Ervaringen met epi-no??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door heppiedepeppie, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Heeft er iemand van jullie ervaring met de Epi-No? Mijn zwangerschapscursus- docent (is bekkenbodemfysio) verkoopt deze namelijk en is er zelf zeer enthousiast over.

Nu had ik al wel eens van perineum olie gehoord maar nog nooit van de epi-no. Het is dus een apparaatje wat je vanaf week 37 mag gebruiken om je baarmoedermond langzaam soort van uit te rekken (alvast te laten wennen) zodat je geen knip krijgt en dat de uitdrijving sneller verloopt.

Op de site (Epino | Dé voorbereiding voor een natuurlijke bevalling) zijn ze natuurlijk ook positief maar dat is natuurlijk om hun product te verkopen!

Aangezien het een duur apparaat is, vroeg ik me af of er mensen zijn die het gebruikt hebben en wat de ervaringen zijn!

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik lees mee! Heb het ding gezien op een voorlichtingsdag. Moest er een beetje om lachen, maar als het werkt... Ken verder niemand die het heeft gebruikt, dus ben ik nog wat terughoudend. Ben benieuwd naar de reacties.

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ken het niet, dus helaas, aan mij heb je niks :D

Maar als ik het zo lees, train je je bekkenbodemspieren ermee en rek je niet (zoals jij schrijft) je baarmoedermond ermee uit. Dit lijkt me nml. erg ongezond ;)

Ik denk dat ik het maar gewoon bij de oefeningen van mijn bekkenbodemfysio houd ;)

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    haha ja dat bedoel ik....ben ook nog maar een leek op dat gebied :D

Deel Deze Pagina