Hoi Sinds gisteren zijn mijn vliezen gebroken. Nu heb ik bij mijn eerste kindje een keizersnede gehad en nu hadden ze in het ziekenhuis het over inleiden als mijn bevalling niet zelf op gang zou komen. Wie heeft daar ervaring mee? Weet niet goed wat te verwachten. En mijn idee was dat je na een keizersnede niet ingeleid mag worden. Groetjes Ineke
Heb je het zh nog niet gebeld dan? Voor zover ik net van de gyn begreep was dat ik naar het zh moest als m'n vliezen breken in ieder geval. Verder mogen ze je alleen inleiden met een ballon als je een eerdere ks hebt gehad. Hier is het nog even wachten tot het gaat beginnen allemaal, ben benieuwd hoe het verder bij jou verloopt. Hopelijk komt alles gewoon lekker vanzelf op gang en hoef je niet weer een ks. Heel veel succes!
kindje word het beste 24 uur na het breken van de vliezen geboren ivm infectiegevaar. dus dat klinkt ergens wel logisch. zal ff goed informeren wat de gang van zaken is voor jou situatie nu iig. dus ff het ziekenhuis bellen. op babyopkomst.nl: Als het zeker is dat de vliezen gebroken zijn, dan wordt het wachten tot de weeën komen. Over het algemeen mag je 24 uur thuis afwachten of je spontaan weeën krijgt. Daarna moet je naar het ziekenhuis omdat het risico van het ontstaan van een infectie bij de baby groter wordt naarmate de vliezen langer gebroken zijn. (zie: langdurig gebroken vliezen). 70% Van de vrouwen krijgt spontaan weeën binnen 24 uur na het breken van de vliezen. Adviezen bij gebroken vliezen zonder weeën: Laat je verloskundige weten dat je vliezen gebroken zijn. Doe dit bij helder vruchtwater overdag, tenzij je verloskundige je instructies heeft gegeven dat je altijd moet bellen als de vliezen breken, b.v. omdat het hoofdje niet goed is ingedaald. Bij groen of bruin vruchtwater bel je op het moment dat ze breken dus ook s nachts. Als je vliezen breken, terwijl je nog geen 37 weken zwanger bent, dan bel je ook direct de verloskundige. Als je baby in stuitligging ligt, dan bel je direct als de vliezen gebroken zijn je gynaecoloog, dus ook midden in de nacht.
Bij mijn oudste heb ik een keizersnede gehad. Bij mijn tweede ben ik gewoon bevallen. Bij mijn jongste ben ik ingeleid met 38 weken. Met een infuus en na een tijdje de vliezen gebroken. Succes! Hopelijk heb je snel je kleine in je armen.
Nog een aanvulling op beckje: Weet je of je kindje al vast ingedaald ligt? Zo niet, dan ook bellen en plat gaan liggen. Anders zou de navelstreng erlangs kunnen zakken. Verder hier wel ingeleid na gebroken vliezen, maar dit was mijn eerste bevalling. Ben ingeleid met ballon en uiteindelijk weeënopwekkers. Uiteindelijk na zo'n 36 uur bevallen. Verder dus geen advies voor je. Succes!
Update. Ze willen tot morgen wachten met inleiden. Het is een hoge vliesscheur dus het kindje heeft nog genoeg vruchtwater. Krijg nu elke dag controles. Ze doet het nog prima gelukkig. Maar het is wel zwaar je bent er zoveel mee bezig. En ik sliep al zo slecht! Kindje is goed ingedaald en beweegt nog voldoende!
Sorry Beckje, overheen gelezen. Maar beter twee keer genoemd dan toch? Ikele1987, lastig is dat wachten nu hè. Hopelijk kun je toch nog wat rusten nu. Nog geen weeën verder?
Nog geen wee gezien! Wel meer vruchtwaterverlies morgen om 7 uur binnen zijn dan wordt ik ingeleid! Mijn oudste zoontje heeft misschien de waterpokken, ik heb zelf de waterpokken al gehad is dat dan gevaarlijk voor de baby?? Ik kom er geen wijs uit namelijk via internet!
Balen dat je nog geen weeën hebt gekregen, spannend hoor morgen! Voor pasgeboren baby's kunnen waterpokken wel gevaarlijk zijn ja helaas.... Ze kunnen er natuurlijk hele hoge koorts door krijgen als ze besmet raken en dat kan gevaarlijk zijn voor zo'n kleintje. Zou als ik jou was even overleggen wat je het beste kan doen nu als je bent bevallen. Vermoed dat ze het contact tussen je zoontje en je baby wel even afraden totdat de blaasjes zijn ingedroogd, lastig hoor!!
Dames op 19 juni ben ik eindelijk ingeleid! Wat heftig waren de weeën met weeënopwekkers. Maar na 5 uurtjes is ze eindelijk geboren! Ze heet Lisse en doet het super goed!