Waar kopen jullie de slaapzakjes voor je kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door xNadine, 29 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Hoi dames! Mijn zoontje is uit zijn Puckababy Piep gegroeid en ik wou overstappen op de Puckababy Mini. Maar, hij sliep echt helemaal prima zonder, en nu een week later nog steeds, dus zie ik geen reden meer om door te gaan met het inbakeren. Nu wil ik gewone slaapzakjes gaan gebruiken, want mijn zoontje trapt de dekentjes van zich af. Ik had er eentje gekocht bij de prenatal, maar het viel me op dat hij hier snel in ging zweten. Toen ik op het label keek, stond erop dat de buitenkant 100% katoen was, maar de binnenkant 100% polyester. Oeps, dat is niet de bedoeling ;) Ik ben nogal bang voor warmtestuwing, dus nu ben ik benieuwd welke slaapzakken jullie gebruiken, en van welk materiaal die is?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Katoen altijd. Ik vind die van c&a erg handig en warm. Hema is ook goed, maar alleen als je een smalle baby hebt - de mijne zat daar soms vast in.

3. vd21

vd21 Niet meer actief

Prenatal of Hema

Wibra en Action is in ieder geval rotzooi

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Prenatal, hema en ik heb voor ze zomer ook nog wel hydrofiele slaapzakken bij babypark besteld.

5. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hema absoluut!
    Die van de babydump was ik ook tevreden over!

6. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Hier haal ik ze bij terstal of de Hema.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    terstal, zeeman, hema..

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hema, prenatal, babydump

9. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik heb een winterslaapzak vd Prenatal, 1 van Briljant en 1 van Jollein, die van Jollein en Briljant zeggen op het label alleen; 100% katoen, maar of de vulling van katoen is, daar heb ik mijn twijfels over hoor.. Je hebt wel slaapzakken met wol vulling, maar die kosten €99 ;)
    Die vd Prenatal heeft een polyester vulling, maar snachts heeft ze daar geen last van, met haar middagslaapje heeft ze het eerder warm, dus dan doe ik geen pyjama shirt bij haar aan, dan is het prima. Ze draagt nu trouwens nog zomerslaapzakken (wel enkel katoen), het is nog niet zo koud.

10. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Bedankt voor alle reacties dames :) Ik vind de slaapzakken van de Hema en Prenatal wel mooie kwaliteit, maar is het dan niet gevaarlijk dat ze een polyester vulling hebben?

11. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Hoe bevalt de Jollein slaapzak je? Ik heb die ook op het oog namelijk :)

12. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb er van hema en prenatal. Gewoon zonder mouwen. In de zomer alleen een rompertje, als t wat frisser is een thisrtje met lange of korte mouwen en in dr winter echt een pyjama met broekje of zo'n dikkere (Hema heeft van die dikkere pyjama's).

13. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik vind dat moeilijk te zeggen, je baby is nog wel jong, mijn dochter heeft echt tot ze ging omrollen ingebakerd en onder een lakentje met (katoenen) deken gelegen (bijna 4 maanden). Toen ik daarna over ging naar een slaapzakje, zij trapte pas d'r deken af toen ze niet meer ingebakerd lag, werd ze wakker als ze het te warm of te koud kreeg. Ik kleedde haar meestal iets "te koud" aan en zodra ze dan echt sliep legde ik een dekentje over haar heen

Edit; blz 2 ff gemist :)

Mouwen aan de slaapzak vind ik ook niks, te benauwd en strak. Beter een lekkere badstof of flanel pyjama.

De Jollein slaapzak bevalt goed hoor, wel een beetje ruim (grote armgaten).

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier de laatste tijd altijd slaapzakken van babydump of prenatal, maar meestal babydump omdat die goedkoper zijn.
    In de winter gebruik ik ook gewoon slaapzakken met mouw, anders kan ons zoontje niet lekker slapen.
    Heb eigenlijk nog nooit op de vulling gelet. Maar gebruik nu ook nog gewoon een dunne katoenen slaapzak voor m'n zoontje, dus daar zweet hij sowieso niet in. De dikkere slaapzak (eerst zonder mouw) komt pas als het echt kouder wordt 's nachts, als ik zelf ook weer een dikker dekbed pak.
    Overigens waren 2 jaar terug de mouwen van de Hema slaapzak dus veel te krap voor ons zoontje (terwijl hij echt geen dikke armen had), hoe dat nu is weet ik niet, ik haal ze daar dus niet meer.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Er zijn veel slaapzakken die gevoerd zijn met synthetisch materiaal. Zo hadden wij vroeger de puckababy the bag. Erg mooi, maar dat fluffy is dus synthetisch en mn dochter had elke ochtend bezwete benen. Er zijn wel volledig natuurlijke slaapzakken te koop maar ik ben er even te lang uit om nu nog merken te noemen ( Ze zijn 4 en 5 en de babies zijn nog niet geboren )

16. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    781
    113
    Ik gebruik Ergopouch slaapzakken. Zijn wel erg aan de prijs overigens, maar van volledig bamboe/katoen (dus ook de vulling) en van mooie kwaliteit. Ik had eerder slaapzakjes van Prenatal, Terstal en Hema, en vond daarvan die van de Hema het beste, maar was toch niet helemaal tevreden i.v.m. het synthetische materiaal.

17. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik ben heel erg van de Puckababy the Bag. Echt zo zijn geld waard. Maar hema en prenatal vind ik ook prima. Zeeman en Wibra winkel in vaak maar vind ik niets voor slaapzakken.

Hier had ik voor de tweeling 4 badstoffen Jollein slaapzakken, maat 70. Nou, niet kopen! Vorige week zondag zette H. het ineens op een krijsen, niet normaal. Na een minuut dacht ik, dit kan geen krampje zijn. Ik rits de slaapzak open, teen afgekneld. Losgemaakt en ik meejanken van schrik. Alle slaapzakken helemaal uitgepluist, alle draadjes afgeknipt. Dus in de avond die dingen weer aan, dacht dat het wel kon. Niet dus. Was er weer een draadje los geraakt naast de rits, nu het teentje van D. Heb die dingen gelijk weggemikt.

18. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik gebruik slaapzakjes van prenatal, maar die zijn wel helemaal katoen. Waarschijnlijk de dunnere versie dus. Dan dek ik hem verder toe met een grotere deken, maar ligt hij dus in ieder geval niet helemaal bloot als hij die van zich aftrapt. Ik heb dekens van het merk Klippan (een wollen en een katoenen) en vind die echt heel fijn.

19. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik heb de eerste maanden de lodger hopper newborn gebruikt, heerlijk! superzachte, fjne stof, niet té warm en aan de onderkant open, zodat je snachts makkelijk kunt verschonen... Limango heeft ze soms in de aanbieding..

Deel Deze Pagina