Ik zit er een beetje doorheen. Toen ik zwanger was verheugde ik me zo om gezellig met de kleine de stad in te gaan maar t is altijd drama. Zodra we even stil staan in een winkel schreeuwt ze moord en brand. En dan zie ik al die moeders gewoon gezellig met hun kind op pad. Ik word er echt een beetje verdrietig van. We waren net heeeel even in de Hema en daarna kon ik weer zorgen dat ik thuis kwam. Ik ben er zo flauw van om zo aan huis gebonden te zijn. We zijn nu weer thuis en nu is er weer niks aan de hand. Heb t idee dat ze t vreselijk vindt om 'vast' te zitten in de wagen. Ze begint nu langs meubels te lopen dus misschien vindt ze t saai om alleen maar te zitten?? Ik vroeg me af of er meer zijn met dit probleem want heb t idee dat ik de enige ben.
Ik ga bijna nooit met de kleine naar de stad, om het simpele feit dat het voor kinderen over het algemeen niet zo leuk is. Ik weet niet hoe lang jij gaat. Even een paar winkels in en lekker ergens wat eten / drinken lukt wel maar ik ga niet uitgebreid stadten; dat doe ik wel alleen.
nou ik ben nu naar 1 winkel geweest en dat was al teveel... haha.. ik hoop dat er ooit verbetering komt.. vind t wel jammer!
Hiero ook een jochie die het niet leuk vind om stil te staan in de wagen. Ff wandelen vind hij leuk als er lekker veel te zien is (andere kleine kids of dieren) maar het stilstaan vind hij echt vreselijk! Wat wel helpt is hem de boodschapjes vast te laten houden (wel niet breekbare dingen want vaak gooit hij het toch van zich af) en hem een soepstengeltje te geven.
ik had mijn eigen ook zo op verheugd lekker de stad in met de kleine lekker rondwandelen achter de buggy kinderwagen. maar bij ons was het rond die tijd ook echt een drama. maar er is hoop. ik denk dat het mischien gewoon de periode is dat ze wil bewegen lopen etc. mijn zoontje loopt nu bijna een maand en nu vind hij het wel leuk lekker in de buggy zitten. soms als ik bv in de vd ben dan laat ik hem er uit loopt hij een beetje rond en dan vind hij het wel weer prima. suc6
Jelmar vind het geen probleem, die kijkt zich de ogen uit de kop langs al die kleuren, mensen en lichten over en nergens! Maar ik kan wel snappen dat het zo lang 'vast' zitten inderdaad leuk meer is, maar zou ook ff niet kunnen bedenken wat je er aan kunt doen....sorry
oh nee hoor je bent zeker niet de enige!! Sam heeft een hekel aan winkelen. Als ie ook alleen maar het bord van HEMA ziet probeert ie al zn wagen uit te klimmen... en zie je m echt denken... jeempie niet WEER die HEMA. hihihihi
Bij Sil ligt het enorm aan de timing. Als we gaan als hij net uit bed komt & gegeten heeft, dan gaat het best een poosje goed. Als hij al wat langer wakker is en misschien een beetje honger of dorst krijgt, wordt het vreselijk vervelend!! Idd huilen als je 2 tellen stilstaat (erg leuk bij drukke kassa's hahaha) Als hij moe wordt en eigenlijk al bijna naar bed moet, dan gaat het vaak nog wel als hij Meneer Beer en zijn speen krijgt, maar dan vind ik het zelf zielig voor hem om hem op te houden voor mijn eigen plezier, dus dan ga ik zsm naar huis. Vaak wordt het voor Sil leuker als hij bij de bakker een broodje heeft gekregen of een doosje rozijntjes van de groenteboer, maar dat is natuurlijk heel fout; omkoperij!
Hier ook omkoperij hoor, maar zo lang het met rozijntjes en broodjes gaat ipv een stuk taart bij la place zie ik er niet zo veel kwaad in. Over het algemeen gaat het redelijk goed met winkelen, zolang ik ook af en toe een tussenstop maak voor hen, dus even ergens een broodje eten, even binnen lopen bij de bieb zodat ze een boekje mogen uit kiezen, en laten mee beslissen in aankopen (bijv de groene gieter of de rode etc..) Hier afgelopen week het compleet andere uiterste gehad, we waren in roermond (outletcentrum) en liepen naar binnen bij Prada. dochter: oooooh mooi!!!! Dus misschien ligt het toch aan de hema?
ik combineer het winkelen vaak met Ties zijn lunch, hij eet zijn boterham dus in de buggy. dan gaat het redelijk. hij loopt nu op straat ook naast de buggy en moet er dan als we ergens binnengaan weer in.
