Ik ben al maaaaaanden aan het ''menstrueren'' het stopt even 3 daagjes hooguit en begint daarna weer volop Zelfs zo erg dat een maandverband niet voldoende is en ik een maat luier in moet Mijn huisarts zei steeds dat ik het maar moest aankijken. Terwijl ik heb aangegeven dat het lichamelijk ook nit goed meer ging en ik erg moe ben. Maar ja nog geen verwijzing. Uiteindelijk kwam ik ''mijn'' gyn tegen in het zh en heb haar mijn situatie uitgelegd. En een afspraak gemaakt. Nu hebben ze een uitstrijkje en nog iets en bloed afgenomen. Mijn bloedwaardes zijn erg laag en moet morgen aan een ijzerinfuus. En verder de uitslagen afwachten. Wie heeft er ervaring met een ijzerinfuus?
ik niet, maar je kan ook even Floradix halen, de siroop, is om je ijzer omhoog te brengen en werkt erg goed!
Ik denk dat als er over een ijzerinfuus wordt gesproken dat de fase van de kwaal aan te kunnen pakken met pilletjes/drankjes oid al voorbij is. Sterkte morgen! Hopelijk voel je je gauw beter. Wat moet jij je slap voelen zeg, na zoveel bloedverlies?!
Devilshase: Ik had idd eerst ijzertabletten gekregen. Moest 2x per dag een tablet innemen. Maar ik werd in de middag gebeld, dat het idd niet echt te verhelpen is met tabletten etc omdat de waardes erg laag zijn. Penk: idd ik ben heel moe. Kan ook echt niet veel doen want het wordt helemaal zwart voor mijn ogen. (en mijn ha nog stug volhouden dat ik het moest aankijken nu zeker al minimaal 6 maanden langer zelfs)
Is het poliklinisch of moet je een nachtje blijven????? Hoop echt dat je gauw opknapt, zeker met zo'n kleintje in huis kan je het je helemaal niet permiteren om lusteloos te zijn. Liefs, mij
Het is een dagbehandeling. Volgens mij mag ik in de avond gewoon naar huis. Ja zeker vooral Batuhan heeft veel aandach nodig. (ivm hersenbloeding) loopt hij nog niet of los zitten kan hij ook nog niet. Maar het is zo een lief tevreden ventje. Het is al goed als hij maar bij mij op schoot kan zitten. dus we spelen op de bank of liggend op bed
Ik heb zelf een ijzerinfuus gehad na de bevalling van mijn jongste. Na zijn bevalling kwam de placenta niet mee en was ik ruim anderhalve liter bloed verloren. Had al een infuus in m'n arm omdat ik ingeleid was, en ben daarna naar huis gegaan. Ik merkte er verder niets van (was nog steeds moe...maar goed...was daarvoor bevallen en na de ok geweest vanwege me placenta) De infuus was goed voor een week. Daarna moest ik even aankijken hoe ik me voelde anders zou ik eventueel nog een recept krijgen voor ijzertabletten. Dit heb ik nooit hoeven halen gelukkig en voelde me daarna weer prima. Het is niet dezelfde reden weliswaar maar dit is mijn verhaal Liefs Linda
ik heb ook 2 keer een ijzerinfuus gehad ook omdat mijn waardes niet omhoog gingen. Het is gewoon een dagbedandeling denk dat ik zo'n 2 uur in het ziekenhuis heb gezeten en daarna gewoon weer naar huis.
Mensen die bij ons een VENOFER infuus krijgen zijn een halve dag onder de pannen. De eerste 100 mg mag in een uur inlopen en de volgende 300 mg moet in 3,5 uur inlopen. Totaal dus 400 mg in 600 ml oplossing. Het lijkt net een cola goedje wat je binnen krijgt. Na venofer moet je bij ons altijd 5 dagen later met staaltabletten beginnen. Houdt er rekening mee dat je Hb niet direct omhoog schiet. Het is een middel wat op langer termijn werkt. Kwebbel
nee zoveel heb ik niet gehad alleen die van een uur en dan nog met spoelen erbij was 2 uurtjes in totaal. Maar ik heb wel 2 keer die behandeling gehad en daar zat dan een week tussen.
jeetje meid...wat zal jij moe zijn ja...en wat herkenbaar...ik had het ook zo erg...van de 4 weken was ik er 3,5 van ongesteld....was ook altijd zo moe en zag er bleek uit altijd..superplus tampons waren met een half uur volledig vol en als backup had ik ook nog kraamverband in....pfff.. Ben vaak naar de HA geweest...maar die wist ook niet goed wat ze ermee aan moest..verschillende pillen gehad maar nooit hielp het (ja met de zwangerschappen ..was het over..) ....tot ik de mirena kreeg.....oh meid......wat een verademing....*voor mijn man ook hoor....*..ben sinds augustus vorig jaar niet meer ongesteld geweest ...wellicht iets om te overwegen als je dit allemaal achter de rug hebt en voorlopig geen kinderwens meer hebt.. Sterkte ..en ik hoop dat je gauw opknapt..en je leven terug krijgt, zonder "luiers etc"...want persoonlijk vond ik het dat het toch een belemmering in je dagelijks leven was..
Ik ben bij de bevalling en de dagen erna ruim 2 liter bloed verloren, dus moest op dag 4 naar het ziekenhuis. Ik zou toen ook een ijzerinfuus krijgen, maar dit werd een bloedtransfusie. Ze gaven toen ook aan dat een ijzerinfuus te lang zou duren voor het werkte en dat ik me met een bloedtransfusie direct beter zou voelen. En dat werkte gelukkig!! Succes morgen in ieder geval!
Bedankt voor jullie reacties! Ik laat morgen weten hoe het is gegaan. Voel me nu heel beroerd. Misselijk, hoofdpijn, het bloeden ben ik ook spuugzat. Dat is vandaag ook heftig. Heb ook buikkrampen. Hoop dat ik mij morgen iets beter voel. Dat het wat langer kan duren voor het werkt is wel balen ik heb echt geen kracht meer. Durf met Batuhan de trappen (woon 3 hoog) ook niet meer af. Gaat echt niet meer pfff
Klopt helemaal, alleen zijn wij intussen van de Venofer af en geven wij daarvoor in de plaats Ferinject. Daar hoeft geen proefdosis bij gegeven te worden. De hele hap loopt in een uur naar binnen. P.s. niet schrikken van zwarte ontlasting de eerste dagen. Moet niet maar kan wel voorkomen.
lost dat infuus dan wel iets op? volgens mij moet je nog altijd de oorzaak aanpakke en niet het probleem. .
Hey meiden, Het is goed gegaan. Ik ben heel moeilijk te prikken maar gelukkig was het vandaag de tweede keer goed. Het infuus duurde met spoelen en al 2 uur. De verpleegkundige zei dat deze methode nieuw is. Dat het vroeger 4 uur duurde maar nu al snel klaar was. Ik voel nog niet echt verschil. Heb erge ongi krampen, maar dat had ik al. En verder hoofdpijn en ik kan mijn linker hand niet goed bewegen. Het infuus zat daar niet goed en ik kreeg een bobbel op mijn hand. Maar dus verder niks gemerkt. Aanstaande maandag heb ik een belafspraak met de gyn. Dan hoor ik hoe verder. Want we wachten nog op de uitslagen van de uitstrijkjes. Vraag me af of ze de oorzaak kunnen vinden