Doorbraakbloeding en geen pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mariannetje, 13 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Wist even niet waar ik het best kon plaatsen, dus maar de vraag hier.

Sinds mijn bevalling 2 jaar geleden gebruik ik de pil niet meer. Voel me zoveel beter in mijn vel zonder al die hormoon troep. Heb sindsdien ook geen migraine gehad, terwijl ik die zowat 2 wekelijks kreeg..

Nu ben ik voor mijzelf mijn cyclus aan het bijhouden (zie onderschrift ) ook al zijn we niet bezig voor een kindje. (Als het onverwacht gebeurd is het welkom) maar laatste 2 cyclus heb ik een doorbraak bloeding. Vandaag gebeurd het voor de 2e keer. .allebei rond de 18e cyclus dag.

Zover ik weet ben ik niet zwanger, maar wat kan die doorbraak bloeding betekenen?

2. shania26

shania26 Actief lid

20 jul 2013
    160
    1
    16
    huismama
    spijkenisse
    Hallo ik had hetzelfde na mijn bevalling 3 jaar geleden en het bleek bij mij om ovulatiebloedingen te gaan.
    Deze kunnen ineens optreden.
    Ik deed ook de maand erop een ovulatietest op de dag dat het begon en deze was dus idd knal positief

3. shania26

shania26 Actief lid

20 jul 2013
    160
    1
    16
    huismama
    spijkenisse
    Bij mij waren hef vrij heftige ovulatie bloedingen trouwens maar ze kunnen ook milder zijn heb het 6 maanden op rij gehad en elke keer begon het rond cyclusdag 17 doordat ik op advies van de huisarts testjes gedaan heb kreeg ik het antwoord waren idd ovulatie bloedingen en deze kunnen dus wel degelijk heftig zijn. Oorzaak zou hormonaal liggen en overigens geen belemmering zijn om zwanger te raken. Alleen is het vervelend te moeten klussen met bloedingen. Het kan ook ineens over zijn was bij mij na een aantal maanden wel zo ik ovyleerde gewoon alleen weer zonder bloeding

Deel Deze Pagina