Wat vinden jullie... Je eerste kleintje, koop je alles nieuw? Of ga je snuffelen op marktplaats? Ik ben benieuwd hoe jullie je uitzet bij elkaar hebben verzameld en wat doe je ermee als je kleintje het niet meer nodig heeft? Lees mijn avonturen op mijn blog Hugo Baby Blog | Wat je niet over je baby hoort of in de boeken leest
Voordat ik zwanger werd, riep ik altijd heel hard: ik ga alles nieuw kopen!! Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar toch behoorlijk op terug ben gekomen Wij hebben ons kamertje van een goeie vriendin over kunnen kopen, en spullen als de kinderwagen, badje, box hebben wij via marktplaats. Alleen textiel zoals kleertjes, boxkleed en dergelijke heb ik nieuw gekocht, omdat dat ook niet de duurste aankopen zijn. Als de kleine te groot wordt voor bepaalde dingen (badje/box etc) en het is nog een goede staat, dan wil ik het voor een kleine prijs opnieuw op marktplaats zetten. Maar dan moet het nog wel goed bruikbaar zijn en netjes
Ik denk dat dat een beetje aan je portemonnee ligt, ik vindt het persoonlijk een veelste hoog bedrag wat je dan in het totaal kwijt bent. Dat geld hou ik liever aan de kant voor als de kleine er is.
Wij hebben wel wat spul (wat kleertjes, babyfoon, boxkleed, dekentjes, hydrofielluiers enz.) nieuw gekocht, maar de kinderwagen, wippertje, boxkleed, kinderkamer hebben we via MP gekocht. En daar hebben we flink op bespaard Ook hebben we spullen gekregen
Veel nieuw, maar sommige dingen waarvan we weten dat het maar korte duur was via mp. Zoals new Born stokke tripp Trapp Mobiel Tiny love Kleding shop ik zo nu en dan via mp of de Facebookpagina van de regio... En soms nieuwe setjes... Heb me wel vergist in het kopen van kleding van mt 50-68 Vezels te veel
Dingen als kleding en beddengoed e.d. alles nieuw. Maar bijvoorbeeld de kinderwagen, wieg, box enz. allemaal 2e hands. Als wij het niet meer nodig hebben, of het nu nieuw of 2ehands was, zetten we weer op marktplaats.
Wij hebben het kamertje nieuw gekocht.. Zag tweedehands niet echt iets in de stijl die wij leuk vonden.. Kinderwagen van mijn ouders gekregen, box tweedehands gekocht.. Badje etc nieuw, kleertjes nieuw en geleend van mijn zus (vooral die kleine maatjes gaan ze zo snel doorheen), bedtextiel en boxkleed nieuw.. Wiegje tweedehands.. Beetje door elkaar Ik denk dat ik bewaar wat ik dalijk niet meer gebruik, want hoop later toch nog wel een kindje te krijgen
Ik denk dat het aan je budget ligt. Wij hebben de babykamer van mijn moeder gekregen en krijgen een bijdrage voor de kinderwagen van mijn schoonouders. Die dingen wilde we ook graag wel nieuw, net als badje, bedtextiel etc. Flessenwarmer, magnetron sterilisator etc had mijn zus nog. Stokke tripp trapp, stokke wipstoel en box hebben we via marktplaats. Wiegje een familiestuk dat wordt doorgegeven.
Een beetje van beide. Wij hebben de kinderwagen gekregen, kamertje & maxicosi (wel met korting nieuw gekocht, wipper & box en voetenzak via marktplaats. Daarnaast kan ik ook dingen zoals kruiken, een badje en wiegmatrasje lenen dus dat scheelt ook weer. En slimme dingen krijgen: speelkleed met mobiel al van mn beste vriendin gehad, superblij mee! Dus ligt aan je budget en wat je wil...
