Uterus Bicornis - Natuurlijke bevalling / keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door BambiFelice, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Hallo allemaal,

Ik ben erg nieuwsgierig of er ook andere dames hier op het forum zijn met een bicornis baarmoeder.
    Zelf heb ik 2 'kamers' voor de rest is alles 'zoals het hoort'.
    Ze hebben alleen wel gezien dat mijn baarmoeder groter is dan normaal en ook erg lang.

Ik zou graag ervaringen willen delen en dan vooral gericht op het bevallen...
    Ik ben nu 35 weken zwanger van ons 2e kindje en ik hoop erg op een natuurlijke bevalling, maar weet eerlijk gezegd niet of dit wel kan.
    Mijn 1e kindje is met keizersnede geboren.
    Dit kwam, omdat hij in stuit lag. Heb rond week 35, 36 hevige weeën gehad, aantal dagen lang! 1 Nacht in het ziekenhuis overgebleven, maar het deed niks met de ontsluiting!
    Met 39 weken is ons zoontje geboren met een geplande keizersnede.

Mijn eerste zwangerschap werd een missed abortion. Aantal maanden na de curretage had ik veel last van mijn baarmoeder en kreeg ik een echo, waar ze erachter kwamen dat ik een afwijking aan mijn baarmoeder heb.
    Ik had altijd al wel gedacht dat er iets aan de hand was. Heb zelf altijd erg veel last gehad met menstruatie en pijnen.

Mijn tweede zwangerschap ging goed, we hebben een gezond zoontje van nu bijna anderhalf jaar! Maar erg veel last van harde buiken, (voor)weeën. Ons zoontje bleef wel gewoon zitten tot 39 weken en ook had hij geen groeiachterstand, wel lag hij in stuit en werd het een ks.

Nu ben ik voor de derde keer zwanger en heb regelmatig last van (oefen)weeën. Deze zwangerschap voel ik me heel wat beter dan de vorige!
    Ons meisje ligt ook goed en de gyn zei laatst: 'Ze is klaar om geboren te worden.'
    Nu hoop ik dus erg op een natuurlijke bevalling. Ik doe (alles) liever zelf en ik hou meer van het 'puur natuur' ook voor het herstel...
    Ik vond het gewoon op zijn zachts gezegd geen pretje.
    Ik wil ook graag mijn kindje zonder al teveel problemen kunnen vasthouden enz...
    Maar goed we hopen het maar, maar als het niet anders kan, leg ik me er natuurlijk wel bij neer.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van jullie!

2. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Niemand met ook een afwijking aan de bm? :(

3. IH5

IH5 Niet meer actief

Ik wel, heb een afwijking die vergelijkbaar is met die van jou maar toch iets anders. Ivm privacy en zoekresultaten van Google zet ik de naam van de aandoening hier niet neer, want het is zeldzaam (komt nog aanzienlijk minder vaak voor dan jouw variant).

Maar voor je vraag: ondanks deze afwijking ben ik nu voor de 5e keer zwanger en hebben we twee kinderen - eentje is "gewoon" geboren en de andere vanwege afwijkende ligging met keizersnede.

Het grootse risico is vroeggeboorte of overlijden van de baby tijdens de zwangerschap. Wij kwamen pas bij de tweede erachter dat ik deze afwijking heb dus hadden besloten het bij twee gezonde kinderen te laten. Alleen nu geheel ongepland en onverwacht weer zwanger dus.

Naast deze afwijking heb ik nog meer afwijkingen en aandoeningen dus staat deze zwangerschap onder strikte controle in het academisch ziekenhuis. Tot nu toe gaat het prima dus we hopen op nog een gezonde baby eind november :D

Jij succes met je laatste loodjes!

4. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    Nee sorry ik niet..
    Mijn vriendin heeft ook 2 kamers ( weet niet of het hetzelfde is als bij jou ) maar bij haar kwamen ze er pas na de bevalling achter.. Zij heeft gewoon 3x vaginaal bevallen...

5. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Bedankt voor de reacties! :)

IH5 Ik snap het, bedankt dat je toch op mijn bericht wilt reageren!
    Vroeggeboorte heb ik idd ook gehoord van mijn gyn. Maar ik wist niet dat overlijden tijdens de zwangerschap er ook bij hoorde, dat is wel heftig! Ben blij dat ze mij dat niet eerder hadden verteld, anders zat ik hem nu wel erg te stressen...
    Ik wens je een goeie zwangerschap toe en gezond kindje! ;)

Kola Dat is fijn om te weten, heb idd ook de 2 kamers voor de rest is alles zoals het hoort.

Deel Deze Pagina