Ervaringen met de Lidl

Discussie in 'De lounge' gestart door Bruni, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom weinig bij de Lidl de producten vind ik prima hoor maar die mensen hier zijn niet zo snugger. De breedste kassa is ALTIJD dicht tenzij het mega druk is..ik heb een dubbele kinderwagen en die past alleen door de brede kassa's. Heb dit al een keer aangeven maar ze doen er helemaal niets mee en dus ga ik uit protest haast niet meer naar de Lidl

Is toch niet meer dan logish dat de brede kassa's juist altijd geopend zijn?

2. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik ben het niet eens met groente en fruit, vind ik van slechte kwaliteit. Ik ga naar lidl speciaal voor wat dingen die ik daar alleen lekker vind zoals de kip cordon blue uit de vriezer, de gerookte zalm, de verse broodjes, de ijsjes, kaas, de kip sate, gemarineerde kipfilet, pasta saus met olijven, de surimi staafjes, hondenbrokken billendoekjes en luiers zijn ook erg fijn!

De rest haal ik bij jumbo.

3. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Wij halen ook alles bij de Lidl op de shampoos en wasmiddel na, maar heb zelf nog nooit rotte groente gehad na een paar dagen.
    Ik kan mijn gekochte groente van de Lidl altijd meer dan 3 of 4 dagen bewaren en dan ziet het er nog steeds hetzelfde uit als toen ik het kocht.
    Misschien dat het per filiaal verschilt, maar de filialen waar ik geweest ben hebben alles keurig op orde en vers. Ook altijd genoeg kassa's open.

Eerder kochten wij boodschapppen bij de Aldi, maar zij blijven in een oud tijdperk hangen en hebben weinig aanbod. Groente van de aldi was binnen 1 dag al geel en niet meer goed en daarnaast moet je daar bijna bij elk product letten op de houdbaarheidsdatum want veel is nog maar net een dag goed of al over de datum. Personeel van de aldi staat hier ook niet als vriendelijk bekend.

4. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt van kwaliteit van groente en fruit. Verse producten die het langst 'goed' blijven zijn namelijk niet van betere kwaliteit, daar is simpelweg het meeste rotzooi in gespoten om het langer goed te houden.

5. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Kan je bij de lidl ook terecht voor wat 'apartere' producten en biologische?

Zo eten wij weinig vlees, maar als we het eten dan bio. Ook eventueel broodbeleg. En gluten vrije producten? Wie weet of ze het volgende verkopen?
    Bio vlees
    Bio vleeswaren (broodbeleg)
    Bio eieren
    Bio kwark
    Bio houdbare melk
    Bio roomboter
    Speltbrood
    Boekweit meel
    Haver of amandelmelk
    Haver kookroom
    ?????????

Voor dit soort dingen ga ik dus meestal naar de Jumbo of AH.
    Maar vind het een sport om binnen budget te blijven :D

6. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Ik doe bijna alles bij lidl vind het tijgerbrood bruin van nog geen euro erg lekker blujf ook lang vers

7. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom heel veel bij zowel aldi als lidl. Lidl iets vaker omdat die wat meer op de route ligt en meer aanbod hebben. Maar sommige dingen haal ik juist altijd bij de aldi zoals volkoren pasta, lasagnekruiden. Ik vind het drinken van de lidl niet lekker, de sapjes en ice tea. Frisdrank wel. Fruit en groenten is heel goed bij de lidl, en ze hebben goede aanbiedingen. AH is dat allemaal veel duurder. Brood van de Lidl ben k niet zo weg van, dat is het enige dat ik het liefst bij de jumbo haal. Luiers ook van de lidl, billendoekjes niet. Ik vind bij de aldi ook het koekjes, chocolade en chips/nootjes aanbod beter en lekkerder. Die 70% chocolade hmm.
    Maar inderdaad jammer dan ze niet alles hebben bij aldi en lidl. Zal wel een reden voor zijn. Maar je moet voor babyvoeding bijv altijd naar n andere winkel.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @JolienS: Ik weet dat ze biologische eieren hebben en laatst zag ik biologische komkommers. Verder weet ik het niet. Ze hebben er dus wel het één en ander van. En bij ons is het maar een klein filiaal, dus misschien dat je bij een grote filiaal weer meer keuze hierin hebt.

