ervaringen met de ziekte van hodgkin

Discussie in 'De lounge' gestart door zuurtje, 4 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Zijn er hier dames (en/of heren) die ervaringen hebben of meegemaakt hebben (bij zichzelf of in de omgeving) met de ziekte van hodgkin?
    Ik heb zelf deze week de diagnose gekregen en moet zo snel mogelijk behandeld worden zodra mijn toestand dit toelaat.
    De artsen willen mijn beebje rond 32 weken zwangerschap geboren laten worden zodat ik vlugger met de chemo kan beginnen.
    Door mijn zwangerschap groeien mijn lymfeklieren namelijk heel snel en ze drukken mijn luchtwegen stilaan dicht. Het zou dus onverantwoord zijn voor mijn gezondheid om de zwangerschap te voldragen.

    Sorry mocht dit niet op de juiste plaats staan
    Bedankt voor het lezen
     
  2. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lieverd ik kan je helaas niet helpen , maar we willen je heel veel sterkte en knuffels geven .
    Denken aan je

    Liefs van ons manlief en ik .
     
  3. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    dank je wel lieve schatten
     
  4. zon1980

    zon1980 Bekend lid

    16 dec 2007
    915
    174
    43
    Geen ervaring heel dichtbij; ik ken wel iemand die het heeft gehad toen hij nog heel jong was (18 geloof ik), maar toen kende ik hem nog niet. Ook chemo gehad en het is nu meer dan 10 jaar geleden inmiddels en nog steeds kankervrij.

    Heel veel sterkte voor jou! Wat een rotnieuws om te krijgen!
     
  5. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    dank je wel
     
  6. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Geen ervaring, maar ik wil je heel veel sterkte wensen!
     
  7. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    Hier een goede vriend die het gehad geeft, nu 5 jaar later nog steeds kankervrij.

    Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd.
     
  8. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    dank jullie wel
     
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hey meid,
    wat heftig... en tijdens je zwangerschap.. pfff. Ik ken(de) 2 mensen bij wie tijdens de zwangerschap Hodgkin geconstateerd werd. Beiden alweer zo'n 12 jaar geleden- en gelukkig, gaat het met allen goed. (hoewel ik met 1 geen contact meer heb) .
    Ik was zelf nog net 18 toen ik Hodgkin kreeg. Inmiddels zijn er alweer vele stappen gezet qua onderzoek en behandeling. Ik heb chemo en bestraling gehad, maar de kuur die ik kreeg word nu amper meer gegeven.

    Maar een ding is zeker: Je komt in een rollercoaster terecht nu. Zeker door de vroege bevalling ook. Neem de hulp aan die je aangeboden wordt, maar probeer - hoe moeilijk ook nu - straks ook te genieten van jullie ukkie.

    Er is zoveel wat nu door me heen gaat.. chemokasper.. Kanker Spoken - de patientenvereniging; Welkom bij Hematon » Hematon -met ook een facebookpagina ook apart voor mensen met lymfeklierkanker. Lotgenoten voor tips en advies etc.

    Heel veel sterkte. Het kan pittig worden- en anders pittig natuurlijk nu met een te vroege pasgeborene ook.
    Praat en spui.. in je omgeving of online, tegen maatschappelijk werk of een psycholoog.. er zijn heel veel mogelijkheden qua ondersteuning.

    --> ik zie nu dat je van Belgie bent.. daar zijn dingen mogelijk net wat anders (vooral qua opvangmogelijkheden etc) , chemokuren zijn door europees onderzoek etc redelijk gelijk volgens mij.
     
  10. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Mijn man had 15 jaar terug een grote opgezette klier in zijn nek. De huisarts dacht meteen aan hogdekin. In het ziekenhuis werd gezegd dat het een mooie xyste was.
    Hij is weggehaald en bij de pa bleek het toch hodgekin te zijn.

    Was niet uitgezaaid. Hij heeft een paar lichte chemo kuren gehad en is bestraald.
    Nu 15 jaar later gaat het nog steeds goed.


    Wat heftig voor je. Heel veel sterkte
     
  11. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    dank jullie

    ik krijg veel hulp aangeboden van de familie en die nemen we ook aan (hoe moeilijk ik dit ook vind want ik heb nooit hulp gevraagd tot nu)
    ikzelf werk niet dus daar moet ik al geen rekening mee te houden
    ik hoop dat ik niet te ziek zal zijn van de chemo zodat ik van ons kleine meisje kan genieten en ook de andere 3 kids niet te vergeten
    die hebben ook recht op hun mama
    en mijn man mag ik ook niet vergeten voor hem is het ook een moeilijke tijd nu
     
  12. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Ach meid....weet niet zo goed wat te zeggen.

    Wil je even een digi-knuf geven en je heel veel kracht en sterkte toewensen! Hoop dat je toch een beetje kan genieten van jullie kleine wondertje dalijk.
    X
     
  13. Logan

    Logan Niet meer actief

    Heel veel sterkte... Hopelijk doet de chemo zijn werk en knap je er na snel op. Ik wens jou en je gezin veel kracht de komende tijd.
     
  14. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Geen ervaring, maar wil je wel heel veel sterkte wensen. Wat een tijd zal je tegemoet gaan. Alle goeds voor je kindje, jou snel je familie gewenst. X
     
  15. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Sowieso verschrikkelijk nieuws om te krijgen, maar als je zwanger bent een extra schok en belasting voor je lijf. Ik wil je veel sterkte wensen!
     
  16. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Hier ook geen ervaring, maar ik wil je heel veel sterkte wensen. Wat een ontzettend heftige tijd moet dit voor jullie zijn.
     
  17. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Wat heftig, uitgerekend ook nu in deze fase van je leven en met baby nog in je buik :(... Ik wil jou en al je naasten heel veel sterkte wensen, het zal een zware tijd worden.

    Man van een collegaatje van mij heeft het gehad, nu zo'n 6 jaar geleden. Na behandeling is hij tot op heden nog steeds kankervrij (en erg actief/sportief).
     
  18. DB87

    DB87 Lid

    8 mrt 2016
    90
    0
    6
    Oh wat een verschrikkelijk nieuws! Ik heb er geen ervaring mee. Ik wil je veel sterkte wensen!
     
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Jeetje wat een rotnieuws heb je te horen gekregen. En dat tijdens je zwangerschap. Wat een klap voor jou en je gezin.
    Geen ervaring hier, maar wil je heel veel sterkte wensen.
    Spui hier gerust, want je gaat een zware tijd tegemoet.
    Ik hoop dat je, ondanks de behandeling die je tegemoet gaat, toch van je kindje kunt gaan genieten.
    En ik lees hier al veel ervaringen over mensen die inmiddels genezen zijn. Ik hoop dat je je daar aan vast kunt houden.
     
  20. catharin

    catharin Fanatiek lid

    5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Gewoon geen woorden.
    Wat heftig voor jezelf en je gezin, en ook nog zwanger... Hoop dat het goed komt met de baby en dat jij daarna goed door je kuren of chemo komt en dat je toch nog kan genieten van jullie kinderen. Heel veel kracht en sterkte toegewenst.
     

Deel Deze Pagina