Ik maak me zorgen, baby al meer dan week koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angeliekie, 18 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Sorry alvast dit wordt een verhaal...

Sinds ongeveer 10 dagen is mijn dochter (11,5 mnd) niet lekker, sinds vorige week vrijdag heeft ze koorts (eerst alleen savonds en snachts en nu ook overdag)

Ben al 2 x bij de huisarts geweest, die wilde AB geven maar kon niets vinden van ontsteking etc. Toch maar aangenomen en vanmorgen zag ik uitslag op haar wangetjes. Meteen mee gestopt, na raadplegen bijsluiter en hap.

Nu zag ik dat er volgens mij 4 tanden tegelijk doorkomen boven, ze heeft flinke bulten bij het tandvlees.

Het ziet er niet naar uit dat deze snel doorkomen, nog niets wits te zien.

Maar, ze krijgt dus al een aantal dagen 3 x per dag/nacht paracetomol.

Ik maak me zorgen, wil haar niet te lang PCM geven, maar zOnder doet ze niets dan huilen, niets is goed dan.
    De ha kan niets vinden en weet het ook niet meer (zijn woorden).

Als het maandag nog niet beter is overweeg ik om een verwijzing te vragen voor de ka omdat ik gewoon ten einde raad ben, ze slaapt niet meer echt, wij zijn doodop en of het echt alleen aan de tandjes ligt weet ik natuurlijk niet zeker.
    Verder is ze niet verkouden oid dus daar komt de koorts niet van.

Iemand tips? Wat zouden jullie doen?

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Pff moeilijk, ik heb geen goed antwoord.. maar ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd. Je zult idd erg bezorgd zijn..

Je kunt niet meer doen dan wat je gedaan hebt. Evt inderdaad maandag kinderarts. Ik zou dr wel als een havik in de gaten houden en zodra het erger wordt, direct naar de SEH of eerst de hap. Je eigen gevoel is vaak het best. Dus denk jij dat t verkeerd gaat, gelijk aan de bel trekken.
    Sterkte, ben benieuwd waar t van komt.

3. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Als de huisarts het niet meer weet, zou ik misschien van het weekend gebruik maken en toch even naar de HAP gaan.. Aangeven dat je vanalles hebt geprobeerd maar het lijkt niet beter te worden en je wil zo niet weer de nacht in. Snappen ze echt wel denk ik. Ik zou er ook geen lekker gevoel bij hebben als ik je verhaal zo lees.. Sterkte!

4. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ben je gestopt met de ab kuur ? Met overleg met de huis arts ?

Heb je urine ingeleverd om blaas ontsteking uit te sluiten daar worden ze ook onrustig van bleek mijn zoontje toen te hebben

En ik zou vanavond gewoon naar de hap bellen of je mag komen of straks dan heb je toch een andere dokter

Zeg dat je je zorgen maakt en nu wel erg lang duurt en maandag te lang duren vind

Hoe is ze zelf eet drinkt ze goed ?

5. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Bedankt dames, het helpt ook wel om van me af te schrijven. Hap zie ik niet zo zitten omdat ze daar wrss ook niet meer weten dan onze eigen ha.
    Ik ga dan liever naar de ka.
    Snap er gewoon niets van, hoe kan het dat die temperatuur steeds maar weer omhoog gaat. Blijf erover piekeren...

Ik hou haar in de gaten en idd als ik het niet vertrouw rij ik gelijk naar het ziekenhuis.

6. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Hier kan de kinderarts ook niets mee hoor.
    Ik snap dat je moe bent, maar dit zal vaker voor gaan komen. Kinderen zijn soms ziek en dat kan aardig wat slapeloze nachten opleveren.
    Geef haar gewoon de pcm totdat ze opknapt, want ik denk dat het gewoon de tandjes zijn. Die gaan vaak samen met een virusje, (weerstand daalt vaak als er tandjes doorkomen), dus niets om je nu echt zorgen over te maken.

7. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Nou toen ik bij de hap kwam kon ik meteen door naar de kinderarts voor onderzoek die zit daar ook gewoon in ziekenhuis

Zou gewoon zo even bellen hoor

Maar ben je nou gestopt met die ab kuur z?

8. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Ja vanmorgen na de uitslag op haar wangetjes de hap gebeld en verhaal gedaan, die gaf aan stoppen met AB en maandag terug naar de eigen ha.

Geen urine ingeleverd nog, maar ben wel van plan om het uiterlijk komende week helemaal uit te laten zoeken (al heb ik daar zelf mss niet zoveel over te zeggen?)

Met PCM is ze redelijk vrolijk, eten en drinken doet ze goed, ook voldoende plas en poepluiers, daarom vind ik het ook lastig om te 'bedenken' wat er aan de hand is.

9. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Het gaat er niet zozeer om dat ik moe ben maar in eerste instantie dat het met haar niet goed gaat. En dat dat ons gezinsleven beïnvloed is een vervelend gevolg maar dat maakt me niet zoveel uit.

Ik dacht/denk ook aan een virus maar dan denk ik ook weer (weet niet of dat klopt) ik kan haar toch niet 1/2 ... Weken PCM blijven geven?
    Griep zou toch zeker na een week over moeten zijn/gaan?

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Paracetamol kan echt geen kwaad. Als ze verder goed eet en drinkt, dan denk ik ook dat t door de tandjes komt.

11. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hoe hoog is koorts? Als je je zorgen maakt zal ik zsker naar de hap gaan.
    Het probleem is alleen: ze zeggen daar ook: drinkt/eet/plast en poept ze goed dan zal het wel een virus zijn. En kan je weer naar huis :(

Afgelopen winter had mn dochter 6 dagen echt hoge koorts (toen net 1 jaar) en kon alleenmaar overgeven, at niks en dronk alleenmaar.
    Ook toen was het: zolang ze drinkt en plast is het goed. het zal een virus zijn dus je kan weer naar huis. Het ging ook vanzelf over gelukkig maar heb me vreselijke zorgen gemaakt.

Sterkte met je kindje

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Echte griep kan zo twee weken duren. Als je eenmaal met PCM bent begonnen kun je het juist beter blijven geven, om eventuele koortsstuipen te voorkomen. Zou dat ook zeker tot maandag blijven doen en dan weer langs de ha. En als het slechter gaat de hap bellen, via de hap zit je zo bij de kinderarts als dat nodig is. Ze zouden ook een andere ab voor kunnen schrijven natuurlijk...

13. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Je zegt het zelf al: met pcm is ze gewoon vrij OK. Dan is er echt niets aan de hand waarvoor je bij een ka zou moeten zijn.
    Tandjes geven een verlaagde weerstand en dan kan het zijn dat er eens 2 dingen op elkaar volgen qua virus. Heel vervelend, maar echt niets om je zorgen te maken als je kind is zoals je haar hierboven omschrijft.
    En pcm: als het even nodig is, is het nodig. Ze hebben hier wel maanden achtereen gehad, ivm oorontstekingen die maar aanhielden. Heeft niet de voorkeur, maar beter dat, dan zonder.

14. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Mijn dochtertje heeft laatst ook 10 dagen koorts gehäd van bijna 40 graden. Huisarts en kinderarts zeiden als er gekeken is naar de keel, de oortjes en de de urine en ze eet en drinkt kunnen wij verder ook niks doen. Uiteindelijk na bijna 2 weken was het over

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als ze met pcm ok is, blijf dat dan geven en als je je maandag nog zorgen maakt, weer naar de ha. Flinke griep + tanden etc kan zo twee weken of langer duren.

16. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Als het maandag nog niet beter is / er een stijgende lijn in zit wil ik eigenlijk toch wel dat ze een ontsteking/bacterie uitsluiten want als ze iets heeft dat met een kuurtje over kan gaan dan wil ik dat wel proberen.

Thnx allemaal

17. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Hey, toevallig heb ik dat ook, mijn dochtertje heeft nu al bijna een week koorts, zij heeft deze week ook een tandje gekregen en ik word maar niet wijzer. Al bij de dokter geweest en de HAP vandaag, maar ze kunnen geen duidelijke infectie zien. Ik heb urine ingeleverd vrijdag, maar ik heb niks gehoord, dus waarschijnlijk geen infectie. Als ze maandag nog koorts heeft, dan ga ik weer naar de huisarts en vraag om een AB kuur, want dit duurt te lang.
    Gaat bij jou kind ook de koorts omhoog en omlaag? DL had gisteren 36,4, maar vanmiddag toch weer 39,1. Heel vervelend dit.

18. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier ook al een hele week ziekjes dan 38 graden dan 38,5 dan weer 39!
    Ik denk idd tandjes en een virusje.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoe hoog is haar koorts? Paracetamol mag je gewoon blijven geven, kan geen kwaad.

20. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    veel zieke kindjes dus..
    mijn dochter heeft gister een kuurtje gekregen na 2 weken koorts wat ook begon met tandjes..
    smorgens werd ze vrolijk en blij wakker en de rest van de dag huilen brullen echt hysterisch en niks was goed.
    haar oortjes waren dus ook nog vervelend aan het doen.
    nu voor de 2e dag antibiotica en het gaat al een stuk beter!
    moet maandag nog wel weer een plasje inleveren want die van gister was net niet genoeg voor kweekje ed

Deel Deze Pagina