Ik dook hier al 2x op voor de "we-zijn-op-zoek-naar-een-naam"-hulplijn Nog ongeveer 10 weken te gaan en dan wordt Ilha (uitspreken als "iela") grote zus van broertje X. Qua namen hebben we voorlopig nog een uitgebreid lijstje: Onno, Izar, Silas (vinden we super, maar niet echt in combi met Ilha, snifsnif), Remus, Cyrus/Sirus, Arthus, Astor. We houden wel van iets apartere namen, maar... andere, klassiekere voorstellen zeker ook welkom. Ons lijstje vinden we wel oké, maar voorlopig -echt raar- toch niet echt dé klik... Wat vinden jullie mooi/niet mooi in het lijstje? Ander voorstel? We horen het héééél graag. Dankjulliewel voor de brainstormsessie!
Leuk dat je dat schrijft! Wel... Ilha spreek je uit als "ila" (zoals "Ella" maar met een "i" dus) en dan heb je precies 2x hetzelfde, gewoon naam omgeven door begin- (s-) en eindletter -s... Lijkt alsof we dan precies geen inspiratie hadden... Zit er toch wat mee... Mijn vriend heet Simon en dan wordt het dus Ilha, Si-las, Si-mon... En in die Silas zit dan ook weer wat Ilha... Hmzzz...
Astor en Sirus uit je lijstje ! Wodan Ares Yutan Artho Nordin Tobin Stian Eneas Largo Maxwell Fender Eyden Arion Zoran Quint Xiano Nox Maceo Bartosz Rian Artin Tjorven Gunnar Noyan Maddox Edin Atilla Nestor Jethro Sieg Vital Pifte Ragnar Aldo Liandro Aris Lester Tenzin Tycho Ramses
Ilha en Silas vind ik leuk, ik kan mij alleen voorstellen dat het met Simon iets minder is.... maar Simon, Eeki, Ilha en Silas vind ik dan wel weer kunnen als dat jullie nummer 1 naam is.
Zie hierboven voor mn opinie over jullie namen. Zie hieronder voor andere ideeën: Aïrto Tyrone Quintin River Aurelius Thiago Kyler Skylar Sky Sly Storm Wodan Leo Hayko/ Haico Winston Matthias Fabian David Samuël Daniël Terry Boaz Simeon
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om een naam te verzinnen die even mooi is als Ilha Ik vind Silas er prima bij passen. Het is toch juist mooi als er een beetje eenheid in zit en ik vind de uitspraak met Ilha wel verschillend genoeg. Bij Ilha ligt de nadruk op de a en bij Silas op de si. En hoe vaak noem je je man/vriend Simon? In de praktijk zal dit vast meestal Siem zijn.
Ow, ook goed Ik had gegoogeld op 'Sirius Black LOTR' om zeker van mn zaak te zijn en kreeg toen wel zoekresultaten. Waarschijnlijk niet goed gezien dat hij bij HP hoort omdat ik dit keer klaarblijkelijk niet verder keek dan mn neus lang is
Hmm, nou ja, als je je er zelf niet goed bij voelt moet je het niet doen natuurlijk, maar ik vind Ilha en Silas, ondanks dat in beiden ‘ila’, zit echt een andere klank hebben die juist heel mooi bij elkaar past. Simon vind ik ook weer een ander soort naam.
Ohhh bummer! Lees nu pas dat je vriend Simon heet.. en ik vond/vind mijn voorgestelde Simeon nog wel zo'n leuke en bijpassende kanshebber! Jammer zeg! Castor nog een kanshebber? Het reeds voorgestelde Cesar vind ik ook een hele leuke!
Izar en Silas vind ik persoonlijk iets minder. De rest van jouw lijst vind ik mooi! Zelf zou ik kiezen voor Astor. Nog een paar variaties of aanvullingen: Lias Otto Rémi Midas Janus Arto (met klemtoon op -o!) Cyril