Hallo allemaal, heb al gelezen dat het handig is veel hydrofiele luiers e.d. te hebben. Maar kun je nu het beste wit of gekleurd nemen? Wit is toch veel makkelijker in de was? Of denk ik dan verkeerd? Hoeveel raden jullie aan: dacht nu aan: hydrofiele : washandjes: 9x (setjes van 3) luiers: 25x monddoekjes: 9 x (setjes van3) Heb ik dan voldoende?
Ikzelf vind wit makkelijk in de was idd.. maar dat is persoonlijk. zo ook het aantal luiers. Ik had er 20 geloof ik, maar heb in de kraamweek iemand nog 2 pakken mee laten nemen.. maar achteraf was dat niet nodig. Nu een half jaar later gebruik ik veel washandjes. En liggen de meesten handdoeken in de kast.. Kijk even wat je zelf fijn vind straks. Bijhalen kan altijd nog.
Ik heb eigenlijk alleen maar witte gehaald, monddoekjes heb ik gehaald van badstof, die zijn wat dikker en de hydrofiel monddoekjes lijken me zo snel doorweekt. Maar de luiers heb ik nu een stuk of 20. En de washandjes moet ik nog even halen, ik denk ook maar witte...
Ik had er ook zo`n 25 hydrofiele luiers en 9 washandjes. Monddoekjes had ik van de ikea (heel goedkoop en fijn, fijner dan die van de hema en zeeman vond ik). Ik had er ook iets van 20 van. 9 is wel wat weinig. Ik had ook witte omdat ik die altijd wel in een 40 of 60 graden was kon stoppen. Ik had ook een rode hydrofiel (gratis gehad om uit te proberen), maar die ging alleen in de roze/rode was en lag daardoor vaker in de wasmand dan dat ik hem gebruikte. Ik vond hem niet handig daardoor.
bedankt voor jullie reacties! blij dat jullie met me eens zijn dat wit wel zo handig is Ik ga eens kijken naar die monddoekjes van badstof en bij de ikea!
kleur maakt niet uit, wat je leuk vindt. Ik heb vooral witte. Een paar gekregen gekleurde heb ik ook.
Ik heb gekleurde en witte gekocht, een stuk of 16. De gekleurde kunnen dan in de bonte was en de witte met de witte. Leek me wel handig.
ik heb alleen maar witte! vind ik makkelijk voor in de was, ook te combineren met lakens en dergelijke! maar het is maar wat jij prettig vind. had overigens 16 hydrofiel luiers en 6 washandjes, heb na de kraamweek nog wat hydrofiel luiers bij gehaald. denk dat we er nu 24 hebben, daar redden we het best mee!
KRAMA Waslapje - IKEA deze bedoel ik, noemen ze nu inderdaad waslapjes, vroeger noemden ze het gastendoekjes. Erg handig in elk geval!
Ik heb vooral gekleurde, vind ik veel gezelliger in het bedje en kinderwagen. Vooral van de ikea vind ik ze leuk, met diertjes erop. Maar wij hebben bijna geen witte spullen (kleding, ondergoed handdoeken enzo zijn allemaal gekleurd) dus ik was bijna nooit een witte was. En mijn zoontje was een spugerd, met als resultaat gele vlekken in mn witte doeken. Maar als je dagelijks of meerdere keren per week wit wast, heb je dat probleem natuurlijk niet Washandjes heb ik er nu 6 van. Bij mn oudste heb ik die alleen in de kraamweek gebruikt, daarna kwamen ze wel van pas als poetsdoekje. Hydrofielen lijkt 20 me genoeg. Anders kun je ze altijd nog bijkopen. En spuugdoekjes heb ik maar erg weinig, daar gebruikte ik meestal hydrofielen voor. Ook die kun je altijd nog bijkopen als je het nodig vindt.
Ik heb 3 gekleurde hydrofiels voor de "gezelligheid" en de rest wit. Heb er erg veel maar heb alle witte van mn schoonzus gekregen en we hebben ze beiden ook echt als luiers gebruikt dus dan gaan er wel een stuk of 30 door. Ook gebruikte ik liever een hydrofiel als spuugdoek de eerste weken als zo'n klein lapje. Hydrofiel washandjes heb ik nooit gebruikt, heb er wel een paar maar vond ze niet handig. Hydrofiels heb je genoeg en qua washandjes en spuugdoekjes zou ik zeggen; wacht af wat je handig vind, ze zijn snel genoeg bijgehaald! ( Idd witte in de witte was, wel zo handig )
Ik denk dat het net is wat je zelf leuk vind Maar wit vind ik persoonlijk ook het makkelijkst. En de hoeveelheid, tja dat is denk ik even aankijken/uitproberen op den duur, want ik heb zo'n 8 hydro washandjes, maar gebruik ze bijna niet.. 's morgens bij het gezichtje etc. wassen, en as ie in bad gaat, maar draai ook elke dag een was, dus het washandje wat ik 's morgens gebruik ligt 's avonds alweer schoon in de commode. Dus zo gebruik je er geen 8. Wbt de hydro luiers, die heb ik dan wel weer meer (stuk of 15) maar die gebruik ik echt overal voor, in bed onder het hoofdje, als slab, als thee doek, als poetsdoek, als handdoek voor de kleine, noem maar op.. die is hier multifunctioneel Moet nu gaan kijken wat er voor nr 3 bij moeten komen, maar washandjes heb ik dus genoeg, alleen hydro luiers komen dr wel veel bij. Die vind ik ideaal! Spuugdoekjes gebruik ik niet.. zoontje heeft weinig tot niet gespuugd.. en gebruik dus veel de hydro luiers.
Vind gekleurde makkelijker aangezien ik ook veel meer gekleurde was heb. Maar had ook witte hoor, liggen alleen iets langer in de wasmand te wachten
Ik heb witte en gekleurde. De witte kunnen mooi mee in de witte 60 graden was, en de gekleurde kunnen mee met de handoeken was, die draai ik ook altijd op 60 graden. Spuugdoekjes heb ik het zelfde, witte en gekleurde.
ik heb een stuk of 20 washandjes denk ik. allemaal witte heb een stuk of 20 witte hydrofiel luiers, en 8 groene voor in het bedje. heb ook een stuk of 20 spuugdoekjes. daarvan kan je nooit teveel hebben in het begin na elke voeding in de was. nu doe ik er wel wat langer mee.
en trouwens was alle handdoeken en hydrofielen samen op 60 alleen de groene gaan apart met de lakentjes mee. hoeven ook niet op 60 gaan na een paar dagen bijna "schoon" de was in.
Ik heb er een stuk of 20 nu. Voor mijn zoontje. Ik gebruik ze om hem af te drogen na het badderen. En ik heb er nog altijd een op het aankleedkussen. Vind ze ideaal. Onze zoon heeft een schisis en er komt nog wel eens wat voedsel terug via het neusje en daar gebruik ik ze ook voor. Zachter dan slabbetjes oid. Dus hier komen er zeker weer een paar nieuwe pakken bij.
Ik heb een heleboel witte, en 1 gekleurde. Vind de gekleurde wel zo gezellig staan in de wieg! Verder heb ik er een stuk of 25 en 6 washandjes. De washandjes gebruik ik alleen bij erge poepluiers en gelukkig is dat niet zo vaak. (Al verwacht ik dat dat wel gaat veranderen )