Ervaringen met 'de knip'

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nen87, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb ook een flinke knip gehad en heb er niks van gevoeld hoor!
    Het hechten vond ik vervelend maar niet echt superpijnlijk, het was goed verdoofd op één plekje na... :)

2. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik was ook bang om ingeknipt of ingescheurd te worden.

Het is wel gebeurd, maar ik heb er wel positieve ervaringen mee (zover dat kan hihi)...Van de knip voelde ik niets, want de verloskundige gaf mij een verdoving toen ik heftig in de weeen zat. Ook het hechten voelde ik hier niet.

Van de knip zelf had ik op het begin helemaal geen last, maar op de 5de of 6de dag wel. Toen maakte de verloskundige een knoopje los en voelde ik niets meer.

(Hier was de knip na een paar weken wel opeens gaan ontsteken, waardoor er een klein stukje wild vlees ontstond die ik moest wegbranden. Auch auch! Dat deed wel heel erg veel pijn.

3. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik ben ingeknipt en heb daar helemaal niks van gemerkt (of ik toen ben verdoofd? Geen idee.) Daarna gehecht. Ben toen wel verdoofd en heb er niks van gevoeld. Het kietelde een beetje. Na een dag of 6 last van het knoopje, maar dat is losgeknipt en toen was dat ook weer over.

4. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik was (en ben) ook bang voor de knip...
    Ik heb er een gehad. In een wee. Eerst de verdoving: die voelde ik dus wel. Daarna de knip en die voelde ik gelukkig dus niet meer :D en de hechtingen heb ik niets van gemerkt, ik was druk aan het staren en plukken aan mijn dochtertje! :D
    Maar ik vond het herstel een hel... Ik kon amper lopen en zitten en plassen was ook vreselijk. Dat ging wel beter met een flesje water erbij dat je er dan langs laat lopen terwijl je plast. Het duurde een dag of 10 en toen was het voorbij. Maar al die tijd erna heb ik geroepen: alles doe ik graag over! meerdere malen zelfs! maar die knip? nooooit meer!
    Ik ben nu weer zwanger en ik hoop maar dat mijn dochtertje de weg een beetje opgerekt heeft en dat het nu niet nodig is. En mocht dat wel zo zijn... Nou ja, pech dan. Als het nodig is dan heb je niet veel keus denk ik... Geneest wel weer! en pijn gaat over!
    Tip: maak inlegkruisjes nat en leg ze in de vriezer!!! HEEEERLIJK!
    xxx

5. Seth

Seth Niet meer actief

bij een volgende zwangerschap is de kans daarop vaak kleiner...

Bij de eerste eerste flinke knip... daarna vacuumbevalling....
    zetten niet gevoeld... maar herstel was hier rot...
    heb vaak geroepen dat ze te strak gehecht was... en verkeerd... want kon ook niet meer naar het toilet....
    de hechtingen zaten zo strak dat ik dus in een badje soda ging zitten (paar minuten) om de hechtingen iets losser te krijgen....
    vk wou het knoopje niet knippen.... dus ging pas beter toen ze opgelost waren...

bij volgenden niet geknipt, alleen 2 microscheurtjes.. (kloofje)...

ja het klinkt rot.... maar ach.... het was me allemaal waard!!!!:)

6. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Bij de eerste had ik een flinke knip maar heb er echt niks van gevoeld, was ook zo goed als van de wereld. Bij de tweede minimaal gescheurd maar ook daar niks van gevoeld. Op dat moment heb je veel meer pijn van de weeen. ook het hechten deed geen pijn, is alleen geen fijn gevoel.

7. Alita

Alita Niet meer actief

Nou hier allebei de keren flink ingeknipt helaas.....en het schijnt altijd een flinke knip te zijn geweest. De eerste bevalling al helemaal met de vacuum en ook hier spoot het bloed alle kanten op maar toch niks van gevoeld hoor...je zit ook in een roes!

Wel heel lang herstel gehad dat vondt ik vele malen erger!

8. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Hai

Ik heb het beide gehad zowel knip als scheur en daar voel je helemaal niets van!! Echt waar niet!!
    Natuurlijk na de bevalling heb je er wel flink last van omdat het een wond is op een zeer ongunstige plek.

9. Alita

Alita Niet meer actief

maar dan heb je zo`n mooi wondertje naast je liggen dat het je helemaal niet uitmaakt he;)

10. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook ervaring met de welbekende knip. Bij mij werd ie gezet en heb er niks van gevoeld ... doen ze toch altijd bij een heftige wee. Mijn vriend heeft het echter gezien en gehoord, die knip, nou ben blij dat ik er niks van mee heb gekregen haha.
    Naderhand gehecht en alles is weer gewoon goed gekomen zoals het voorheen was zeg maar.

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Mijn verhaal klinkt al horror maar het heeft een goed einde hoor!

