Ervaringen met delta baby sleep?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wilma1978, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Heeft er iemand al ervaring met de delta baby sleep. Wij hebben hem aangeschaft omdat ons zoontje een helmpje heeft moeten dragen in verband met een afgeplat hoofdje. Nu vraag ik me af of hij wel makkelijk is in gebruik.

2. Anntje

Anntje Lid

11 nov 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest eerst even zoeken wat je bedoelde met delta baby sleep, maar google is gewillig ;)
    Je vraagt of hij makkelijk is in gebruik, maar makkelijker kan gewoon niet. Je legt dat ding in de box, bed, wagen, weet ik veel waar, je kindje erop met zijn/haar rug tegen het lange gedeelte aan en klaar ben je 8)
    Het enige waar je om moet denken is dt je hem niet gebruikt als je er geen zicht op hebt. Dus niet in de box als jij buiten zit en liever ook niet in bed. Mocht je kindje namelijk ineens gaan draaien, (wat vanuit die positie makkelijker is dan in rugligging) dan heb jij daar helemaal geen zicht op.

Groetjes Anntje

3. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Heb deze zelf ook gebruikt voor mijn zoontje totdat hij zich zelf kon omdraaien. Hij had een hele sterke voorkeur naar 1 kant en met de delta sleep bleef hij netjes op zijn andere zijde liggen.
    Ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee!

4. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik gebruik hem ook, en ik vind het ideaal!!! Gijs kruipt er alleen 's ochtends uit, maar blijft eigenlijk heel de nacht netjes liggen, en ik wissel hem iedere nacht om.

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik zou dit niet meteen al op voorhand kopen, meestal wordt dit alleen gekocht op advies van Cb of een ander medisch geschoold persoon. Niet voor elk kindje is deze zij ligger geschikt. Je hebt er bijv ook 1 waarbij het kindje tussen 2 rolletjes ligt op zijn rug onder het hoofdje ligt dan een soort foam wat druk verlagend werkt deze is ook bedoeld om een afgeplat hoofdje tegen te gaan.

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik heb gekocht zonder advies, om een afgeplat hoofd te voorkomen. gijs heeft ook een voorkeurskant

7. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Wij konden met de eerste al met vier maanden beginnen met een redressiehelm, op advies van de kinderarts in het ziekenhuis, en hij heeft hem drie maanden op moeten hebben, toen was het goed.
    Als ik naar het CB had moeten luisteren, dan moesten we eerst beginnen met fysio en dan met een maand of negen een helm, wat dan misschien wel een half jaar of langer had geduurd. Vandaar dat ik hier niet echt vertrouw op het CB.
    Vandaar dat ik het nu gewoon helemaal wil voorkomen, de voorkeurshouding en alles, want zelfs in mijn buik heeft ze er al een;).

Groetjes.

Deel Deze Pagina