Hi meiden, heeft iemand van jullie ervaring/tips met t opwekken van de bevalling? Tonic drinken en het hart van een ananas eten, daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in. Maar morgen heb ik een voetreflexmassage van een uur bij een pedicure die ook een reiki etc doet, zij zei dat ze even goed haar best zou gaan doen om het daarmee op te wekken. Een bepaald plekje van je voeten schijnt in verbinding te staan met je baarmoeder. Heeft iemand hier ervaring mee? Seks hebben lijkt me ook nog wel een opwekker, alleen kan ik me daar echt niet meer toe zetten ha ha. Verder schijnt wandelen ook goed te zijn toch! Of pittig eten, maar dat durf ik niet zo goed want ben al zo angstig om te poepen tijdens de bevalling..
Bij mij hielp het om niet meer zo te focussen op de bevalling. Was het zo beu dat ze nog niet wilde koemn, dat ik maar weer klusjes ben gaan doen en eigenlijk mn niet-zwangere leventje weer oppakte. Weg met alle wee-opwek artikelen op sites etc. Hoppa 2 dagen later had ik een baby op mn buik Als je seks niet prettig vind, kun je altijd nog lekker knuffelen? Krijg je gelukshormonen van, ontspannen houding en het gefrunnik aan tepels zorgen ook voor een ideale bevallingssituatie.
Lui in bed blijven liggen als je het gedult hebt. Veel slapen als je nog n beetje een houding kan vinden.
je kindje komt wanneer hij/zij zelf wil (helaas ). Bij de eerste heb ik ook vanalles gedaan (speciale thee, pilletjes, verschillende soorten eten die zouden helpen, beweging, seks etc.). Maar uiteindelijk niets geholpen, zelfs het strippen niet. Ik ben met 41+2 ingeleid in het ziekenhuis en met 41+3 bevallen. (en dat wachten duurde laaaaaaang)
Seks, ananasharten, bitter lemon,pittig eten, voetmassage, gefrunnik aan mn tepel. .. Nee bij mij werkte niets! Na de 2e strippoging is beebje geboren met 40+4. Ik geloof er dus niet in haha, maar ik denk wel dat als je het probeert los te laten en ontspant ( neem een bad en lees lekker een tijdschrift) dat dit eerder werkt als alle middeltjes. Maarja.. ontspannen is dan makkelijker gezegd als gedaan..
Het enige wat bij mij 3 x hielp was ontspannen en loslaten.. Ik heb werkelijk alles geprobeerd van ananas tot seks en van traplopen tot sambal. Pas toen ik ging ontspannen (bij oudste zwemmen, bij middelste fietsen en bij jongste filmavond incl pittig Chinees ) kwam de bevalling op gang.
Inderdaad, ontspannen en loslaten, hoe moeilijk het soms ook kan zijn, want je wilt je kleintje zo graag vasthouden. Hier probeerde ik wel elke dag een blokje om te lopen en daardoor moest ik automatisch ook trappen lopen, want woonde 3 hoog, zonder lift. Op maandag dus nog lekker een stuk gewandeld en trappen gelopen en dinsdagnacht is de bevalling begonnen, maarja denk niet dat het daardoor kwam hoor, want deed het bijna elke dag.
ik heb net de voetreflexmassage gehad, was heeeerlijk. Daarna een groot stuk appeltaart naar binnen gewerkt. Nu een heel druk babietje in mijn buik haha. Geen idee of t gaat werken, denk van niet hihi
Vooral veel uitrusten, het is bewezen dat de meeste bevallingen tijdens rust beginnen... Dus blijf lekker in bed en slaap die baby eruit mijn1e bevalling begon na mijn middagdutje!