Wat ik wel jammer vindt is dat ze bij lidl weinig hebben in de vegetarische hoek als vleesvervanger.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind het een hele fijne winkel met leuk personeel en goede producten.
    Nooit geen problemen met groente en fruit. Maar ik haal dat niet zo vaak bij de Lidl.

10. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Lidl zit hier om de hoek dus haal er wel veel boodschappen, makkelijk nu met een zwangere buik en geen auto voor de deur. Groente en fruit vind ik prima, nog nooit bedorven bij mij en wat overblijft krijgen mijn konijnen. Bio gehakt is ook prima, net zoals Turkse yoghurt en verse broodjes, bio eieren. soms hebben ze van die specialiteiten weken en dan verkopen ze ook goed spul.

Gewoon brood, chips, drinken dat spul halen we bij de albert heijn of de jumbo.

11. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Lidl is hier trouwens vorig jaar opnieuw gebouwd en helemaal geen donker gebouw. Vriendelijk personeel dat je ook herkent(maar dat zal wel iets van de regio zijn haha) alleen op zaterdag zitten er knurften en vermijd ik de winkel, plus dat het dan heel erg druk is.

12. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik haal er ook 80% van onze boodschappen! maar moet wel steeds nog zoeken hoor. Groente en fruit helemaal prima!
    Braadvlees haal ik alleen kip en gehakt en soms blinde vink, slavink, maar de rest altijd bij slager of andere supermarkt.

In horst zit een kleiner filiaal, als ik echt veel nodig heb en vaak rond feestjes feestdagen ga ik naar Venlo. Daar zit een grotere en ook een ah xl...

13. Islah

Islah Niet meer actief

Een groot deel van onze boodschappen komen van Lidl. Heb er niet echt iets op aan te merken. Bij de Aldi 2x meegemaakt dat een ongeopend pak melk dat volgens de verpakking nog niet over de datum was ineens bol ging staan en zuur rook/smaakte, dus daar koop ik dat in ieder geval nooit meer! Bij de Lidl daarentegen heb ik niks aan te merken op de melk/zuivel.
    Groenten en fruit vind ik erg goed van de Lidl, wel iets duurder dan van de markt maar ook betere kwaliteit.

Brood koop ik in geen enkele winkel meer, vlees bij de slagerij. Maar toen ik nog wel winkelbrood at, was ik er wel over te spreken. Geen idee eigenlijk hoe het personeel is want daar let ik niet zo op (en meestal doet mijn man toch de boodschappen).

14. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    I love the lidl, haha, nee ik koop ALLES bij de lidl, behalve chips! Ben echt super tevreden, voor een week boodschappen ben ik 40euro kwijt. Dan nog even snel naar de jan linders, voor echte chips haha en de ice tea want die vind ik van de lidl ook niet lekker.
    Kan niet zonder de lidl!

15. Islah

Islah Niet meer actief

Veel dingen zijn toch goedkoper van AH Basic en huismerk van de Jumbo. Om die reden koop ik dus niet alles bij de Lidl (al is de kwaliteit van Lidl soms wel beter dan die AH Basic-producten).

16. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Haha ik werkte in Venlo! Even gestaan in Horst tijdens de verbouwing van t filiaal en nu in Nieuw-Bergen :)

17. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Precies daarom halen wij ook nooit teveel fruit bij Lidl moeten een stukje rijden en als ik tekort kom haal ik dat wel sporadisch bij de lokale supermarkt:p

18. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ik koop ook 80% van onze boodschappen bij de Lidl

Vroeger naar de Aldi maar de Lidl wordt steeds beter en beter ... Dus geen Aldi meer voor ons !

19. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja dat vind ik dus ook. Eigen merk van Jumbo is soms nog voordeliger dan Lidl. Ik haal bij de Lidl de filet american, vanille yoghurt, brood, kaas, wattenschijfjes, keukenrol en nog wat. Voor de rest alles van de jumbo.

20. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja en de groente en fruit van de Lidl zijn inderdaad goed en goedkoop

Deel Deze Pagina