Borstvoeding, werk en later beginnen/eerder naar huis

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Rozemarijn, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozemarijn

11 nov 2006
    25
    0
    0
    Mijn zoon is nu 13 weken oud en 15 januari begin ik weer met werken. Daarvoor moet ik dagelijk in totaal ruim 2 uur reizen. Nu las ik ergens op dit forum, dat je je kolf/voedrecht ook zou mogen gebruiken om later te starten en/of eerder naar huis te gaan om te voeden. In de wettekst staat dat echter niet en ook niet op de verschillende sites die dit onderwerp behandelen (je mag je werk ervoor onderbreken). Hoe zit dit nou precies?

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    volgens mij is het niet met de wet geregeld,je mag later beginnen of eerder naar huis,maar dat moet je wel met je wergever regelen.als de mogelijkheid er is dan kan het.
    maar kan je niet kolven op je werk dan?en weet niet hoelang je werkt maar stel dat je 8 uurtjes werkt dan moet je sowieso tussendoor kolven,ook al begin je later of ga je eerder weg.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In de wettekst staat dat je 25% van je tijd mag besteden aan voeden of kolven, er staat nergens WANNEER dat mag. Dat is helemaal aan de moeder, in overleg met de werkgever. Eerder weg, later beginnen is vaak een praktische invulling van het recht.

4. Rozemarijn

11 nov 2006
    25
    0
    0
    Ik wil tussendoor ook 2x kolven op het werk, maar het zou wel handig zijn als ik ook een half uurtje later kan beginnen en eerder naar huis kan. In totaal kost het me dan max. 1,5 uur per dag. Ik heb het inmiddels aan mijn werkgever voorgelegd en ben in afwachting van zijn reactie...

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina