Hoi linda, Wat erg om te lezen dat je vruchtzakje al voor de 3e keer leeg is. Mag ik vragen hoe ze jou zwangerschap rekenen? Want die eerste 2 Weken ben je nog helemaal niet 'zwanger' natuurlijk.. En zou je ook 5 weken Kunnen zijn denk ik? Ik ben geen gyn hoor maar ik vind het allemaal zo vreemd.. Weetje ook hoe veel weken de grootte van je vruchtzakje was? Dat kan een heleboel zeggen.. Zeiden ze tegen mij.. Ik hoop iniedergeval voor je dat dit de laatste keer was en Er de volgende x een mooi minimensje in je zit!! Ik zelf zit ook nog in dubio en weet ook helemaal niks zeker meer. Net nog digitaal getest kwam 3+ uit, op cb site staat dat dat gelijk is aan 4 tot 5 weken Dus ik heb geen idee meer van wat ik moet geloven bah..
Ik kwam bij de eerste echo met het idee 6,5 wk zwanger te zijn. Op de echo een vruchtzakje te zien dat hoor bij 5,2 wk. Na twee weken opnieuw een echo gehad. Vruchtje en embryo te zien, passend bij 6,1 week. Zelf ook heel lang getwijfeld. Groei was niet voldoende, maar ja, het was wel gegroeid. Een week later in het ziekenhuis nog een controle echo gehad, vooral voor mijn gevoel. Daar bleek de vruchtzak wel netjes gegroeid te zijn, maar het embryo was zelfs kleiner geworden. Dus mijn 2e miskraam was een feit. De clearblue testen waren bij mijn knal positief. Maar dat wil volgens de VK niets zeggen. Iedereen bouwt HCG op in de zwangerschap, maar niet iedereen bouwt evenveel op! Daar zitten grote verschillen in. En het hormoon blijft ook lang in je lichaam zitten. Bij mij groeide de vruchtzak wel, omdat mijn lichaam niet in de gaten had dat het niet goed zat. Had dus ook nog veel HCG in lichaam. Pas na cytotec werden bij mij de zwangerschapsverschijnselen minder. Dit is mijn ervaring, en ook hier geldt weer: Elke zwangerschap is anders. Ik wil je wel meegeven om altijd een controle echo te laten doen in het ziekenhuis. De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Hoi allemaal, Tja, inmiddels ben ik nu toch wel gaan geloven dat de verloskundige gelijk heeft gehad... Maandagavond begon ik opeens met wat bloedverlies. Gisterochtend was het weg, 's middags was er weer een beetje en nu is het alweer de hele dag weg. Ik heb nog niets verloren, maar het zal nu neem ik aan toch wel op gang komen. Ik hoop voor een ieder een mooie volgende zwangerschap toe..
Hoi Lagoon, Och dat meen je niet! Wat vervelend om te horen zeg... Ik hoop voor je dat er toch nog een kleine kans in zit dat het goed afloopt, en zo niet je weer snel zwanger mag zijn en je dan gewoon een mooi klein mini mensje in je mag rond dragen!! Ik wil je iniedergeval veel sterkte wensen als het mis mocht gaan en veel succes wensen voor een volgende en hopelijk goede zwangerschap. Ik zelf ben bij de Gyn. geweest en ik heb wel een vruchtje, maar ik ben pas 5 weken ipv bijna 8 weken.. Heel pril dus nog, en er kan bij mij ook nog van alles misgaan..
Hoi Melanie! Sorry voor de late reactie, gisteren veel in het ziekenhuis geweest met de gesprekken voor de curretage vandaag... Ik had 13-10 een positieve test. 18e al een echo om te kijken hoever ik zwanger was want had geen cyclus. Toen is er een mini rondje te zien. 1-11 weer echo. Mooi gegroeid vruchtzakje van 5 weken en 2 dagen. 15-11 weer echo... maar nog steeds een vruchtzakje van 5 weken. en geen vruchtje. Dus ik moet toch 6 a 7 weken zijn geweest... en mijn vruchtzakje was niet 'rond' genoeg.... Als je nog vragen hebt dan laat het me maar even weten he Liefs!
Ik hoor ook vaak dat die clearblue testen niet helemaal goed zijn.. qua duur van de zwangerschap dan. Bij mij klopte het ook niet... Iedereen maakt verschillende hoogte van hcg aan zei de gyn tegen mij. Dus als jij meteen heel veel aanmaakt zegt de test dat je verder bent... zo heb ik het gehoord dus weet ook niet. Maar waarom zijn de dan in de winkel te vinden? haha
Hi dames, Ook hier de definitieve bevestiging gekregen van de verloskundige. Het vruchtzakje is leeg, vermoedelijk tussen de 5-7 weken misgegaan. Erg aardige verloskundige die me uitlegde dat dit een volgende zwangerschap niet in de weg staat en dat ik ook geen verhoogde kans heb dat dit weer gebeurd, het is gewoon domme pech. Ik kijk het nu een week aan of er natuurlijk een miskraam op gang komt en anders volgende week naar de gyn. Ik wens iedereen veel sterkte toe.
Hoi dames, ik was in september ook zwanger en er bleek ook een leeg vruchtzakje in mijn buik te zitten. Op 30 september ben ik gecurreteerd. De gyn had het over een windei, ze hebben de inhoud van de baarmoeder na de curretage onderzocht. Ik wilde wel een curretage, dan wist ik dat de boel in één keer schoon was... Sterkte voor jullie en hopelijk mogen we met z'n allen snel weer zwanger zijn.
Hoi Ingrid, Wat een klote nieuws!!! Heel veel sterkte Ik ben gisteren gecurreteerd, is me 100% meegvallen zeg, Ben nog wel moe en voel dat ik in mijn 'buik' gerommeld is. Maar ik zag er heel erg tegen op. Ben blij dat ik niet gewacht heb op de miskraam zelf. En ga nu aansterken en met goede moed verder. Liefs!