ervaringen met femoston - pof - kinderwens?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door frummelke86, 19 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. colombiana

25 jun 2015
    12
    0
    1
    NULL
    amsterdam
    Hoi Frummelke,

Wat ben ik blij dat je deze vraag hebt geplaatst. Ik ga zelf ook starten met Femoston. Zat al in eiceldonatie traject, maar toch even Dusseldorf proberen. Moet voor mezelf zeker weten dat ik alles geprobeerd heb. Dacht dat dat zo was, na Gent, maar Dusseldorf denkt toch wat te kunnen bereiken met kansloos AMH (0.08) en FSH tijdens laatste random meting 50. Vraag me af in hoeverre dit realistisch is, ze zijn commercieel, maar toch. Nog nooit IVF geprobeerd, vanwege de kansloosheid wilde niemand dat doen. Ik menstrueer nog maar weinig. Soms zelfs om de 3 maanden pas. Na diagnose POF twee jaar gelden, nog 2x spontaan zwanger geweest (helaas miskraam, totaal 4).
    Hoop dat er nog ergens een goed ei vandaan getoverd kan worden en anders dan ga ik het met mijn donor eitjes proberen. Ik klink misschien heel nuchter, maar er is heeeeeeel veel verdriet aan vooraf gegaan. Ben gelukkig, met hulp, op een goede plek nu kwa gevoelens en acceptatie.
    Ben heel benieuwd te lezen hoe anderen het vergaat met Femoston. Zie er wel tegen op, ik reageer niet zo fijn meestal op de pil (dik worden, libido lager, emotioneel vlak of juist labiel worden) Maar ja, ff drie maanden kan er ook nog wel bij.

2. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.042
    2.735
    113
    Vrouw
    dames, willen jullie misschien even het telefoonnummer in een pb zetten? Ik heb vandaag uitgebreid met Kiekske geappt. Super leuk! Dus als jullie willen joinen, graag!

3. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Hoi, was ff een paar dagen niet op ZP dus lees nu weer even bij

@frummelke86 wat geweldig dat je waardes goed zijn en dat je mag starten. En wat een verrassing, snap dat je ook met andere uitkomsten serieus rekening hebt gehouden.

@colombiana wat een ellende allemaal hè? ik vind het toch best bijzonder dat je nog twee keer spontaan zwanger bent geworden, maar wat verschikkelijk dat het in miskramen is geëindigd. Je hebt je portie ellende wel gehad. Ik hoop voor je op een mooie afloop

@besloten groepje ik lees net het pbtje voor een WhatsApp groepje, betekent dit dat deze topic dan gaat verdwijnen?

4. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.042
    2.735
    113
    Vrouw
    Hoi Nellie en colombiana!
    Wat fijn dat jullie er weer zijn!

Klopt dat we tegenwoordig erg actief zijn met een whatsapp gropeje, dus als jullie zin hebben, stuur mij even je nummer in een pb, dan voeg ik jullie toe!

5. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    @frummelke86, @Kiekske, @Goudvisje34 ik begrijp dat jullie nu lekker aan het kletsen zijn op de WhatsApp :D Ik had me voorgenomen om in mijn rustperiode niet teveel bezig te zijn met de mmm, omdat die reden lijkt het me niet verstandig om aan te sluiten in het WhatsApp groepje. Ik zou hel wel heel leuk vinden als ik af en toe van jullie hoor hoe het met jullie gaat. Ik hoop echt dat jullie droom toch nog uit gaat komen

6. colombiana

25 jun 2015
    12
    0
    1
    NULL
    amsterdam

7. colombiana

25 jun 2015
    12
    0
    1
    NULL
    amsterdam
    @Nellie, ja was ellende. Gelukkig kan ik inmiddels zeggen dat ik het verwerkt heb.

