Weer werken - ritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamajens, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Wij zijn van de week begonnen hem in een ritme te begeleiden. Hij wijkt er niet veel vanaf dus daarom begeleiden. Oorzaak; in de nacht steeds vroeger wakker. Wij doen er nu zo:
    7 u 180/6
    20 min rechtop (reflux), spelen, zelf 'spelen' op de buik, knuffelen
    8.30 u naar bed
    10.30 u 180/6
    '' "
    12 u naar bed
    14 u 180/6
    " "
    15.30 u naar bed
    17.30 u 180/6
    " "
    Douchen/bad
    18.30 u naar bed
    21 u 180/6
    Drinken en weer terug in bed

In de nacht komt hij rond 4 u, dan geven we hem 60 à 90 cc om de ergste trek te sussen zodat hij kan slapen tot 7. (Weet iemand hoe het komt dat hij weer om 4 uur komt, wat hebben jullie gedaan wat fijn is voor beide?)
    Voor ons heel erg wennen maar die behoefte heeft hij dus nog. Klein flesje vind ik dan goed en die bouwen we dan heeeel langzaam of totdat hij die niet meer nodig heeft, voordat het een gewenning gaat worden. Volgende week moet ik weer gaan werken en ik merk dat hij nog steeds een blij kindje is.

Is dit een fijne manier voor ons en voor hem? Wat zijn jullie ervaringen?

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Met 10 weken is een nachtfles normaal. Toen ik weer ging werken kon ik er ook rond 4u uit. Het was altijd eerst schone luier, dan fles, en weer terug. Zo saai mogelijk houden en vooral GEEN grote fles 's nachts.

Toen mijn dochter ouder werd en ze werd wakker, wachtte ik even een paar minuten. Vaak viel ze dan weer in slaap zonder speen of fles. Dan moet ze natuurlijk niet gaan huilen, dan is t een ander verhaal. Maar zo probeerde ik wel uit te vinden of ze de nachtfles nog nodig had.

3. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het voor hem en jullie werkt isvhet toch goed? Dat hij nog voor voeding komt snachts is heel normaal hoor. Niet altijd even leuk, zeker als je weer gaat werken, maar ik zou het zeker nog niet gaan ontzeggen op dit moment.

4. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een nachtvoeding lijkt mij nog heel normaal op die leeftijd. Onze zoon had met 6 maanden geen nachtvoeding meer nodig.

Ik zou vooral je kindje volgen. Als je gaat werken merk je misschien ook wel dat je kindje extra behoefte heeft aan 'mama'. Misschien dat hij dan juist nog even blijft komen voor die nachtvoeding.

Ervaar het en volg je kind en je gevoel :)

5. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Ow die nachtvoeding is logisch en prima! Zonder ritme kwam hij om 5 uur, nu dus met ritme zelf om 4 uur.

Mijn vraag is meer, hoe deden jullie dat voordat jullie gingen werken? Hadden jullie een ritme (Samen met de baby bepaald) of niet en wat was dat ritme dan?

Nachtfles snap ik en mamahonger wordt alleen in de nacht niet gesusd door mama maar door papa ;). Ik maak alleen de fles klaar.

6. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doordat je gaat werken kom je in een bepaald ritme terecht en de baby gaat daar gemakkelijk in mee (bij ons tenminste). Vroeg opstaan, naar de oppas toe, etc.

Degene die op je kind past, leert je kind ook steeds beter kennen en kan daar ook steeds beter op inspelen.

Hier de ervaring dat loslaten het beste was. Maar dat was best wel even lastig :)

Ik vond vooral belangrijk dat hij aan zijn rust toekwam. Dat was dan ook wat ik heel duidelijk maakte aan de oppas.

7. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden en hebben nog steeds geen echt ritme. Overdag heeft hij redelijk vaste tijden qua eten/drinken ed. maar qua slapen gaat hij naar bed als hij moe is. S avonds komt dat er opneer dat hij tussen 19-20 naar bed gaat maar wanneer hij wakker wordt is echt elke keer weer anders.. soms om half 7, soms om 8 uur... maar met nog wel een paar nachtvoedingen ook! Dus 1 flesje en om 4 uur... is echt super goed!!!

