Rare vraag misschien, maar kan dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door mammie1982, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

Een beetje een rare vraag, maar een poosje geleden heb ik een topic geplaatst over het oogje van mijn dochter. Ze heeft een soort bobbeltje/cyste boven haar oogje. We zijn ermee naar 3 artsen geweest. Allen diagnostiseren het anders maar allen zeggen niks ernstigs. Het gaat niet vanzelf weg maar je kunt het laten opereren. Dat kan nu nog niet onder lokale verdoving want daarvoor is ze te klein.
    A fijn, dus na veel wikken en wegen maar besloten om het even aan te kijken, het groeit immers niet en het kan geen kwaad.
    Nu ben ik nogal een stress kip en een angst aangelegd persoon en nu zit het me niet lekker. Mijn man en omgeving vinden dat ik me aanstel en worden er moe van. Mijn moeder vond het zielig als ik haar onnodig zou laten helpen.

Nu ligt ze lekker te slapen en valt dat bultje me weer op. Omdat ze haar ogen dicht heeft. Dus ik kijk en voel even of het groter wordt. Lijkt er niet op. Ze merkt niks, is heel ver weg. Het is een klein balletje en je kunt het zo tussen 2 vingers pakken.
    Het lijkt ingekapseld te zijn. Dus oke. Maar nu maak ik me weer druk. Stel nou dat doordat ik eraan heb gezeten het kwaadaardig wordt? Of stel nou dat doordat ik eraan heb gezeten het uitzaait?

Zou dat kunnen???

En dan zeggen de artsen het is niks en ik laat haar niet opereren en dan blijkt het toch iets te zijn en dan is het mijn schuld.
    Maar het risico van een narcose wil ik ook niet nemen als het niks is. Maar het laat me maar niet los.

Ik ben een onwijze zeikerd dat weet ik ook. Maar ik heb momenteel al veel ellende en ziekten om me heen en dat draagt er niet aan bij.

Sorry voor mijn verhaal

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Door aanraken gaat het heus niet uitzaaien of erger worden. Anders zou iedereen die zn borsten checkt op bobbeltjes zichzelf vergiftigen.

Maar het zit je duidelijk niet lekker dus ik zou het wel laten behandelen, en dan opereren en onderzoeken wat het is.

3. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Als het door verschillende mensen/artsen bekeken is en allemaal zeggen ze dat het niks is dan zou ik me niet zo druk maken.
    Je kan het altijd in de gaten blijven houden voor je eigen gemoedsrust maar verder niet zo stressen;)

4. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ooit een bolletje in mijn onderste ooglid gehad, heel apart, als ik mijn onderste ooglid naar buiten 'omsloeg' dan bleef het zo omdat het bolletje omhoog kwam. Dokter had t nooit eerder gezien, maar vermoedde een vetbultje. Uiteindelijk is het na maanden vanzelf verdwenen.

5. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Mijn raad: afwachten tot het wel onder lokale verdoving gaat.
    Ik heb het als kind ook gehad, gewoon een bolletje, niet kwaadaardig. Toen ik 5 jaar werd, hebben ze dit bij de dokter weggehaald.

6. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Sorry, maar dit is al je derde (misschien ook al wel meer) over de cyste boven het oog van je dochtertje. Heb in je eerste topic ook al gereageerd.
    Het wordt er echt niet anders van hoor!!
    Gewoon weg laten halen, dan is ze er af. En ja, de narcose is wel vervelend, maar je kindje zou er nauwelijks last van hebben. Het is een ontzettend kleine ingreep.
    Als ik jou was zou ik nu een keer de knoop doorhakken wel/niet opereren.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Mijn zusje heeft mij eens vertelt dat ze eens kanker heeft gevoeld bij een client. Een bobbeltje herken je meestal gelijk als het kwaadaardig is. Onregelmatigheid en groeit vaak snel.

Je bent bij 3 artsen geweest die het allemaal niet als kanker herkenden.

Het groeit niet en is verder niet verandert...en de artsen zien het niet als iets gevaarlijks.

Probeer het te laten rusten. Niks googlen. Hoe moeilijk dat ook is.

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook zo'n bultje gehad in haar ooglid.
    Precies hoe jij het beschrijft, en bij haar iriteerde het ook erg.
    Zij heeft toen een zalf gekregen en het bultje was zo weg..

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat kan echt niet hoor. Je maakt jezelf helemaal gek zo.
    Een knobbeltje wordt niet door aanraking kwaadaardig en iets wat kwaadaardig is zaait niet uit door aanraking...

10. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel dames. En Clapat, goed om te horen dat het op die leeftijd al mogelijk is. De chirurg zei hier pas vanaf 10 jaar. Vond dat nogal overdreven

11. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Heel toevallig heeft mijn vader onlangs ook een cyste in zijn oog laten verwijderen.

Hij heeft er ruim een jaar mee rond gelopen, kwaad kan het echt niet, maar hij kreeg er erg veel last van.

Ik ben met hem naar de oogarts gegaan en die was eerst erg negatief over dat hij de cyste naar alle waarschijnlijkheid niet in zijn geheel eruit kon halen en dat het erg moeilijk werd.

Mijn vader heeft flink wat verdovingdruppels zijn oog gekregen en toen is de oogarts zijn werk gaan doen. Hij haalde de cyste in een keer eruit! Dus ideaal. Vader kreeg nog voor drie weken druppels mee naar huis.

Maar als de cyste niet in zijn geheel verwijderd kan worden en dus ingekapseld is, dan komt de cyste steeds terug. Tenminste dit vertelde de oogarts.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.513
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze 8 jarige dochter heeft ook zo'n balletje op haar bovenste ooglid.Ben er niet mee naar de huisarts geweest want kon het op internet vinden.Ben even de naam kwijt maar is inderdaad gewoon onschuldig.Ze kunnen het inderdaad verwijderen dmv een soort uitlepelen maar ze heeft er geen last van dus laten we het maar lekker zitten haha.
    Zou me niet zo'n zorgen maken want daardoor wordt het echt niet beter,

13. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie zijn lief. Dank meiden

Deel Deze Pagina