Ik denk dat voor mij whats app groepje nu ook ff teveel is. Wel bedankt voor de uitnodiging. Ik heb sowieso hekel aan whats app. Ik hoop dat jullie af en toe wat delen hier

Ik heb femoston in huis, maar omdat ik opeens ongesteld ben geworden. Kijk ik even aan of ik nog x uit mezelf ongesteld ga worden. Zou komende week zijn. als dat zo is laat ik de fsh op dag 3 prikken. Voelt namelijk alsof ik weer inmijn cyclus zit. Is nu dag 26 en heb alle pms klachten die ik normaal ook had. Word ik het niet dan begin ik aan de femoston.

Hoe gaat het met jullie?

8. colombiana

25 jun 2015
    12
    0
    1
    NULL
    amsterdam
    Jammer dat niemand hier meer wat deelt. Heb echt behoefte om met vrouwen te praten die dit ook doormaken. Ben na mijn vakantie gestart met femoston. Slik het nu ruim een week en voel me heel labiel en depri. Daar was ik al een beetje bang voor. Voelt heel eng omdat ik net een tijdje niet meer depressief was vanwege alle kinderwens ellende die ik inmiddels achter de rug heb. Ik weet dat het tijdelijk is, maar voelt daarom niet minder rot. Wat kunnen hormonen toch heftig zijn!
    Hoop dat iemand reageerd, pb is ook heel erg welkom. Communiceren jullie nog steeds via whats app?

9. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    @colombiana hoi ik ben hier nog wel hoor, alleen ik zit in een rust periode, dus heb niet zoveel te melden. Wij gaan in september weer beginnen.
    Wat vervelend dat je alweer zulke vervelende klachten hebt van de Femoston, de deprie verschijnselen vind ik persoonlijk het ergst van alle bijwerkingen. Wat is voor jou straks de volgende stap?

Van de rest heb ik ook niets meer gehoord, dus ik denk dat ze hier ook niet meer lezen. Ben ook benieuwd hoe het hun vergaat

10. colombiana

25 jun 2015
    12
    0
    1
    NULL
    amsterdam
    Bedankt Nellie voor je reactie. Als dit niets oplevert (daar ga ik eigenlijk van uit ) dan ga ik verder met eiceldonatie traject waar ik eigenlijk al in zat. Maar toen hoorde ik dit met die femoston. Heb nu ff druk. Maar fijn datje wat laat horen. Hoop dat het bij jou straks meevalt net de bijwerkingen .

11. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Ik lees af en toe nog wel hoor. Heb alleen niet echt iets te melden. Slik trouw de femoston, heb weer een cyclus, maar die rommelt weer net zo erg als voorheen. Morgen naar DD voor een echo en het prikken van hormoonwaarden.

De gele pillen van de femoston maken mij ook wat depressief en soms zelfs een waar hormonster. Op de rode reageer ik niet op die manier.

Naast het medische traject ben ik begonnen met fertiliteitsyoga. Heerlijk! Doe het gewoon thuis met instructiefilmpjes. Zeker een aanrader!

12. colombiana

25 jun 2015
    12
    0
    1
    NULL
    amsterdam
    Leuk om ook wat van jou te horen Kiekske!
    Ik ben inmiddels gistren ong. geworden (70 dagen na laatste x ). Meteen voelde ik me weer emotioneel normaal. Dus denk dat dat vooral was wat er met me aan de hand was een giga pms. Ik trek de conclusie dat deze menstruatie bij mijn eigennatuurlijke cyclus hoort, omdat ik nog maar een week slik en dus nog geen progesteron heb geslikt ( ik slik de femoston waarbij er alleen de laatste twee weken in de gele, prog.in zit ). Vanmorgen dus ook bloed geprikt. Ga nog wel ff contact opnemen met Dusseldorf hierover. Want ik wil weten of mijn redenatie klopt. En moet ik nu gewoon doorgaan met femoston ( doe ik wel ) en als ik tijdens de stop 5 dagen na deze strip ongesteld wordt, moet ik dan weer prikken. Of wat? Ben iig heel blij dat dat depri gevoel weg is. Was niet te harden!

