Wie weet wat ik moet doen als..

Discussie in 'De bevalling' gestart door lynn1986, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Mijn vruchtwaterbreekt en mijn man is niet thuis.... Ik weet dat de kans klein is dat het gebeurt maar bij mijn zoontje is het ook gebeurt dus wie weet...
    Bij mijn zoontje was mijn water om half 8 smorgens op de wc gebroken met 35 weken...Om 10 uur de eerste wee om 11 uur had ik 8 cm :$ .. En om half 1 is hij doormiddel van een KS geboren omdat ik geen stuitbevalling wilde...

Nu ben ik bang dat het allemaal veeeeel sneller gaat en vraag ik me af wat ik moet doen als man op zijn werk is (30 min rijden)
    Moet ik dan familie bellen? Zelf rijden????? (lijkt me toch niet?)
    Of een ambulance ivm stuit ligging baby??

De vorige keer was mijn man nog thuis dus zijn reed hij...

Misschien allemaal zorgen om niets maar misschien heeft iemand het idee waar ik nog niet aan heb gedacht???

2. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Als je vliezen breken gelijk je man bellen.

3. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Idd gelijk je man bellen!!

4. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    En dan toch wachten tot hij komt? Omdat ze zeiden dat ik meteen naar het zkh moet komen ivm met die stuit ligging....

5. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zegt de vk hiervan dan? Die zou ik namelijk als eerste bellen en dan pas je man. Ik denk dat de vk eerder bij je is dan je man...

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik zou je man wel gelijk bellen en naar het ziekenhuis laten komen. Als je de vorige keer al zo'n snelle bevalling had.. Ze zeggen dat de 2de meestal nog sneller verloopt.

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Als je op dat moment echt in paniek raakt, gewoon ambu bellen hoor.

Als het lukt om rustig te blijven zou ik eerst de persoon die het snelste bij je kan zijn (en, als je man er dan niet is, die je tot hij er wel is bij de bevalling wil hebben) bellen. Dus als je man werken is misschien een ander fam. lid of goede vriend(in) die dan ook bij je kan blijven tot je man er is? Als die onderweg is de VK en dan je man.

Heb je nog oppas voor je zoontje? Die zou je ook eerst kunnen bellen, die wil je dan misschien afzetten bij ZH? Daarna VK en man bellen?

Edit: Ik zou niet zelf gaan rijden hoor. Straks krijg je een weeënstorm in de auto..:$:$

8. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    thanx... Ik loop bij de gyn dus moet naar de verloskamers bellen dat mijn vliezen zijn gebroken...
    De oppas (mijn moeder) van mijn zoontje heeft geen auto dus die moet heeeeel snel op de fiets komen...
    Er zijn wel wat mensen die zouden kunnen komen die hier in het dorp zijn... Dus ik denk dat ik die nummers maar eens bij de tel ga leggen want idd rijden met weeen is ook niet zo'n succes...?

Als ik eraan denk dan ben ik bang dat ik in paniekraak om het alleen zijn...Want de vorige keer was ik gewoon rustig maar toen was mijn man ook thuis..

9. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Komt vast goed!! Man bellen, oppas bellen, verloskamer bellen! ;)
    Als ik jou was zal ik ook ff met je gynecoloog bespreken dat je daarvoor paniekerig bent!

Succes...

10. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Je moeder heeft ook geen rijbewijs? Dat ze je dan met jouw auto brengt?

11. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    nee helaas heeft die geen rijbewijs...Heb de buuf al gevraagd mocht ze thuis zijn om me te helpen en anders mijn broer toch maar bellen om maar alvast onder weg te zijn....

Deel Deze Pagina