bijwerkingen pil! jaloers opgejaagd enz???

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door ikkelies10, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    misschien een hele rare vraag maar wil graag weten of iemand dit herkend.

ik ben nu na 3 jaar gestopt te zijn met de pil weer met microginon 30
    begonnen ik wilde eigenlijk het spiraaltje laten zetten maar omdat ik hoorde dat daar zoveel bijwerkingen aan zitten heb ik dat nog even uitgesteld.

ik ben nu weer 1 maand bezig.
    en ik heb opeens weer last van jaloersheid( dus tegenover mijn man zoals kijken naar andere meiden of denken dat hij mij niet aantrekkelijk vind of dat hij liever een ander heeft enzz)
    dit heb ik echt eeuwen niet meer gehad
    dus we hebben er ookalweer een paar ruzies op zitten daarover

ook heb ik de hele dag zo´n opgejaagd gevoel alsof je de hele dag zenuwachtig ben

nu vraag ik me af of dit misschien door de pil zou komen ?
    of dat iemand dit herkend?

ps ik ben 9 weken geleden bevallen van ons 2de kindje zou het hier nog door komen?

ik hoop dat iemand van jullie een antwoord heeft

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hallo ikkelies

Ik denk niet dat je van de pil direct jaloers kan worden, maar wel emotioneel wat minder stabiel en daardoor meer jaloers.
    Maar je bent ook kort geleden bevallen en ik neem aan dat dat ook heel veel met je doet hormonen, emoties.
    Al met al niet zo gek dat je je raar voelt, ik hoop dat je man een beetje gedult ervoor op kan brengen en natuurlijk dat je je vlug beter voelt. Als het te lang duurt wel aan de bel trekken hoor.

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik was emotioneel erg onstabiel met microgynon. Zonder ook al niet het meest gebalanceerde figuur hoor :D Maar het versterkte de uitschieters nogal. Ik ben geswitcht naar een Mirena en daar ZEER tevreden over geweest gedurende de 6 jaar dat ik er een had. Niks gemerkt van bijwerkingen, wel even erg belabberd van de pijn geweest bij het plaatsen.

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    bedankt voor jullie reacties,
    mijn man kan er wel wat begrip voor hebben maar vind het ook niet leuk als hij beschuldigd word of niet vertrouwd word wat ik ook wat snap hoor,

ik zit gewoon een beetje in de knoop geloof ik!
    en een huilbaby met reflux kma enz en in het ziekenhuis liggen werkt ook niet echt mee.

het viel mij alleen op dat het erger word nu ik weer aan de pil ben,
    mijn man zei al anders stop je er maar weer mee hoor!

ik heb de mirena thuis liggen|! misschien toch maar laten plaatsen dan?

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Als je vrij recent bevallen bent zal het plaatsen een stuk minder pijnlijk zijn dan bij mij (ik was nog nooit bevallen). Overleg het met een arts, zou ik zeggen. Ik vond het zelf een heeel groot verschil, maar er zijn ook vrouwen die minder goed op de Mirena reageren. De dosis hormonen is wel een heel stuk lager.

6. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Net na de bevalling tot 9 maanden erna moeten alle hormonen weer terug op hun plaats (ontzwangeren) en dan een stoot hormonen van de pil erbij, en een huilbaby met reflux ik denk dat het niet zo gek is dat je je zo voelt. Ik zou stoppen met die pil en desnoods maar even met condoom vrijen en dan kijken hoe het met je gaat en dan kun je als je wat stabieler bent het spiraaltje laten zetten. Sterkte

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Het zou ind heel goed kunnen dat alles door de pil komt.

Ook dat jaloerse gevoel alleen komt het dan meer denk ik omdat je erg onzeker bent. Ik heb het altijd als ik ongesteld moet worden...

dan ga ik ook altijd 'zeuren' en vragen of ie nog wel van me houd. Hij zegt dat altijd al: wat nou moet je weer ongesteld worden ofzo??

Misschien toch nog even wachten om de pil te slikken. Je bent ind nog vollop aan het ontzwangeren

8. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    bedankt voor jullie reacties,
    ik denk idd dat het door de pil komt, en ik krijg ook weer de bijwerkingen als geen zin meer in sex en uhmm heel erg droog zeg maar van onderen,

ik heb 8 dec een apraak staan om het spiraaltje te plaatsen, dit ga ik proberen en is het niks, dan moeten we maar een andere oplossing vinden.
    mijn man vind het helemaal niks dat ik weer aan de pil ben hij zegt je bent gewoon heel anders als je aan die troep ben.

9. Anique

Anique Niet meer actief

Ik herken niet direct de jaloersheid, maar ik wordt erg prikkelbaar van de pil en mijn libido verdwijnt volledig, ik begin er dan ook niet meer aan, er zitten toch hormonen in die dingen, en die kunnen hele gekke dingen met je doen, ik geloof zeker dat je er jaloerse gevoelens van kunt krijgen, ik denk dat het zich gewoon bij iedereen op een andere manier kan uiten, en de lucky-ones merken er helemaal niets van!

10. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    meid! dit herken ik helemaal!!! ik heb precies hetzelfde gehad na geboorte van ons kindje lang leve de hormonen!!! ik was achteraf gezien een heks! en ik verbaas me nu hoe ik me toen tegenover man gedragen heb. nou is microginon een lichte pil maar je lijf staat nog stijf van de hormonen en nu komt er nog een beetje bij, wellicht ook druk in je gezin, je moet balans vinden en op wie "reageren we dat af"? maar kan ook zijn dat je schildklier wat van slag is krijg je ook opgejaagd gevoel van. bespreek het anders met je huisarts. in ieder geval heel veel succes want zelf heb je er het meeste last van. gevoel wordt door jou tenslotte beleefd....

Deel Deze Pagina