Ik prik gewoon in NL, maar heb dus geen echo dan erbij. Hmmm...is dat wel beter? Kijjt mij van wel, want je moet toch kunnen zien of er ei-ontwukkeling is. Is mij niks over gezegd dat dat moet. Wat is bij jou de procedure? Ga daarover ook vragen.
    Hoop dat je hormonen en echo goed zijn Kiekske!

13. colombiana

25 jun 2015
    12
    0
    1
    NULL
    amsterdam
    update: fsh was goed. eindelijk eens iets dat positief is op dit gebied. ben realistisch hoor. is nog een hele lange weg te gasn tot eventuele doorgsande zwangerschap. en vier x spintaan zeanger geweest. maar allemaal miskramen. maar ben al lang blij dat er een x wat geprobeerd wordt. wie weet beb ik goed te stimuleren. en zo niet dan heb ik iig alles geprobeerd. hoop dat het goed gaat met jullie. dat geen nieuws goed nieuws is.

14. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Fijn! Het begin is er. In de mmm moet je het soms van kleine positieve dingen hebben. Wanneer begin je met stimuleren?

15. colombiana

25 jun 2015
    12
    0
    1
    NULL
    amsterdam
    Hoi Nellie,
    Ik heb komende week een afspraak waar alles zal worden uitgelegd en een echo. IK weet het niet. Ik denk wel snel.
    Hoop dat je kan genieten van het mooie weer!

16. colombiana

25 jun 2015
    12
    0
    1
    NULL
    amsterdam
    Nou we gaan een ivf poging doen. Nog twee weken femoston slikken (die met progesteron erin) en dan als ik ongi. ben starten met 2 x daags 225e meriofert en 2x daags synarel neusspray. Best creepy dat geprik. Maar kom ik ook wel overheen.
    Was toevallig dag 2 cyclus toen ik in Dusseldorf was. Bij de echo maar 1 folikel te zien...maar ja amh is ook ultra laag. Was te verwachten. Voelt heel kansloos, maar ik wil het iig geprobeerd hebben. Het is wel leeg hier, net zoals mijn eierstokken. Hoop dat iemand binnenkort iets hoopvols hier plaatst.

17. colombiana

25 jun 2015
    12
    0
    1
    NULL
    amsterdam

18. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    @colombiana goed nieuws en tegelijkertijd ook heel spannend. Het is erop of eronder als ik dat zo lees. Wel fijn dat al deze moeite ten minste wordt beloond met een poging.
    Het is jouw eerste keer dus, van te voren leken mij die prikken heel eng, maar eigenlijk vind ik dat nog best leuk om te doen. het mentale valt mij zwaarder.
    Ik hoop voor je dat er nog een follikel bij komt, dat is zeker mogelijk, wanneer heb je de eerste echo?

Ik start over 2 weken ongeveer, maar een paar dagen geleden had ik ineens weer een mentale inzinking, dat ik nu twijfel of we alweer moeten beginnen. Ik kijk t nog ff aan.

Succes, ik blijf je volgen :)

19. colombiana

25 jun 2015
    12
    0
    1
    NULL
    amsterdam
    Hoi Nellie,

De eerste echo is geloof ik op dag 8. Maar nu dus nog ff twee weken femoston. Denk dat ik over dat prikken wel heen kom. Mentaal emotionele zie ik idd veel meer tegen op.
    Rot dat je er doorheen zat. Maar niet raar gezien waar wij mer bezig zijn.Ik had vandaag ook zon dag. Kon alleen maar huilen. Breakdown op werk. Is toch heel heftig allemaal dit....
    We starten dus allebei over twee weken, tenminste ik stop over twee weken met femoston en denk dat ik dan heel snel ong. word. Dit draadje is nogal dood, zullen we in pb verder gaan? Al snap ik niet goed hoe dat werkt lol

20. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    colombiana vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina