Ervaringen met de nuvaring?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Nalia, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Hoi,

Ik ben voor straks op zoek naar een goede anticonceptie. De pil kan ik niet goed tegen en de mirena was een grote ramp. De prikpil is mn vriend op tegen, ik ben dan nl helemaal niet ongi, vind hij heel onnatuurlijk. Maar is voor mij wel 2e keus. Nu was mijn vraag wat zijn jullie ervaringen met de nuvaring? Is hij makkelijk in te brengen? Voelen de mannen hem zitten? Voel jij hem zitten? etc..

2. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik heb hem 6 maanden gebruikt.

Makkelijk in te brengen, eigenlijk een beetje hetzelfde idee als een tampon. Beide hebben er geen last van gehad. Was meestal maar een dag of 4 ongi en ook erg licht. Toen ik de pil gebruikte was ik altijd 7 dagen ongi en had allerlei kwaaltjes. Ik vind het een aanrader! Maar een vriendin van me heeft hem ook gebruikt en bij haar was het hopeloos. Zij is er ook naar 2 maanden meegestopt. Bij de apotheek worden ze in setjes van 3 meegegeven dus je kan hem altijd proberen..

Liefs

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb hem een aantal jaar gebruikt. Qua gebruik, super ! Makkelijk in te brengen, gewoon even dubbel klappen en dan inbrengen, gaat vanzelf op zijn plaats. Maakt niet zo veel uit waar precies hij zit. Ik voelde hem niet zitten en als dat wel zo was moet je hem wat verder duwen. Hij is er nooit zelf uit gegaan en tijdens het vrijen voelde mijn partner hem niet.
    Eruit halen gaat ook makkelijk.

Maaar... voor mij geen nuvaring meer na de bevalling. Ik heb jaren last gehad van erge migraine. Sinds ik gestopt ben met de ring heb ik geen migraine meer gehad ( ook toen ik nog niet zwanger was).

Dus hierna geen hormonen meer voor mij, maar gaat mijn vriend zich laten helpen !

4. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb hem ruim een half jaar gebruikt voordat we weer stopten met de ac. Ik vond hem ideaal. Met de pil had ik altijd enorm last van chagrijnige buien en met de nuvaring stukken minder. Ook was m'n libido met de pil tot onder vriespunt, met de nuvaring ging het stukken beter.

ik voelde hem niet zitten, af en toe tijdens de sex wel maar als hij of ik het dan vervelend vond trokken we hem er eventjes uit en daarna deed ik hem er weer in, het inbrengen is super makkelijk.

al met al: ideaal.

5. lies84

lies84 Lid

30 mei 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de ring ruim 2 jaar gebruikt en tevreden. Van de pil en de hoeveelheid hormonen hierin (dianepil) werd ik geen beter mens. De nuvaring geeft plaatselijk een kleinere hoeveelheid hormonen af, dat scheelde een hoop!
    Nu van de ring af is het wel merkbaar dat ik me nog fijner en vrijer voel. Ook kent mijn man me niet weer, mijn libido na het stoppen van de nuvaring zo gestegen! ;)

Het blijven hormonen natuurlijk en dit werkt bij een ieder anders door. Het handige aan de nuvaring is dat je er in principe geen omkijken naar hebt. Via de nuvaring site kun je instellen dat je een smsje krijgt wanneer je de ring in en uit moet doen. Ook zit er bij iedere verpakking handige stickertjes die je in je agenda kunt plakken. Tijdens seks hebben wij er geen last van gehad, maar is dat wel ene probleem dan is het geen probleem om hem eruit te halen. Als hij maar niet langer als 3 uur per dag uit je lichaam is. ;)

Ik merkte dat de ring wel eens wat zakte zodat ik hem begon te voelen. Maar dat kun je makkelijk verhelpen. Zelf ben ik de ring nog nooit verloren. Een vriendin van me echter al wel een paar keer.

Vanwege kinderwens nu gestopt en cyclus lijkt direct weer op gang.
    Eerst een maand veilig met condoom gedaan en nu 1 'echte' ronde achter de rug. Er gaan verhalen rond dat je vanwege de weinige hormonen sneller zwanger bent na het gebruik van de nuvaring in vergelijking met de pil. Echter hier zelf nog geen ervaring mee.

Succes met je beslissing!

6. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

5 maanden gebruikt, wat een drama...

2 keer werd ik ineens ongesteld.. Ring verloren:(

Verder meer bijwerkingen als met de pil helaas.

7. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik heb de nuvaring een aantal jaren naar volle tevredenheid gebruikt!
    Makkelijk in te brengen en te verwijderen. Zowel ik als mijn vriend hebben hem nooit gevoeld tijdens de seks.
    Nu gestopt met de nuvaring, en mijn cyclus was vrijwel meteen regelmatig! Mijn libido is enorm gestegen, maar was destijds bij de overstap van de pil naar de ring ook al flink gestegen. Nu weer dus. Vind vriendlief helemaal niet erg hahaha

8. Yelice

Yelice Niet meer actief

Heb hem 3 jaa gebruikt en vond het altijd ideaal.
    Je hoefde er niet iedere dag aan te denken behalve tijdens de stopweek.
    Ik voelde hem nooit zitten en ben hem ook nooit verloren.
    Mijn menstruatie was ook onmiddelijk weer normaal na het stoppen ermee.

9. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    helemaal super!
    gebruik hem al bijna 6 jaar en ben nog super tevreden.
    heb na mijn 2e bevalling even een mirena gehad, maar dat was een groot drama dus ben weer lekker naar de vertrouwde ring teruggestapt!

10. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Ik heb hem ook een tijdje gehad maar ben er mee gestopt. Ik was ineens veel sneller geirriteerd, veel last van buikpijn/misselijkheid....

11. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Ik gebruik nu zelf de navuring voor de 2e maand. Ik vind het ideaal. Ik wilde eigelijk een staafje in me arm laten plaatsen, maar omdat ik nogal sterk op hormonen reageer wilde me huisarts dat ik dit probeerde. Ik ben de eerste twee weken wel erg moe geweest, maar dit was gewoon een kwestie van wennen (dit kan wel 3 maanden duren, voordat je eraan gewend bent). Ook me menstruatie was een stuk minder.

Deel Deze Pagina