Vraag over de Gazelle Bloom

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

Ik heb de Gazelle Bloom besteld bij de fietsenzaak. Hij was vandaag binnen, maar de fietsenmaker belde dat hij hem toch wel erg klein vond. Ik heb de 26" inch besteld met frame maat 46... Is dit echt zo klein?

Anders moet ik dus een 28" bestellen met fame maat 53, maar moet ik weer wachten. :(

Ik ben zelf 1,65.

Wat kan ik het beste doen? Iemand ervaring met deze fiets(maat).

Bedankt alvast

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk dat je 't beste gewoon even bij die fietsenzaak kunt gaan kijken en passen. Alleen dan weet je zeker of de fiets te klein is of niet.

3. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Hebben ze je niet opgemeten in de fietsenzaak?
    Bij mij hebben ze toen beenlengte enz opgemeten. Om zo het juiste frame te bestellen.
    Ik vind het juist prettig dat als het zadel laag zet, ik toch bij de grond kan. Ben nl al eens gevallen met Sam achterop omdat ik niet goed bij de grond kon.

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb 1.67 en heb een Gazelle Bloom met 28'' wielen. Framemaat geen idee, staat dat ergens op de fiets?

Mijn zadel staat laag, maar kan nog zeker 10cm lager. Ik kan net met mijn voeten bij de grond, maar heb ook kabouterbenen ;). Voor mij is deze maat in ieder geval goed, al had ik met een maat kleiner ook wel uit de voeten gekund denk ik.

5. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou naar de winkel gaan en uitproberen hoe deze fiets bevalt met fietsen.

6. wannie

wannie Niet meer actief

Ik ben 1.63 en heb ook de bloom

Deze is voor mij echt groot zat. Kan goed met me voeten op de grond komen en dat is toch echt wel een noodzaak met een kleine erop.
    In het begin was het wel even wennen want was ook gewend wat hoger te zitten maar nu totaal geen problemen meer mee

Heb toen ik hem kocht ook getwijfeld of ik de de slag grotere zou nemen maar daar kon de zadel niet ver genoeg naar beneden waardoor ik niet stevig de grond kon raken. Voelde gewoon niet prettig.

Gewoon even een proefritje er mee maken, af en toe even stoppen om te kijken of je makkelijk op de grond kan komen en je dit ook een veilig gevoel geeft. Daarna een maat groter fiets pakken en het zelfde doen. Verschil merk je dan snel genoeg.

Suc6!

edit: even me rekening erbij gepakt maar zie dat me hoogte 49 is dus wel slag groter dus zal ook 28 inch denk ik zijn dan

7. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier ook de 26 inch maat, alleen frame geen idee.
    ik ben 1.68
    Toen ik mijn oude fiets omruilde voor deze heeft de fietsenmaker gezegd je kunt beter een kleiner framemaat hebben zodat je met beide voeten stevig op de grond kan. (zeker als er kindjes op de fiets zitten). Hij heeft ervoor gezorgd dat mijn zadel goed werd afgesteld toen ik mijn fiets ging ophalen.

8. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    ff gecheckt op de rekening (thnx wannie)

ik heb 26 inch en dan framemaat 49

9. wannie

wannie Niet meer actief

Dan zal die van mij ook wel 26 inch zijn:p geen zin om weer naar boven te lopen:D

10. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik ben 163 en volgens mij ook gewoon de standaard maat. Gaat prima.
    HEb je geen testrit gemaakt in de winkel??

11. Momfulness

Bedankt alvast. Ik heb testritten gemaakt op andere fietsen, omdat de bloom er niet was. Op gewone gazelles van 26 inch en van 28 inch. bij die van 28 kon ik niet metm ijn voeten aan de grond, terwijl het zadel op zijn laagst stond.

Nu belt hij dus dat hij de 26 inch bloom wel errug laag vind. Ik ga vanmiddag even passen. Maar was even benieuwd of er dus meer mensen waren met die fiets en hoe groot.

Ik lees dus dat er veel zijn met 26 inch. Denk dat ik hem gewoon doe, ben ook maar een kabouter, heb lang niet gefietst dus het moet inderdaad veilig zijn met de kleine erop.

12. Momfulness

O bedankt voor het kijken op de bon! haha

13. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Graag gedaan! Idd wel even opletten op de framemaat, ik heb 49 en dan lijkt me 46 wel erg laag??

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik heb ook 26, framemaat???? weet ik niet, 46 klinkt wel klein vind ik.... 26 inch is in amerika en zo standaard heb ik me laten vertellen.... alleen hier in nl hebben ze ook 28 inch... dus denk dat dat niet zo belangrijk is... de framemaat wel. als je ff googled heb je een meet methode om te kijken welk framemaat jij nodig hebt......overigens is de bloom een heerlijke fiets! veel plezier ermee:)

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik ben benieuwd! Hopelijk istie toch groot genoeg voor je! :)

Zou balen zijn als je langer moet wachten!
    Heb je ook met kinderstoeltje? :D

16. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook sinds een maand de gazelle bloom, en heb framemaat 53 met 28 inch wielen. Ze hadden ook een 49 met 26 inch staan, en heb die geprobeerd, maar die was echt mini ;). Vond ik zelf wel jammer want dat was een blauw van vorig jaar voor een lagere prijs, nu heb ik dus de 53 model 2010 voor de normale prijs ;), manlief zei weer eens : als je m wil, dan doen we t gewoon (de schat).

O ja vergeet erbij te zetten dat ik zelf 1.67 ben en niet echt lange benen heb ;). Hoop wel voor je dat ie past, maar 46 is wel heeeel klein denk ik..

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik ben 1.58 en heb de 26 inch met framemaat 49. ik had een 28inch framemaat 53 van een gewone fiets, maar daar kon ik absoluut niet bij de grond mee. Met deze fiets kan ik wel fietsen. Voor zover ik weet (ik heb ook even gegoogld) heb jij ook 26 inch en framemaat 49. 46 bestaat niet volgens de site van gazelle nml.

18. Momfulness

Nou, we zijn er uit hoor. Ben net bij de winkel geweest en heb gekozen voor de fiets met 26" inch wielen en frame 49. Ik had zelf een foutje gemaakt met 46.

Ook nog even op een fiets gereden met 28" inch wielen en frame maat 53, maar die was me echt te groot. Ik kon niet met mijn voeten bij de grond en het zadel stond op zijn laagst.

Veiligheid van Juliën gaat me voor alles dus dan maar op een kinderfiets ;). Een voordeel, dan kan hij ook af en toe zelf fietsen en ga ik in het kinderstoeltje.

Deel Deze Pagina