Ik vraag het nog maar een keer, want ik heb er nog niet echt duidelijk antwoord op gekregen, komtie : Na hoeveel maanden na de pilstop ontdekten jullie (via ovutesten, tempen of zwangerschap) dat er (weer) een eisprong was? Ik zit nu in ronde 2, cd 8, vorige cyclus geen positieven ovutest gehad, deze ronde tot nu toe ook nog niet, maar het is nog heel vroeg.. Wachten wachten wachten, op een eitje die deze ronde misschien weer niet/nog steeds niet komt.. Wie kan me wat meer vertellen/ervaring delen?
De eerste ronde heb ik niet getemperatuurd of ovutesten gebruikt, dus geen idee wanneer mijn ei geweest is. De 2e ronde ben ik gaan temperaturen en deze heb ik ingevuld op FF en zo vond ik op dag 31 mijn ei. Derde ronde heb ik naast temperaturen ook ovutesten gebruikt (om te kijken of dat overeenkwam met mijn temp) en zowel de ovutesten als temperatuur gaf aan dat mijn ei op dag 26 was. Deze ronde weer ovutesten gebruikt en mijn ei is afgelopen maandag (dag 19) geweest. Ik heb dus wel elke keer een eisprong, maar de dagen verschillen nogal. Hoelang heb je vorige ronde doorgestest met de ovutesten? Misschien ben je te laat begonnen of te vroeg gestopt? Ik ben de eerste keer met ovutesten begonnen op dag 8 en heb dus doorgetest tot dag 26 (!!) Als ik jou was zou ik gewoon doortesten, je vind hem vanzelf. Dag 8 is heel erg vroeg, zeker als ik zie dat je cyclus vorige rond 31 dagen was. Meestal is je ei 14 dagen voor je ongi, dus dan zou die bij jou rond dag 17 komen (als je weer een cyclus van 31 hebt)
begin jij al voor dag 8 met testen dan? bij een cyclus van 28 dagen word aangeraden om vanaf dag 11 te beginnen met testen ikzelf had altijd pas op cyclusdag 16/17 mijn eisprong, en begon pas vanaf dag 11 te testen en niet eerder deze zwangerschap na een maand een eisprong na het stoppen met de pil, de vorige zwangerschap na 6 maanden pas
De eerste maand na de pil heb ik niet gekeken naar een eisprong. De 2e maand had ik gewoon een eisprong.
Bedankt allemaal, nou ik had een artikel gelezen dat sommige vrouwen ook op dag 10 al kunnen ovuleren, en dat zou zeggen op dag 8 of 9 een positieve test, ik wil in geen geval te laat zijn met testen. En inderdaad, als je pas na 6 maanden een ei kan vinden, dat is zo'n lange onzekerheid!!
Ik heb nooit met ovu testen of tempen gewerkt. Maar toen ik naar het ZH ging omdat we na 1,5 jaar nog niet zwanger waren kwam ik er achter dat ik op CD 13 mn ei had.
Weet niet of Daantje bedoed dat ze na 6 maanden pas haar ei had want die kan iedere maand gewoon springen en niet voor een zwangerschap zorgen. Ik heb nooit met ovulatie testen gewerkt. Bij de eerste ben ik in Januari gestopt met de pil maar hebben pas in Juni zonder rubber gevreeen. Was meteen raak en helaas een mk. Daarna duurde het 64 dagen voordat ik weer ongi werd en meteen weer zwanger was. De derde zwangerschap (deze dus) ben ik in Aug 2011 gestopt met de pil. In November de rubbers laten liggen en in Januari positief getest. Je kunt in principe de eerste maand na het stoppen al je ei vinden maar dan nog hoeft het niet op een zwangerschap uit te lopen.
Ik ben begonnen met die testen omdat ik toch echt ergens las dat door het stoppen met de pil (die er jaren voor zorgde dat er geen eisprong kwam) het wel maanden kan duren voor er weer een eisprong is. Ik wil met die testen gewoon weten wanneer dat bij mij weer gebeurd.. Maar jullie denken dat dit onzin is en dat er na t stoppen vrijwel iedere maand weer een ei springt? XxX
Het kan, maar hoeft absoluut niet wat betreft die eisprong. Hier bij de eerste na 3 maanden zwanger na het stoppen, bij de tweede in maand twee en de derde was een verrassing.