Wandelwagen, meubels slaapkamer en tummytub via marktplaats. De rest nieuw gekocht. En alles gewassen. En de nuttige dingen gekregen, zoals de box (wel nieuw)
Kamer en kinderwagen nieuw.. kregen hier trouwens wel gratis dingen bij zoals box en maxi cosi... Al het textiel ook nieuw.. en verder veel gekregen en overgenomen van schoonzussen!.. Hangt denk ik ook maar net af wat je zelf wilt en kunt uitgeven.. we hadden nu zoiets we willen graag meeste spullen nieuw.. want hopen in de toekomst nog wel vaker papa en mama te worden.. en anders zet ik t op MP .. Ohh heb trouwens meubels welke ook prima op een puber kamer zouden passen.. dus ze kunnen nog heel wat jaren mee Ohh en straks ga ik shoppen met mijn schoonmoeder, krijg sowieso beddengoed en aankleedkussen van haar! .. mijn ouders geven een kinderstoel.. maar gezien de die eerst nog niet veel gebruiken mochten we ook een wipstoel uitzoeken
Wij hebben gedeeltelijk nieuw, gedeeltelijk tweedehands. Commode, fauteuil, maxicosi, beddengoed, matrasje bijv. nieuw. Kinderwagen, ledikantje, box, badje, gedeelte van de kleding, hydrofieldoeken, etc. tweedehands via kennissen of MP. Ik vind het echt zonde om alles nieuw te kopen aangezien je het via MP nog in hartstikke goede staat kunt krijgen en zeker 2x zo goedkoop. Wil geen dief van mijn eigen portemonnee zijn
Misschien dat ik er tzt anders over denk, maar we zullen een deel nieuw kopen en een deel via mp denk ik. We krijgen ook wel wat dingen van mijn zus zoals de wandelwagen en buggy.
Wij hebben eigenlijk alles nieuw. De babykamer krijgen wij van mijn ouders. Daarnaast heb ik wel wat dekentjes, hydrofielluiers en rompertjes over kunnen nemen van m'n schoonzus. Maar voor de rest alles nieuw aangeschaft.. Heb voor bijvoorbeeld de kinderwagen wel op MP gekeken, maar wij wouden graag de Joolz Day studio Gris en die konden wij op dat moment gewoon daar niet op vinden. Daarnaast hebben we bij de babykamer/kinderwagen wel wat gratis spullen gekregen waaronder box en badje!
Wij hebben alles nieuw.. Mochten we het niet meer voor ons kindje gebruiken, slaan we het goed op en willen we later bij de 2e gebruiken.
Ik heb voor mezelf eerst een lijst gemaakt met alles wat ik nodig had en wat ik daar nieuw aan wilde uitgeven. Kwam op 3500 uit. Toch maar wat op marktplaats gekeken en o.a. een vrijwel onbeschadigd babykamertje gekocht voor 1/3 van de nieuw prijs, een badje met standaard, een draagdoek en een box. Familyfix van vrienden en kolfapaaraat mag ik lenen. Nieuw de kinderwagen ( bugaboo) omdat ik waarschijnlijk toch wel een tweede wil en die dingen vrij duur nog zijn op marktplaats. Wel een aanbieding van 799,- ipv 969,- Nieuw alle textiel, verzorgingsartikelen,flesjes, flessenwarmer en magnetronsterilisator. Maxicosi heb ik nieuw cadeau gekregen net als een voedingskussen. Maxicosi weet je ook niet van of die tweedehands niet eens gevallen is en dat is net als bij een helm gevaarlijk. Daar kan van binnen iets beschadigd zijn wat de veiligheid ernstig aantast. Alle uitgaven bijgehouden en nu kost alles 2300,-
Ik wilde in het begin ook alles nieuw. Kamer en wagen zijn helemaal nieuw zo ook textiel, linnen en kleertjes en de maxi cosi (ze zeggen dat het een risico is om die gebruikt te kopen). Maar koop zo nu en dan zeker wat op mp en daar gaat het straks allemaal ook op. Want sommige dingen gebruik je mogelijk maar zo weinig. Bijvoorbeeld een baby bjorn draagzak, kan je voor 15 op mp kopen. Soms nog zo goed als nieuw. Ik denk niet dat het alleen aan de portomonee ligt, denk ook dat het een keuze is, producten een tweede of derde leven geven is immers ook milieubewust toch!
Ik heb bij mijn zoontje alles 2e hands gekocht, op matras textiel en kleding na. Heb dit allemaal nog kunnen verkopen voor een leuke prijs. Nu heb ik voor deze zwangerschap de babykamer via Mp omdat ik nogal een dure smaak heb haha. Het kamertje is nog geen jaar oud. Ik twijfel nog over de kinderwagen, wil zoiezo weer een bugaboo.
Bij de eerste bijna alles nieuw of gekregen. Ondertussen echt groot fan van MP en Vintykids (laatste voor tweedehands kleding) Wij hebben zelfs onze nieuwe MaxiCosi kinderwagen verkocht en een Bugaboo tweedehands gekocht, omdat ik die toch echt mooier vond. Op MP staat zo vreselijk veel en het scheelt echt heel veel geld. Als ik het van tevoren had geweten, had ik denk ik veel minder nieuw gekocht. Eigenlijk ben je gek als je dingen als kinderwagens, autostoeltjes en meubelen nieuw koopt. Matrasje en verzorging ed heb ik wel nieuw, dat voelt prettiger.