Tot 1 jaar geen problemen met winkelen, van gehele dag tot ff een boodschapje, meneer vond alles ok. Tegenwoordig is het meteen raak wanneer ik de supermarkt inloop begint hij als een gek te schreeuwen/ krijsen :x totdat we weer buiten zijn.... Misschien voelt hij aan dat ik het ook geen fijne supermarkt vind Ik heb dus standaard een boodschappenlijstje bij me, want ik kan dan niet meer helder denken, als hij zo bezig is, terwijl hij verder zo lief en makkelijk is. Ik ga nog weleens winkelen, maar wel met de mits/maar dat het voor moeder én zoon leuk moet blijven. Hoe ouder hij wordt hoe minder er gewinkeld gaat worden met hem...
Met dochterlief gaat het tot nu toe wel wat winkels betreft. Maar met zoonlief begon het al in de wiegwagenbak haha. Als ik maar een voet over de drempel zetten was hij wakker ja echt en dan was het krijzen en nu hij is tien hij haat nog steeds winkelen gelukkig kan ik hem tegen woordig thuis laten voor een uurtje of zet ik hem bij het speelgoedtreintje of laat hem zelf zijn boodschapjes doen. Zo wel als met zoon en nu met dochter ik had altijd wat te snoepen bij de hand broodje doosje rozijnen of wat te drinken. En zie dat ze pas tien maanden is wen er maar aan dat het alleen nog maar erger kan haha.
Hier 2 kindjes die nooit in een buggy hebben gewild zonder bij even stilstaan direct te gaan krijsen. Hier lukt 1 winkel ook niet eens. Baal er af en toe ook goed van, je zit zo aan je huis vast op deze manier. Ik troost me er maar mee dat het wel beter wordt. Zo ben ik laatst met de oudste (3) gaan winkelen en we vonden het beide leuk en het ging hier veel beter met hem sinds hij zelf echt goed kon lopen en niet meer vast zat in de buggy.
Met ons meisje winkel ik zo snel mogelijk en voor zo weinig mogelijk spullen . Als ze net wakker is en heeft gegeten, moet ik direct gaan, niet te lang en teveel treuzelen in de winkels en dan is het een klein uurtje te doen. Maar uitgebreid winkelen? Nee dat doe ik zonder haar erbij.
Is hier ook wel een beetje. Maar ik doe ook aan omkoperij.. Een broodje of nijntje koek doet wonderen. En geef hem ook eigenlijk altijd iets uit de winkel om vast te houden.. De tip van de dag: Vergeet het niet om vervolgens weer terug te leggen of af te rekenen.. Dat ben ik namelijk wel eens vergeten tot ik Mike 1.5 uur later in de auto zette en erachter kwam dat hij nog een tractor van de zeeman vasthad... schaamde me dood!.
Finn vindt het verschrikkelijk! Todat hij vorige voor het eerst is meegegaan terwijl hij zelf mocht lopen! Hij wilde gewoon niet meer naar huis! Hahaha! Maar ja...daar heb jij eigenlijk nog niets aan...je kindje loopt net langs de tafel. Ik denk dat je geduld moet hebben...en misschien zorgen dat ze wel wat te doen heeft...een boekje ofzo. Of zo uitkienen dat ze wat te eten en te drinken krijgt als je in de stad bent! Succes!
Bedankt allemaal.. ben dus gelukkig niet de enige. Het komt denk ik inderdaad, omdat ze het vastzitten niet prettig vindt. Ze is altijd enorm druk en stil zitten doet ze thuis eigenlijk ook nooit.. haha.. Ach ooit komt t goed denk ik dan maar. Verder heb ik niks te klagen en is ze de liefste baby die er is
Je geeft aan dat je het niet fijn vindt om zo aan huis gebonden te zijn, maar je kunt vast ook op pad zonder een winkel in te gaan, toch? Op bezoek bij iemand met kindjes, naar een speeltuintje (oké, als het weer wat beter weer is.), gewoon lekker wandelen, een dierenparkje.... Mijn dochter vindt het niet zo erg om stil te staan in een winkel, maar wel wanneer ze mij dan niet kan zien. Dus ik draai de wagen zo dat ze mij kan zien. En inderdaad iets in de hand geven, dat werkt erg goed. Iets wat kraakt of rammelt, geweldig! Je zult ook merken dat het straks beter gaat wanneer je de kleine echt bij het winkelen kan betrekken. Mijn dochter is anderhalf en mag het lijstje vasthouden, of iets in de kar leggen, of op de band bij de kassa, of iets wegen. Dat scheelt enorm.