Ik ben tijdens de bevalling dubbel ingeknipt en toen ook nog uitgescheurt.
    Dit kwam omdat ik geen volledige ontsluiting kreeg en op 7cm ben blijven hangen. Omdat een KS niet kon doordat ik een bloedstollingsprobleem heb moesten ze Megan met spoed via de normale weg halen.
    Dubbel inknippen betekend dat ze ook een stuk baarmoeder (klinkt ech heftiger als dat het is) mee pakken.

Nu het positieve!!
    Op dat moment voel je niks en ben je blij dat ze je kindje op die manier kunnen halen.
    Het hechten is niet heel fijn maar van releatief korte duur.
    De eerste dgn is het wat ongemakkelijk maar goed te doen en ik heb er maar een week of 6 last van gehad.
    Daarna is het volledig genezen en nu heb ik helemaal geen last meer!

Ik hoop dat het je niet overkomt hoor! Dat voorop maar het valt al met al reuze mee.

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier ook een knip gehad.
    De weeen namen af dus ik kreeg opwekkers, de knip zelf heb ik niet gevoeld of gehoord, alleen de verdoving vond ik erg pijnlijk.
    Het hechten vond ik wel lang duren, had er 5 maar was er gewoon klaar mee dat gedoe daar vanonder!
    De hechtingen vond ik wel erg vervelend was dan ook erg blij toen ze eruit gehaald werden!
    Al met al erg meegevallen!

13. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ sloppy, brrrr wat een verhaal zeg! Maar wat ik me afvraag: hoe kunnen ze je baarmoeder een stuk inknippen, want daar kun je toch helemaal niet goed bij lijkt me? Of komt die een heel stuk lager te liggen door de bevalling? Heftig hoor!

14. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ik ben ook ingegescheurd en ingeknipt (niks van gevoeld).
    Maar de verdovingen en de hechtingen waren een HEL, ben extra verdoofd omdat het nog zeer deed maar dat hielp ook niet, heb alles gevoeld en vond dat het allerergste van de hele bevalling.
    Maar ik ben blijkbaar ook een uitzondering haha want de meesten voelen er niks van!!
    Heb er ongeveer 8 weken last van gehad, in de kraamweek zijn er nog 2 hechtingen los geraakt ahhhh was zo bang dat ik opnieuw gehecht moest worden haha maar dat hoefde niet, gewoon goed schoongehouden en alles is gewoon uit zichzelf weer helemaal genezen!

Maar meid maak je er niet te druk om want het is voor iedereen anders!!

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik ben geknipt tijdens de laatste perswee, en ik voelde het.
    Wat ik voelde was een scherpe prik (en nee, dat was geen verdoving) en meteen daarna voelde ik het hoofdje geboren worden.
    Het voelde echt niet erger als je vinger snijden aan een stukje papier.
    Dat lijkt misschien erg pijnlijk op die plek maar je bent op dat moment aan het bevallen hè. Je hebt dan al veel pijn en veel hormonen in je lijf die de pijn tegen gaan. Dat "kleine" sneetje kan er dan ook nog wel bij.

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Het was meer, denk ik, een stukje baarmoeder mond om extra ruimte te krijgen.
    Mijn dochter moest echt met spoed gehaald worden omdat haar hartslag wegviel.
    Ik heb ze niet om details gevraagd...........vond dat niet zo nodig om te weten;)
    Ook wilde ze niet zeggen hoeveel hechtingen ze gezet hebben. De gyn zei: wat heb je er aan om te weten hoeveel het er zijn.
    Had ze gelijk in.

17. cherish

cherish Lid

29 aug 2010
    26
    0
    0
    Papendrecht
    Ik ben ook ingeknipt, maar niets van gevoeld.
    Van de hechtingen heb ik gelukkig ook weinig last gehad.

18. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook ingeknipt en dat vond ik uiteindelijk erger dan de bevalling! Van het knippen zelf heb ik niks gevoeld (plaatselijke verdoving) maar het hechten was wel heel onaangenaam. Vooral de dagen/weken nadien heb ik er veel last van gehad. Alles was flink gezwollen en zag echt bont en blauw.... Als iemand een jaar geleden tegen mij gezegd had dat ik ooit nog met een ice-pack tussen mijn benen zou zitten, zou ik het nooit geloofd hebben maar niets was minder waar ;)

19. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ook hier ondertussen bekend met de knip..
    niets van gevoeld, had weeenstorm dus was alleen maar bezig met overleven ;)
    had maar 10 min persweeen voordat onze Beau er was en er was een knip nodig omdat het te snel ging ondanks de volledige ontsluiting.
    Uiteindelijk ook twee kleine scheurtjes en daar heb ik meer last van gehad.
    Het hechten was ook hier een redelijk langdurig iets.. was wel klaar met al dat gerommel daar beneden :p

Nu na 3 weken kan ik zeggen dat alles weer een beetje normaal aanvoeld :)

Deel Deze Pagina