Ik heb een groot kantoor, waar we met zn tweeen werken. 7,5 x 4,5 meter. Aan de ene lange kant, staan 3 metalen lichtbeige kasten. Komt er nog een 6 persoons lunch/vergadertafel (zwart steigerhout) met stoere leren cognac stoelen. Ons enorme steigerhouten bureau (we houden van Werkruimte) wordt ook zwart geverfd. We hebben zwarte stoelen. Voor het raam komt zwarte rolgordijn. Evt maken we nog het raamgordijn ook zwart. Qua vloer, we ontkomen er niet aan om deze te vervangen door een zwarte met wit typisch kantoortapijt. Qua budget, stevigheid en dat de vloer niet egaal loopt. Op de muur komt een luipaard fotobehang. Nog geen idee waar precies. Maar nu komt me vraag: welke kleur zal ik op de muren doen? We hebben sowieso al zachte kleur wit muurverf over. Maar een kleurtje lijkt me we zo fijn.
Met de luipaard foto behang en alle donkere kleuren meubels zou ik gaan voor of zwart. Wat het geheel heel donker maakt. Of een hele lichte kleur bijv. Licht groen (lastig of dat bij die foto past) beige of wit om wat meer licht te creeeren in de ruimte.
Wat vinden jullie van Okergeel? En dan niet de hele wand. Maar enkel tot halverwege. Of anders een vlak maken en daarin fotolijsten ophangen. Ik ben overigens niet echt fan van geel. Maar alles heel donker maken, denk dat ik dat minder vind. Mijn collega zal alles donker geweldig vinden.
Ik vind het geheel eerlijk gezegd een beetje vloeken.. Dat luipaard behang met dat kantoortapijt. Ik zou dan een lichte vloer doen en de overige muren licht beige met 1 wand dat luipaard behang.
Ik zou zelf kiezen voor rustige kleuren. Zo'n panter is natuurlijk wel heel cool maar je moet er ook kunnen werken en je concentreren en zo'n poes leidt dan nogal af vind ik persoonlijk. T is en blijft ikea maar wel leuke filmpjes. https://wooninspiratie.ikea.nl/kantoor-aan-huis-woonfrustratie-joel-en-rosalynn/
Oker geel is super gaaf bij zwart maar de combi met het behang is denk ik wel lastig. Dat is al zo’n drukke voorstelling. Is dat niet voldoende kleur. Misschien kun je ook wat extra kleur toevoegen door wat grote planten neer te zetten of op te hangen?
Dank jullie wel voor de reacties. Met de vloerbedekking ben ik ook niet zo blij mee. Maar we hebben geen andere keuze. Er ligt nu een oude blauwe vloerbedekking met vlekken. En in het rest vh pand ligt gecombineerd blauw met die zwarte vloerbedekking. Dus dat mag vd verhuurder. We gaan beginnen met de muren wit te maken. Het behang te plakken. En de meubels te verven Stoelen in elkaar zetten. Dan kijken we verder. Inmiddels wel besloten dat het behang naast de kastenwand komt bij de luncht/vergadertafel. Dat betekent dat er aan de andere kant een lege witte muur komt. Maar een collegaatje wilt graag van die relax zitzakken. Ik weer grote planten. We kijken het gewoon aan, en een kleur is zo aangebracht. Overigens die groene kleur vind ik wel mooi, hadden we in het vorige huis ook. Maar dat vind ik hier niet zo passen. Enne we zijn niet zo saaie administratiekantoor. Een beetje apart hoort wel bij ons. Dat zijn onze klanten ook.
Met olijf groen van praxis misschien? Wanneer je het dan af maakt met wat mooie groene planten is het toch nog 1 geheel. Ik zou alleen dan de tafels wit of ook in dezelfde goentint doen en geen zwarte tafel op zwarte vloerbedekking. Op een zwarte tafel zie je ook ieder pluisje of broodkrummel liggen... Een beige tint is trouwens ook nog een prima optie...
Ik zou gaan voor een muur in een bruintint, een beetje het idee zoals op de afbeelding. Okergeel vind ik in principe best mooi, maar volgens mij matcht dat op geen enkele manier met het cognac van de stoelen.
Ik vind okergeel heel mooi! Ook hierbij juist. Het is ook goed voor je gemoedstoestand, geel. Alles zwart daar zou ik wel een beetje depri van worden denk ik haha
Oef, zo veel zwart! Ik ben ook een fan van zwart, maar in mijn werkruimte heb ik zo veel mogelijk licht nodig. Ik weet niet of ik zwart en okergeel naast elkaar heel mooi vind. Ik zie enkel bijen/wespen patronen voor me... Mocht je graag okergeel willen gebruiken, zou ik er een bruintint bij nemen. Zwart knalt veel te veel naast geel. Bruin en okergeel houden het wat warmer. En anders misschien iets met olijfgroen inderdaad, gecombineerd met wit. Of een muur navy. Over die panterprint zeg ik niks, dat vind ik echt vreselijk
Ik denk ook dat echt okergeel niet matcht met de cognac stoelen. Iets lichter geel wel. Maar past dit dan nog bij de panter?
Nou, kleine update. Het behang is al binnen. Stoelen worden vanavond opgehaald en morgen in elkaar gezet. Mijn collegaatje gaat morgen beginnen met verven. En ik.. ik ben voorlopig uitgeschakeld. Door een noodstop door de buschauffeur is mijn whiplash veel en veel erger geworden. Verplicht dus aan spierverslappers en pijnkillers. En veel liggen, om zoveel mogelijk schade te beperken.
Beterschap Ik zou voor een warme heeeel lichte groen gaan. Dat oogt in het licht bijna als wit, en in de schaduw (of als je er planten bij zet) groener.
Ik zou iets met geel doen. Zelf goede ervaring met flexa. https://www.flexa.nl/nl/kleurpaletten#yellow