Hallo, Aankomende vrijdag gaan we een week op vakantie met onze dochter van 15 maanden, gewoon een bungalow niet te ver uit de buurt... Alleen ik he geen idee wat ik hier van moet verwachten... Ben bang dat ze nie wil slapen daar.. dat e overstuur raakt... misschien maak ik me wel veel te druk ze is een vrij makkelijk kind maar ze heeft nog nooit ergens anders geslapen... Wat zijn jullie ervaringen met een dreumes op vakantie??? of eventueel tips??? alles is welkom...
Wij zijn net terug van 5 weken Turkije. We zijn vorig jaar ook geweest toen mijn dochter 4 maanden was en toen vond ik het erg tegenvallen omdat we erg aan huis gebonden waren omdat ze zoveel sliep. Dit jaar ging dat beter, maar ze werd elke dag heel vroeg wakker en viel daardoor terug naar 2 slaapjes overdag, dat was wel een beetje jammer. Het slapen ging na de eerste nacht wel redelijk goed (en mijn dochter is geen makkelijke slaper). Eten ging minder goed, maar jullie blijven in Nederland dus dan zul je dat probleem niet zo erg hebben. En verder hebben we ons erg goed vermaakt, lekker veel naar het strand geweest, bij vrienden/familie....eigenlijk zoals altijd. Als je bang bent dat het slapen niet goed gaat, zou ik in ieder geval je eigen beddegoed/slaapzak meenemen en evt. een knuffel als ze daarmee slaapt ofzo...maar als ze normaal niet moeilijk is zou ik me geen zorgen maken. En het komt toch zoals het komt, maak je niet te druk
Wij zijn voor het eerst weg geweest met 8 maanden. Toen had ie nog wel wat moeite met in slaap vallen, maar dat was maar 1 avond. Tweede vakantie was eind mei, toen was ons zoontje ook 15 maanden en dat is eigenlijk helemaal goed gegaan. Zoals Elyem al zegt: eigen spulletjes meenemen (beddengoed, knuffel e.d.) dan heeft je dochtertje toch nog iets van huis. We hadden wel een aardig ritme op vakantie. 's ochtends (10.00 uur) ging hij in het huisje slapen, wakker worden, boterham eten en dan gingen we op stap. Als we dan eind van de middag terug naar het huisje reden viel hij in de auto nog wel eens in slaap.
toen ons meisje 10 maanden was zijn we gaan kamperen in oostenrijk en toen ze 1,5 was zijn we naar kos gevlogen. Allebei de keren ging het perfect. Mijn advies, geef toe aan waar je kindje behoefte aan heeft. Zo blijft het leuk. In oostenrijk de eerste nacht wilde ze absoluut niet in het campingbed (ze sliep in een apart compartiment) nou, dan lekker bij ons in bed. De tweede nacht hebben we er even naast gezeten en toen is ze heerlijk in slaap gevallen. In kos wilde ze ook niet alleen gaan slapen, haar campingbed stond naast ons bed. Ik ben s middags en s avonds even op bed gaan liggen naast haar en binnen 5 minuten sliep ze steeds.
Mijn dochter is ook een makkelijke slaper. Maar ze moet wel gezien hebben waar ze komt te slapen. betrek haar dus bij het opmaken van het bedje. Als je de eigen knuffels mee neemt die er dan samen inleggen. Ik heb dit 1 keer niet gedaan was het namelijk helemaal vergeten en ze was helemaal overstuur en wilde niet gaan slapen. Toen heb ik haar in de draagdoek gedaan en rondgewandeld tot ze sliep en toen in bedje gelegd.
Wij gaan nu ook bijna op vakantie, voor het eerst naar het buitenland met onze kleine man, dus hier lees ik even mee ! Vorig jaar zijn we in Nederland op vakantie geweest, toen was hij 12 weken oud. Dat ging op zich goed, alhoewel je heel gebonden bent aan slaapjes en voedingen. Met pinksteren zijn we naar de camping geweest in onze nieuwe tent. Dat was qua slapen geen succes . Hij vondt het ZO NIET leuk!! Ahh was best sneu, hij was gewoon bang ofzo leek het wel in die tent. Met dat getik van die regen erop. Nee 's avonds om 22u sliep hij nog niet, en dat het hele pinksterweekend door. Hij heeft lekker bij ons geslapen , toen was het goed en sliep hij zo (met zn 3en krap op zo'n twijfelaars maat luchtbed... papa en mama weinig slapen dus haha) Een paar weken geleden zijn we nog een weekend weg geweest in een hotel aan Zee. We hadden het babybedje vlak naast ons bed staan. Toen hij moest gaan slapen ging hij natuurlijk eerst flink aandacht zitten trekken door te gaan staan in bedje, oogcontact maken met ons, lachen, zich laten vallen, weer opstaan, speen uit bed gooien etc etc. En wij elkaar maar aankijken (haha wat een grapjas) , en negeren... 25 minuten later ging hij lekker liggen, en hij draaide zich om om te gaan slapen . Hij sliep tot half zeven de volgende ochtend. Nu as vakantie gaan we naar Frankrijk... ongeveer 1100 km rijden. Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat. We hebben daar een huisje, hij heeft lekker een eigen slaapkamertje. Ik ben ook zo benieuwd hoe het daar zal gaan...