Babykleertjes strijken

Discussion in 'Verzorging' started by carrolyn, Oct 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

Jan 30, 2011
    2,770
    1
    0
    Hoi meiden,

Vraagje:
    Mag je babykleertjes strijken?
    Ik hoorde dat je rompertjes niet mag strijken, maar de jurkjes/blouche/t-shirts enz wel.
    Mag je die strijken? zo ja gewoon met water of mag er robijn vaporeze bij? om de kreukels er makkelijk uit te strijken?

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet. Robijn vaporeze zou ik nog even mee wachten en eerst kijken hoe gevoelig de huid van je baby is. Sommige babyhuidjes kunnen nergens tegen.

Ik strijk zelf helemaal niks ;) Ik schud de kreukels eruit als ik de kleertjes ophang.

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    ik strijk bijna alles. De kraamverzorgster zei dat het slim was om dat iig tot 3 maanden te doen. Maar nu ben ik verslaafd aan de nette stapeltjes babykleding. Whaha. En dat terijl ik voor mezelf t minimale strijk!

Maar ik gebruik geen troep voor erin, gewoon strijken (met stoomstrijkijzer dus met water) maar verder niets. Ik was ook met neutral, dus t ruikt ook niet zo heerlijk.

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Je kan ze prima gewoon strijken hoor, maar mij niet gezien..

Nou wordt hier eigenlijk helemaal niets gestreken, alleen overhemden en dat doet mijn man zelf :)

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik strijk bijna alles voor dochter, maar gebruik alleen water, zou een beetje uitkijken met vaporeze...

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    haha mmm ik denk niet dat ik mijn man achter de strijkplank ga zetten:D hahaha wel knap dat die van jou t zelf doet:D

Ik heb overhemden van mijn man, en bloesjes van mijzelf dat ik strijk, en haar kleren ook. Maar ik probeer nu van haar alleen echt te strijken wat nodig is.

7. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hihi, nou eerlijk gezegd zien zijn overhemden er een heel stuk knapper uit als hijzelf strijkt :) Daarmee snap je dus waarschijnlijk ook wel waarom er verder ook eigenlijk niets gestreken wordt hier (veel beter gaat het er namelijk niet uitzien dus is zonde van de tijd ;))

8. Noek86

Noek86 Actief lid

Jun 9, 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Ik strijk hier gewoon alles, ook de rompertjes!

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113

hahaha, nou ik kon t ook niet zo goed hoor, maar oefening baart kunst:D Maar bloesjes moeten wel gestreken worden vind ik. En daar heb ik er best wel wat van. Dus jah, dan gooi ik ook ff een boutje over haar kleertjes. MAar ik ben nu dus gestopt met de hydrofiel luiers, slabben, spijkerbroekjes en piama's.

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hier strijk ik echt bijna alles zowel van de kleine als van onszelf heb ene hekel aan slordige stapels kleding, (ik wil ook niet dat iemand anders aan mijn was komt )

11. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik strijk echt helemaal niks van mn zoontje. Nooit gedaan ook. Als baby vond ik het zonde van de tijd; hij had toch 2 of 3 sets per dag aan (spuugde veel) dus dan kon ik bezig blijven. En nu vind ik het niet nodig.
    Voor mezelf ook alleen het hoognodige, blouses die echt gestreken moeten worden. Maar hoe ik mn best ook doe, ik vind altijd dat het er achteraf nog niet veel beter uit ziet. Ik kán het gewoon niet.

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Ja, dat ken ik wel, ik wil de was ook zelf doen! Heb ook een bepaald manier van was ophangen, en hoe en waar ik t ophang op zolder;) Belachelijk eigelijk, maja vind ik gewoon prettig!

13. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Bij onze 1e, streek ik alles. Echt alles! Ook gebruikte ik neutral, maar dat vind ik niks. Gelukkig kan onze zoon tegen parfum, dus ben weer lekker robijn e.d. gaan gebruiken. Ook Vaporesse.

Nu strijk ik alleen als het echt heel erg noodzakelijk is. Zodra de droger klaar is, haal ik het eruit en vouw ik het netjes op of hang het recht. Strijken is dan bijna niet nodig. Mijn man strijkt zijn kleding zelf als het nodig is. Alles komt netjes in de kast.

Wel vraag ik me af waarom rompertjes niet gestreken zouden mogen worden? Ik heb dat wel altijd (een aantal maanden) gedaan. Nu dus niet meer en straks bij de 2e ook zeker niet, gewoon omdat ik het zonde van mijn tijd vind.

14. romygizmo

romygizmo Actief lid

Feb 19, 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik strijk ook veel van de baby-kinderkleding hoor... alleen de hydrofielen niet allemaal omdat ik het gros daarvan gebruik als "handdoek", en gestreken nemen ze minder water op als ongestreken.

16. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Waarom zou je rompers niet mogen strijken eigenlijk? Niet dat ik het zou doen :D maar vraag me wel af waar zo'n statement vandaan komt.
    Net als iemand in dit topic waarvan de kraamverpleegster had gezegd dat het verstandig is om in elk geval tot 3 maanden de kleertjes te strijken? Waarom in hemelsnaam?

Ik strijk dus ook alleen als ik er echt niet onderuit kan komen, vind het echt een rotklus! En als je een beetje strak vouwt, ziet het er ook best netjes uit :)

Share This Page