Mijn zoontje is nu 9,5 maanden en als ik mijn hand voor hem hou dan trekt hij zichzelf op zonder hulp. Hij probeerd dat ook te doen aan de tafel, de bank en de stoel. Maar hij krijgt geen grip dan en glijd weg met zijn handen. Als ik de loopwagen vast hou zodat hij niet kiept kan hij zich ook gewoon optrekken, dus als het iets ronds smals is dat horizontaal is kan hij zich optrekken. Ligt dat nu aan de andere dingen dat hij zich niet kan optrekken of is dat toch nog de ontwikkeling van hem die het dat niet toelaat? En of hoe kan ik hem daarbij helpen?
waarom zou je hem willen helpen? Ik begrijp dat hij moet "oefenen" maar als ik het zo lees doet hij dat ook (telkens proberen). Dat doet ie dan net zo lang totdat hij het kan. Tuurlijk moet je je kids dingen leren maar het meeste gaat "vanzelf" wanneer ze er aan toe zijn....
Het lijkt erop dat het hem alleen lukt als hij zijn handjes ergens om heen kan doen. Dit is heel normaal. Bij de tafel en de bank heb je een hele andere grip en motoriek nodig. Verder is dit helemaal niet erg. Dat komt vanzelf. Je kunt hem helpen door zijn handjes goed te plaatsen en zijn handjes vasthouden terwijl hij zich optrekt. Dan leert hij de goede grip.