Ervaringen met de zesde ziekte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Mijn dochtertje heeft waarschijnlijk de zesde ziekte.
    Het begon vorige week woensdag met hoge koorts wat tot zaterdag duurde. Toen was het overdag even weg maar omdat ze erg bleek was en wat blauw werd rond haar lippen maar met de hap gebeld (en hier ook een topic over geopend) was waarschijnlijk onschuldig maar als ze weer koorts kreeg moesten we weer bellen. En dat gebeurde dus zo zaten we 's avonds bij de dokterswacht. Daar werd een keelontsteking geconstateerd. Kregen ab mee maar mochten daar nog een dag mee wachten omdat ze vrij alert was en ze het dus misschien toch zelf kon redden. Hierna heeft ze geen koorts meer gehad maar gister (zondag) kreeg ze ineens rode bultjes/vlekjes eerst op haar hoofd, later ook op haar borst, buik en rug. Weer gebeld, zolang ze geen koorts kreeg was het niet ernstig en ik moest op thuisarts.nl maar even kijken naar kinderziekten met vlekjes. De omschrijving daar van de zesde ziekte komt wel eg overeen met wat ons meisje heeft dus ik denk dat dat het is. Er staat alleen dat met het weg zijn va de koorts en het ontstaan van de vlekjes het kind zich minder ziek voelt en de vlekjes na 1-2 dagen weg zijn.
    De vlekjes worden zo nu en dan erger en dan zakt het later weer af. Lijkt wel of ze na een huilbui erger worden.
    Ze heeft nu 2 dagen met vlekjes gehad maar het wordt nog niet direct minder. Ook voelt ze zich nog niet top. Korte momenten is ze vrolijk en krijgt ze haar boevenstreekjes terug, maar al heel snel wordt ze moe en is niks meer goed, ze slaapt echt nog heel veel overdag, vandaag was ze steeds maar een uurtje of ietsje langer wakker.
    Is zoiets normaal na een paar dagen koorts? En mensen met ervaring met de zesde ziekte waarbij het ook langer duurde voor de vlekjes wegtrokken? Ze heeft natuurlijk ondertussen nog wel last van haar keel en daarom misschien minder fit..

2. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    mika he 3 dagen koorts gehad.daarna bultjes op zijn romp.niet in zijn gezicht.voelde zich toen stuk beter.

3. Kimm87

Kimm87 Niet meer actief

Mijn oudste kreeg het als eerste, 3 dagen koorts en toen de vlekken. Daarna mijn jongste, ook 3 dagen koorts en toen de vlekken. Toen ze geen koorts meer hadden waren ze ook niet meer ziek. Vlekken hielden wel n aantal dagen aan, vooral op hun armen, hoofd, rug en buik.

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

Mijn dochter had 3 dagen hevige koorts. En daarna 4 dagen vlekjes

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Onze kleine heeft het ook gehad. Hij heeft twee/drie dage koorts gehad en daarna kwamen de vlekjes. Vlekjes waren na twee dagen inder en na drie dagen weg. Hij had er trouwens ook oorontsteking bij maar dat ter zijde....

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    Hier ook 3 dagen koorts en daarna de vlekjes. De vlekjes waren twee dagen heel erg en werden daarna ook minder. Zodra de vlekjes kwamen was hij alweer een stuk beter, maar nog niet helemaal fit.

7. Leliana

Leliana Niet meer actief

8. Irismarieke

Irismarieke Actief lid

15 mrt 2012
    410
    178
    43
    Vrouw
    Mijn dochtertje heeft ook de zesde ziekte momenteel. Ze heeft het qua vlekjes zwaar te pakken, alles zit onder. Maar niet alle plekjes zijn vlekken er zijn ook wat bultjes. Is dit normaal bij de zesde ziekte? Het is wel sneu hoor, herken haar bijna niet: voeten, handen, gezicht, beentjes en armpjes pfff

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze dochter is er net een week vanaf! Gelukig maar want ze voelde zich echt beroerd! Ze was al paar dagen flink verkoude toen ze het kreeg.
    Twee weken geleden vrijdag (7juni) hele dag niks aan de hand. Ik bracht haar na eten naar schoonouders wij gingen dagje weg met onze zoon. Schoonvader zei nog: nou dat is ook geen op schootzitter. Ze wilde niet op schoot maar op de grond kruipen en overal kijken. Omdat we vroeg weggingen hadden we haar daar laten slapen. Ze heeft hele nacht doorgeslapen daar (de nachten dat ze doorslaapt is op 2handen te tellen) en 's ochtends hebbe schoonouders haar om 08:15 wakker gemaakt. Pap ging aardig leeg (normaal niet zo'n grote eter dus leek nog niks aan de hand) Fruit ging niet op en ze is spontaan paar keer in box in slaal gevallen (doet ze ook nooit). Om 11uur bracht schoonmoeder haar naar bed want ze was echt moe. Om 13uur werd ze pas wakker. En wilde haar eten iet. Ze wilde alleen maar op schoot zitten en niks anders. Om 14uur belde schoonmoeder op wanneer komen jullie denk dat ze koorts heeft. Wij waren net onderweg naar huis. En indd toen ik ging opmeten had ze 39,3 graden. Bij thuiskomst om 19:00 nogmaals gemeten en temp was 39,5. Heb toen zetpil gegeven. En haar daarna uitgekleed en pyama aangedaan. Voordat se ging slapen nog klein flesje. Deze spuugde ze volledig uit met de pap die schoonmoeder had geprobeerd te geven om 13uur. Zondag ochtend was het 39,7. Weer zetpil,temp bleef rond 39,5. Eten wilde ze helemaal,drinken ging redelijk. Heb dr steeds kleine beetjes gegeven maar ging niet van harte en vaak liet ze staan. Had contact gehad met HAP en moeat doorgaan met zetpille dus heb ik gedaan.
    Maamdagochtend na wakker worden was temp ineens 37,3. Ik enorm blij. Dochter voelde zich nog steeds niet lekker. Had wel meer eetlust en dronk wel de normale flesvoeeing. Maandagmiddag na middagdut ineens weer 38,3 maar bij naar bed gaan 's avonds weer 37,5. Heb haar voor nacht wel zetpil gegeven. Voordat ze naar bed ging zag ik rode puntjes op haar rug. Aan schoonmoesr en vriend laten zien (zoon was jarig dus schoonoiders waren blijven eten) en die zeide beiden ik zie niks.
    Dinsdagochtend haal ik dochter uit bed en heel dr voorhoofd,achterhoofd, buik en rug onder de rode puntjes/vlekken. Ik meteen ha gebeld en afspraak gemaakt. Koorts was weg,normale temperatuur. Huisarts zei indd zesde ziekte.
    Woensdag en donderdag was ze echt nog ziek! Heeeeel veel slapen, wel drinken gelukkig maar weinig eetlust. Pas vrijdag haalde ik dr weer vrolijk uit dr bedje wilde ze alles weer eten en drinken en kon ze weer lachen en zwaaien.

Sorry lang verhaal :)
    Ow vlekken werden donderdag minder en vrijdagavond was het eigenlijk weg.

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze jongste heeft ook net (denk ik) de zesde ziekte gehad. Zondag haalde ik haar tussen de middag uit bed en zat ze ineens onder de vlekjes, 's ochtends nog niet. Vlekjes zijn sinds vandaag weg. Ze heeft geen koorts gehad is alleen een weekje wat hangeriger en slaperiger geweest dan anders.

Deel Deze Pagina