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Toen ik weer aan het werk ging inderdaad ook nog een nachtvoeding, rond een uur of 4. Gaf gewoon een hele fles.
    Het enige wat we aanhielden was de avondfles, tussen half 8 en 8 zodat bedtijd vrij constant was, tissen 8 en half 9.
    Die nachtfles kwam steeds later tot het een ochtendfles was geworden. Is geleidelijk gegaan, rond 5 a 6 maanden denk ik.

9. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    het klinkt mij nogal vreemd in de oren die nachtvoeding, maar dat komt omdat onze meid er na 2 weken al af was. Die toen al hele nachten sliep en ik vertikte het om haar wakker te maken, als ze honger heeft hoor ik haar wel. Ik besef nu wel wat een mazzel we hadden.

je schema ziet er prima uit. Misschien kun je de flessen wat verschuiven zodat de laatste fles wat later gegeven word en hij langer slaapt. Ik ga de laatste tegen 22uur/2230.
    En idd snachts niet te veel geven en heel langzaam afbouwen.
    Dus volgens mij doe je het prima zo!

10. kirsten87

kirsten87 Fanatiek lid

19 dec 2010
    1.927
    0
    36
    Nederland
    Ik ben sinds deze week weer aan het werk, een ritme vind ik lastig zeker omdat mijn dochtertje zelf bepaald wanneer ze voeding wil., natuurlijk bepaal ik nu soms de eerste fles omdat we dan vroeger weg moeten als dat we zouden halen als ze uit zichzelf wakker wordt (uitslaap kindje heb ik!) Maar ik ga gewoon mee met haar en dat werkt voor ons het beste. Bij de gastouder geef ik aan hoe laat haar laatst gegeven fles was en of ze al slaapjes heeft gehad die ochtend of niet, de gastouder speelt hier fijn op in en doet ook alles naar behoefte.
    Ging perfect deze eerste dagen.

Zolamg jij zelf prettig voelt bij wel of geen ritme is dat tocn prima.

11. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom een kleine fles snachts? Mijn zoontje tikt zo 150cc mrt gemak weg om 4 uur. Waarom is dat niet goed?

12. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Zo heb ik het ook gewoon altijd gedaan bij de oudste. Hij ging vanzelf doorslapen. De jongste krijgt ook gewoon een volledige fles in de nacht.

Schema ziet er prima uit! Kleine opmerking: zodra je een ritme heb gooit de kleine het zo weer om (is mijn ervaring) Dus houd je niet te vast aan een ritme!

13. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik gaf toen een fles om 23 uur en toen keam ze rond half 8 weer.
    Met 4 mnd had ze geen behoefte meer aan die fles en sliep ze van 19,30-8.30 uur.
    Ik gaf liever een fles om 23 uur dan 4 uur in de ochtend.
    Ons flessenschema was toen zo:
    8,30
    12
    15,30
    19
    23
    Slapen
    9,30-11,30
    12,30-15
    Na de fles van half 4 gingen we vaak op pad en sliep ze in de auto/kinderwagen.
    19,30-23 uur
    23,30-8,30

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

ze kan het dan wellicht makkelijk 'wegtikken', slapen 's nachts is een natuurlijk ritme voor ons. Dus zo saai mogelijk houden, slokje en slapen. Dan 'leert' een baby ook dat het eten en drinken overdag gebeurd. Maar ik zei ook: naarmate mijn dochter ouder werd, en dan spreek ik over 3 maanden en ouder.

15. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Tja bij ons kan de 23u fles ook wel, alleen moeten we hem wakker maken. Hij begint de nacht dus al veel eerder. Door een tip hier, krijgt hij nu om 8u de laatste - wanneer hij komt voor een saaie, kleine dreamfead - dan de eerste ochtend fles, vandaag om 7.30u. Dit werkt wel voor ons en hij kan straks zelf bepalen of hij die nachtfles nog moet of opschuift naar de eerste ochtendfles.

Deel Deze Pagina