Hoi, Ons kindje komt in juni, en nu vragen we ons af of alles met lange mouw nie overbodig is. Ze dragen maat 50/56 maar ong. 2maanden en dan is het hoog zomer...moeten ze dan geen korte mouw en broeken aan? En nog een misschien wel domme vraag: Waar worden slobpakjes voor gebruikt? En waarom moet je overslag truitjes hebben ik heb eigenlijk alleen gewone truitjes? alvast bedankt!
sloppakjes,zijn dat niet met de voetjes erraan vast?ik vind ze ideaal,raak namelijk nooit sokken kwijt,maar misschien wel beetje warm als het hoog zomer is ja,tenzij van dun katoen ofzo en overslag truitjes die zijn gewoon vet handig omdat het veel makkelijker aankleed dan gewonen t-shirtjes zeker als ze net geboren zijn,maar dat vind ik persoonlijk 8)
Pasgeboren kindjes, kunnen zich nog niet altijd goed op temperatuur houden. Dus hoogzomer of niet, lange mouwen/pijpen zijn niet overbodig. Sibel is van 6 juli, en heeft meer lange mouwen gedragen als korte. Slobpakjes zijn volgens mij (maar ik kan het mis hebben) pakjes/broekjes met voetjes. Ik persoonlijk heb echt een hekel aan die dingen, dus Sibel heeft ze niet gedragen (ik vind ze ook niet nodig). En overslag truitjes zijn makkelijk met aan- en uitkleden, want die hoeven niet over het hoofd (vinden veel kindjes erg vervelend namelijk). Ikzelf heb ze niet gebruikt. Ik kreeg in het ziekenhuis de tip, dat de meeste rompers en truitjes ipv over het hoofd, ook via de onderkant aangetrokken kunnen worden(dus eerst de benen erin, over de buik en dan de armen erin), en ze heb ik Sibel de eerste weken aangekleed. Dat was volgens de verpleegkundigen ook minder vermoeiend.
Gossie Kiz, da's nog eens een tip dat van onderen aankleden. Nog nooit gehoord en nu te laat, maar wel handig lijkt me. Voor s'morgens, 's avonds en 's nachts heb je denk ik toch ook dingen met lange mouwen en pijpen nodig. Als het echt heel warm is dan laten ze kindjes overdag vaker in een rompertje met korte mouw liggen en dan een dun lakentje erover tegen de tocht. En hier in NL weet je het toch nooit. Augustus vorig jaar was het echt niet warm terwijl het in juli hittegolf was. Slobbroekjes en pakjes worden gewoon aangedaan als andere kleertjes. Wij gebruiken de broekjes ook wel eens 's nachts, dat zit wat lekkerder. Maar je hoeft ze niet echt aan te schaffen hoor. Net zoals de overslagtruitjes. Alhoewel ik doe wel heel handig vind.
Ik had het ook nog nooit gehoord of gezien, en toen ik het zo opschreef, dacht ik: het klinkt alsof het heel wat meer moeite kost als simpel iets over het hoofd trekken, maar dat valt in de praktijk 100% mee! De wijkverpleegkundige kwam hier voor het eerste bezoek en had een weegschaal mee. Ik dus enthousiast aan het uit- en aankleden, en zij: 'Doe je dat altijd zo?" Zij had het dus ook nog nooit gezien!
Ik heb in alle maten een aantal shirts met lange mouwen gekocht. Inderdaad hoeft zomer in Nederland geen warme zomer te zijn. Slobpakjes heb ik eigenlijk alleen als pyamaatje. Koop ook een paar rompers met lange mouwen... die kun je makkelijk onder een t-shirtje doen als het wat minder weer is.