Ik ben 20 weken zwanger en ons zoontje is net 2 jr bij geboorte van ons tweede kindje. Wij zitten dus te kijken naar een duowagen maar hebben geen grote auto's. Nu dachten wij de koelstra simba twin te kunnen gebruiken met een babynestje. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze buggy. Heb ergens op internet gelezen dat hij zwaar stuurt?
Hoi, Ik volg even mee, ik hoop dat er nog meer reacties komen! Ik heb met de Koelstra Simba Twin in de winkel gereden op gladde vloeren met mijn dochtertje erin en dat ging prima. Ik had ergens gelezen dat de voorwieltjes soms niet mooi meedraaien, maar schuiven op gladde vloeren, en dat was nu zeker niet het geval bij mijn testritje. Dat de buggy zwaar is om te duwen, denk ik wel. Het is een plooibuggy met kleine wieltjes en ook niet zo heel stevig. Ik vind de Maclaren twin en Cybex twinyx toch steviger, maar ja ook wel duurder dan. Ze zien er wel leuk uit, mooie kleurtjes en goedkoop. Weet iemand welk babynestje erin past? Welk merk?
Ik heb de koelstra simba t3 (enkele buggy), maar vind deze echt niet geschikt voor een baby. Hij rammelt behoorlijk en heeft bijna geen vering. Tegen de tijd dat het verantwoord is om je tweede in de buggy te zetten is je oudste al weer 2,5 en ik denk dat het dan niet echt nodig meer is om een duo te hebben. Ik zou gaan voor een echte duowagen.
Wij hebben hem ook en ik vraag mij ook af vanaf we wanneer je een baby er in kan doen (hij kan wel helemaal plat). Vanaf een maand of vijf / zes denk ik zelf. Maar hoor graag andere moeders. Voor TS ik heb helaas geen ervaring nog, hij staat bij ons in de opslag en is bedoeld voor bij de oppas.
Ik heb hem gehad maar vind het niet voor een kleine baby. Ik heb nu zelf de Koelstra flexxo twin maar die is niet klein opvouwbaar.
ik heb hem, voor erbij. ik had eerst de zoom abc design duo wagen voor om huis en als we met de auto weg gingen de koelstra simba twin gekocht omdat de zoom niet in de auto past. ik heb er het babynestje van kees bij. nu hebben we inmiddels de bugaboo donkey maar heb de koelstra simba twin haast niet gebruikt en omdat het niet veel meer opleverd hebben we hem hier nog staan voor erbij. ik vind het echt een buggy, dus voor erbij. Je moet het niet echt als wandelwagen gaan gebruiken, dus lange einden er mee wandelen, want dan duwt het best zwaar. Hij is redelijk klein opvouwbaar, past in de meeste autos wel. Hij kan volledig plat, en met een babynestje kun je hem best vanaf de geboorte gebruiken. Is niet een wagen die je in het bos zou kunnen gebruiken, maar kan prima in de stad of in een dorp. Ik gebruik hem nog wel eens als ik ga winkelen in de stad, dan loop ik er zo een aantal uren achter met mijn oudste 2 erin, die wegen toch al best wat, en dat gaat prima. maar voor echt een flinke wandeling vind ik het niet heel lekker lopen
Bedankt voor jullie reacties. Lastig hoor, om een keuze te maken. De ruimte in onze auto's is beperkt. Het is maar voor een vrij korte periode en wil er niet teveel aan uitgegeven. Ik kreeg de tip voor een Phil en Teds. Ziet er lekker compact uit maar vind ze zelfs 2e hands nog behoorlijk aan de prijs.