Ervaringen met diverse soorten pijnstilling!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Melrose, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik moet binnenkort bevallen en ben vanavond ter voorbereiding naar een infoavond in het ziekenhuis gegaan. Daar hebben ze alle voor- en nadelen van de drie verschillende soorten pijnbestrijding naast elkaar gezet.
    De arts was overduidelijk en gaf aan dat zij fan is van het pompje. Dit kan tijdens elk moment in de ontsluitingsfase en is zo weer uitgedraaid. Enige nadeel is dat de ademhaling van moeder goed in de gaten gehouden moet worden. Er zijn geen nadelen voor de baby. Zij zegt dat ze nog nooit complicaties hiermee heeft meegemaakt en veel vrouwen erg tevreden zijn met deze vorm van pijnbestrijding. Ze zei dat je de ruggenprik, als het even kan, het beste kan vermijden, omdat hier zoveel meer risico's en nadelen aan kleven.
    Ik ga dus denk ik voor de poging om zonder medicatie te bevallen en als ik het niet trek is dat pompje heel snel aangelegd (die hoeft nl niet door een anestesist te gebeuren). Deze info heeft mij best wel gerust gesteld.
    Zijn er meer vrouwen hier met ervaring met het pompje? Tot nu toe slechts van 2(?) vrouwen die hier hun ervaring over verteld hebben. Ben benieuwd naar meer ervaringen....

Deel Deze Pagina