Ik heb nu 10 iui's achter de rug, waarvan 1 met hormonen. Nu heb ik de eerste ronde met hormonen 20 follikels gehad en daarna cystes eraan overgehouden. Dit was na provera en een maand aan de pil weg. Daarna een goede poging gehad. En nu zou ik weer met puregon starten, blijkt dat ik weer een cyste heb van 3 cm. Dus weer aan de pil. Ik word hier zo gek van! :x Ik vind die iui's gewoon niet meer de moeite waard, al dat gedoe voor zo'n kleine kans. Daarom heb ik voor volgende week een telefonische afspraak met mn gyn. Graag willen we verder met ivf, ik voel gewoon niks meer bij iui. Het komt me de strot uit en mijn energie is al bijna op voordat ik ooit nog aan ivf moet beginnen. Dat wil ik dus niet. Ik ben bang dat mn gyn gaat volhouden om door te gaan met iui. Hoe kan ik haar overtuigen? Hebben jullie een idee? Het moest er even uit, sorry, dit traject is zo verdomd vermoeiend.
Het is allemaal ook heel slopend.. Ik weet ergens wel hoe jij je voelt alleen hebben wij nooit iui gehad.. WIj waren gelijk aangewezen op icsi.. Maar al die spanningen en al dat wachten... is echt slopend.. Ik kan me voorstellen dat je er nu wel een keer meer klaar bent.. Ik zou gewoon goed duidelijk maken hoe je je voelt aan de gyn. je hebt tenslotte al 10 iui's gehad en dat is ook niet niks. Hoop dat je gyn jullie begrijpt.. En jeetje 20 follikels dat is echt wel heel veel. Wanneer heb je een gesprek met je gyn?
Dank voor je reactie linbabylin! Vrijdag heb ik het gesprek en ben al een beetje argumenten aan het verzinnen om haar te overtuigen. Maar het is vooral een gevoel, helaas is zij totaal geen gevoelsmens. Ik heb een tijdje terug al eens een second opnion gevraagd bij een andere arts en ik had t idee dat ze laatst nog meer kortaf was! Als het goed is word ik komende week ook gebeld voor psychologische begeleiding. Al weet ik niet of ik er wat aan heb hoor. Iemand daar ervaring mee?
Helaas wel... Ik heb 8 iui's gehad en ook geregeld een ronde moeten overslaan. Of door een cyste, of door te veel follikels, waardoor het ziekenhuis de iui niet door wilde laten gaan. Ik heb er zoveel stress van gehad! Elke maand weer de spanning of we wel of niet 'een kans' zouden hebben. Ivf was dan ook een enorme opluchting ( achteraf, want gevoelsmatig zit je dan toch op je eindstation en dat vond ik wel confronterend). Bij ons bleek ivf ook nog eens 'het juiste recept'. Achteraf denk ik: waarom zo lang doorgemodderd met die iui's? Maar... Geef me eens 1 goede reden waarom jij, met je endometriose en inmiddels 10 iui's verder niet de juiste kandidaat zou zijn om over te stappen op ivf???? De meeste ziekenhuizen haken na 6 iui's al af...
Ik sluit me volledig aan bij merah! 10 iuis is echt veel! En nu je flink reageert op stimulatyie met hormonen zou ik ook denken: doe met 20 folikels maar lekker een punctie! 't is een hele stap, maar ik begrijp je helemaal hoor. Of misschien kun je afspreken dat je op de wachtlijst komt voor IVF (als die er is) en in de resterende tijd nog doorgaat met iui? Heb je in elk geval een einddoel. Zet hem op richting je gyn! En anders... alsnog overstappen? Wat kwam er uit de vorige second opinion? Heb je daar geen beter gevoel bij?
Merah, Betties bedankt! Het is inderdaad precies hoe ik me voel! Ze willen doorgaan tot 14 iui's. In eerste instant dacht ik van ok, elke kans is er weer eentje. Dit was na second opinion in hetzelfde ziekenhuis bij een andere arts, die het overigens goed kon uitleggen. Maar nu ik bijna 4 maand heb gedaan over 1 poging zie ik het niet meer zitten. Die endometriose en de hoeveelheid zaadjes is ook niet denderend (rond 2 miljoen), ik reageer goed (soms te goed) op de hormonen dus ik ga voor ivf. Lijken mij goede argumenten toch?
Die 2 miljoen vind ik al helemaal een argument om voor IVF te gaan!!! Weer 1 voor op je argumenten-lijstje!!!
Nou wat ik dus al dacht... het ziekenhuis hanteert het beleid om de meeste kans te bieden en dus houden ze zich strak aan het protocol om toch die 3 pogingen iui te doen en daarna pas ivf... ben het er totaal niet mee eens omdat ik nu al bijna 4 maand heb gedaan over 1 poging. Geen idee wat ik nu ga doen eigenlijk...