aerosleep voor wieg, help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KaChris, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hallo,

Nu bijna 3 weken geleden ben ik bevallen van Simon. Hij is nu mannetje nr 2 we zijn helemaal blij!
    Nu is het zo dat hij vanaf dag 7 op de rug mocht gaan slapen, maar hij is zo onrustig dat hij zichzelf wakker slaat en trappelt en daardoor kreeg hij zuigbehoefte en zat ik regelmatig na 2 uur te voeden.
    Ik merkte al heel snel hoeveel kracht hij in zijn nekje had. Tegen mij aan, draaide hij zo zijn hoofd van links naar rechts.
    Mijn man en ik zijn echte buikslapers en ook Thijmen bijna 2 jaar, slaapt continu op de buik. (met op de matras een aerosleep)
    Nu hebben we voor de wieg ook een aerosleep gekocht en Simon slaapt nu 3 dagen op de buik, waarbij we het hoofd net als bij rugligging steeds de andere kant op leggen. Hij slaapt nu tussen iedere voeding na een half uur drinken door en is veel meer tevreden.

Nu ben ik nogal een stresskip en denk dan weer, kan dit kwaad, blah blah blah...iedereen sliep vroeger op de buik en de aerosleep zorgt dat hij kan blijven ademen als hij zijn koppie toch draait..dus het lijkt me geen probleem toch?

Zijn er meer mama's die hem gebruiken en wat vinden jullie er van?
    Ik loop wel geregeld even naar boven en ik zie dat het heel goed gaat...

:( :(

Ik ben benieuwd naar jullie reacties,

Karin

2. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Geen zorgen maken. Als je nou geen aero sleep zou hebben, zou ik het een ander verhaal vinden.
    M'n man heeft het zelf uitgeprobeerd en hij kan gewoon ademen als hij met z'n gezicht in het matras ligt..

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Inderdaad geen zorgen maken.

Ik heb mijn broertje verloren aan wiegedood en heb in doodsangsten gezeten in het begin. wij hadden ook de aerosleep en Dano was ook een echte buikslaper. Is hij nog steeds trouwens. maar zoals Kimm al zegt je kunt echt ademen in de aerosleep.

Wij hebben de aerosleep er sinds kort uitgehaald, want tsja hij is al zo groot.

Wat wel belangrijk is, is dat je zo kort mogelijk opmaakt. als er een dekentje over hem heen schuift kan hij nog steeds ademen maar 'oude' zuurstof is niet echt goed

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    daar ga ik dan ook maar is voor opzoek voor roos. die wil steeds niet slapen alleen bij ons op haar buik. net als hier in het rest van het huis allemaal buikslapers dus ik ga een sop zoek kun je die gewoon bij prenatal halen?

5. KaChris

KaChris Niet meer actief

Ja dit kan je bij de prenatal kopen...Ik ben erg blij, want Simon slaapt nu veel beter!

Karin

6. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hoi, wie kan mij wat meer over de aerosleep vertellen? Ik heb het idee dat mijn meisje ook veel liever op dr buik slaapt. Ze heeft reflux maar is nog maar 3 weekjes oud. Mijn zoontje sliep ook altijd op zijn buik (zonder aerosleep ik wist niet eens dat dat bestond dus en hij was al een paar maanden toen er bij hem reflux werd geconstateerd) Nu lees ik veel over die aerosleep maar wat is het dan precies, wat kost het, waar haal je het? Een soort matras is het toch? En hoe veilig is het? En ik lees iets over een matrasdek ervoor en aparte hoeslakentjes enzo, moet je dat alles dan aanschaffen? Sorry dat ik zomaar dit topic kom binnenvallen...maar dacht jullie hebben vast wel wat antwoorden voor mij.

7. Angel Eyes

aerosleep is een matje voor over een gewoon matrasje heen, je moet inderdaad speciale matraslakentjes halen anders is het effect weg. een aerosleep matje bestaat uit een soort honingraad waardoor er heel eenvoudig nog geademd kan worden met de mond erin gedrukt.

ik geloof dat het matje 65 euro kost en de hoeslakentjes per 2 geloof ik 16 euro. weet het niet precies meer.

Ik heb nog een tweedehands aerosleep matje over. hoeslakentjes heb ik al verkocht.

8. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    hoi angel eyes, ik heb je gepb't

9. KaChris

KaChris Niet meer actief

Bij de prenatal was ik voor het matrasje 32,- kwijt en voor het hoeslakentje 12,00...

Het kan dus goedkoper, ;)

Karin

10. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hmmm KaChris, weet je of er dan nog verschil in de matjes zit? Omdat het dan qua prijs wel enorm scheelt, zit zomaar wat op internet en marktplaats te kijken en daar staat ook dat ze nieuw rond de 65 euro kosten. Waar zou hem dat dan inzitten? Want ik wil wel graag zo veilig mogelijk want mijn dochtertje moet nog 3 weken worden en ze wilt alleen maar op dr buikje slapen dus het is echt voor 'altijd' en niet voor als ze per ongeluk zou omrollen.

11. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik wil jullie er wel even op wijzen dat niet iedereen zo blij is met de aerosleep. Hij kan gevaarlijk zijn met lekkende kruiken omdat het warme water door het plastig laagje niet weg kan komen! Dus kruiken dubbel, dubbel controleren!

12. Angel Eyes

Kruiken hebben wij alleen de eerste paar dagen gebruikt, toen sliep Dano ook nog in een wiegje zonder aerosleep pomdat hij dan toch op zijn zij moest slapen. Toen hij naar zijn eigen bedje ging had hij geen kruik meer nodig in bed, alleen om voor te verwarmen.

13. Angel Eyes

een originele aerosleep kan geen 32 euro nieuw kosten. dat is dan vast iets anders wat jij bedoeld.

dit is de originele

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb hem gekocht gisteren en Roos heeft als een roosje gelapen en welgezegd doorgeslapen :) 2230 de laatste fles en om 730 pas wakker.
    Niet prodecteren om naar bed te gaan. maar gelijk helemaal wegdommelen heerlijk om te zien ik hem er 69,95 betaald en bijna 20 euro voor de lakentjes.
    Was in een winkel hier in de buurt die altijd wel duurder is.

helmaal super.

15. KaChris

KaChris Niet meer actief

Wij hebben bij de Prenatal een aerosleepmatje gekocht die met elastieken om de matras voor de wieg gaat en die koste 31,95 en daar overheen hebben we een bijbehorend hoeslakentje gekocht en die was 11,95....en het is echt van aerosleep....:(

Voor een ledikant zal hij duurder zijn of course!

Karin

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ah kijk, dat is dus het verschil. Het matrasje dat Angel Eyes heeft is voor een ledikantmatras. Die is natuurlijk een stuk groter dan die voor een wieg.

17. Angel Eyes

aha ;)
    dat verklaart het indd, dacht al een winkel als prenatal zal zeker niet voor 50% onder de normale prijs gaan zitten.

Deel Deze Pagina