mijn zoontje krijgt nu nutrilon ar 1 voeding ivm reflux, dit ging erg goed,maar hij poept nu ineens moeilijk en heeft kramp van de jbpm die erin zit, in overleg met cb en ka ga ik waarschijnlijk over op enfamil ar... Ben benieuwd naar jullie ervaring met de enfamil ar voeding...
Hier positieve ervaring met Enfamile AR. Het blijft in de fles vloeibaar, en in de maag dikt het zich in. Bij mijn dochter toch net iets te weinig, dus moest nog wel 2 schepjes nutriton bijgeven (van de oude variant. Daarvoor gaf ik pepti met 8 scheppen nutriton). Ze had ook geen krampjes meer, maar wel harde ontlasting. Hiervoor gaf ik haar Kindicol druppels van VSM wat zeer goed werkten.
hier ook enfamil alleen kon ze er niet meer door poepen ik meng het nu met nutrilon omneo en nu poept ze elke dag. het spugen doet ze nagenoeg niet.
Oh oke wel goeie ervaringen dan, alleen dat poepen is minder!! Want hier poept hij ook moeilijker door de nutrilon ar waarschijnlijk, en dat meng ik al met de omneo maar wil nog niet echt lukken... Nou ja ik kijk het eerst nog even aan, wil namelijk ook niet telkens over stappen.... Nog meer mensen ervaring met enfamil?
Oh ja zag dat jij mengt met nutrilon omneo, maar bij mij op t cb zeiden ze weer van dat hun geleerd was niet te mengen met voeding van andere fabrikant.... Maar goed zal waarschijnlijk wel gewoon mogen....
Hier ook Enfamil gebruikt. Daarbij wel nog Nexium en Motillium, en jawel ook meds voor de ontlasting (forlax), maar nadat we dit hadden was alles ok (geen kramp/zuur ed meer).
Oh oke, nou ja dat zeiden ze hier op t cb, maar goed daar luister ik eigenlijk nooit naar haha... Nou ben nog niet over gegaan, want het gaat weer stukken beter met ons mannetje sinds zijn medicijnen zijn opgehoogd! Ook met de krampen gaat het goed tot nu toe.....dus zo lang het goed gaat laat ik het bij het oude!!! Iig bedankt voor de reacties!!
Even een upje Want heb nog ff een vraagje! Ik gebruik nog niet de enfamil voeding, want zoals ik al aan gaf wil ik niet te snel overstappen en ben ik er een beetje onzeker over...., maar zullen die krampjes ooit over gaan zoals ik nutrilon ar gebruik of blijft hij last houden van die jbpm die erin zit'??? Twijfel dus enorm of ik over moet stappen of door moet zetten.. Die pijn in zn buikje is gewoon harstukke zielig! Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met beslissen.... Alvast bedankt!
Het ligt er aan of je kindje echt last heeft van de jbpm of ergens anders krampjes van krijgt. Mijn dochter kreeg eerst kruidvat HA, toen over naar neocate en phmetrie om KMA en reflux uit te sluiten (meteen dus dubbel gaan behandelen, omdat de klachten die mijn meid had kon wijzen op beide aandoeningen). Reflux was 24 uur later bewezen en kreeg meds. Neocate voeding bleven we geven icm jbpm maar nog had onze dochter last van krampen. Dat zou dus niet meer van de voeding kunnen zijn. Vandaar onze overstap op Enfamil toen bewezen was dat ze geen KMA had.
onze dochter kan ook echt niet tegen jbpm krijgt ze ook vreselijke krampen van. nu ik de enfamil meng met omneo en gestopt ben met de motilium gaat het een stuk beter.
Nou had toch de keuze gemaakt om enfamil te gaan gebruiken sinds gisterenavond kreeg hij dit, maar t is echt drama gewoon!!! Hij heeft vanaf 15.00 tot nu alleen maar geschreeuwd!!! Lees ik in een ander topic dat enfamil en zantac niet samen gegeven mogen worden...... Voel me gelijk een slechte mama!!! Heb de voeding net weggegooid en terug op de nutrilon ar! Dit ging dus echt niet goed...., en ik weet dat je t even de tijd moet geven, maar dit was niet normaal zo schreeuwde hij, ook tijdens de flessen en nu heeft hij een fles nutrilon ar op en slaapt nu in de armen van mn man..., nou hij heeft de hele dag nog niet geslapen! Ook is hij al de hele dag erg aan t slikken en hiep geluiden aan t maken. Hoop dat t snel weer beter gaat, word er gewoon helemaal zenuwachtig van, zo bang dat t weer zo word als een paar weken geleden....
ok ja dat het niet samen kan lijkt me sterk het is mij voorgeschreven door de ka neem aan dat hij er wel verstand van heeft. maar als het alleen maar brullen is dan is het ook niks.
Oke!!!Nou lees het net, maar goed de ka zal er idd wel verstand van hebben!!! En als t bij jou goed gaat vooral zo door blijven gaan ja toch! Alleen hier werkte het dus echt niet!! Mannnn wat een drama joh al de hele dag! Wat een voeding allemaal kan doen zeg!
ja het is echt heel erg zoeken met de voeding, zo zijn wij ook al bezig vanaf week 1 dan heeft ze weer kramp dan spuugt ze weer meer dan heeft ze weer diarree dan is het weer de hele dag brullen pfff om gek van te worden, maar nu gaat het redelijk de darmpjes worden ook steeds meer ontwikkeld natuurlijk dus hoop dat het nu ff goed blijft gaan.