Hoi! Ik vroeg me af.. Maatje 44 van babykleding is dat voor kinderen tot 44 cm, of vanaf 44 cm.. Of hoe moet ik dat ongeveer zien? (Sorry, voor deze stomme vraag!)
Van die centimeters moet je je maar niet al te veel aantrekken Mijn dochter was bij haar geboorte (geschat) 48 cm., maar ze droeg maat 44. Dat zat alleen de eerste week mooi, daarna werd het snel te klein. Verwacht je dat je kindje nu al geboren wordt? Dan past hij/zij waarschijnlijk wel maat 44. De meeste voldragen kindjes kunnen wel met maat 50 of 50/56 toe.
zover ik weet vanaf En dan is het bij de meeste kindjes die 44cm zijn nog erg groot. (dat laatste is uit ervaring )
volgens mij ook vanaf... Maar ook vaak nog te groot. Mijn oudste is ruim 8 weken te vroeg geboren en zwom nog in 44 (hangt ook van het merk af) verwacht je dat je kindje te vroeg komt?
Hier een kleine van 34 weken en die heeft twee pakjes maat 44 gehad een week en daarna een iets te grote maat 50 wat na twee weken goed zat. Ligt er aan wanneer de uk geboren wordt is het in de zomer en heb je korte mouwtjes dan zou ik zeker 44 overslaan.
Het ligt denk aan het gewicht en de lengte. Mijn zoontje was 5 pond en heeft 3 weken maat 44 aan gehad. Ik zou geen maat 44 aanschaffen tenzij je kleintje te vroeg geboren word of ze de kleine heel klein schatten. (ik had 44 gekocht omdat ze hem 2000 gram hadden geschat)
Ligt ook een beetje aan het merk en het postuur van je kindje. Als je kindje gewoon op tijd of rond die tijd komt zou ik voor 50/56 gaan!
Die cm's kloppen niet altijd hoor. Damien was 48 cm bij de geboorte maar moest echt maatje 44 aan...50 was hem echt veel te groot. Nu heb ik een pyama maatje 50-56 en die heeft ie nu nog aan terwijl hij maatje 80 heeft...haha volgens mij een fout. Maar het is iig per merk een heel groot verschil!!
hoi mijn zoontje is met 31,5 weken geboren en heeft in totaal 2 weken maat 44 gedragen. dus als je kindje op tijd komt zou ik gewoon voor 50 gaan. spinnekop