Kledingdilema

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anne09, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik wil wat shirtjes kopen voor van de zomer, maar ik zit een beetje met de maten. Mijn zoontje past vanaf 3 maanden goed in maat 68, zit qua lengte op de plus 1 lijn en qua gewicht op de plus 2 lijn. Hij weegt nu 7,7 kilo en is 65 cm. (Hij krijgt borstvoeding). En nu ben ik bang dat hij maat 74 van de zomer al te klein zal zijn. Het is van lief en ik wil het graag nu kopen omdat ik een leuk shirt in de aanbieding heb gezien.
    We gaan als hij 6 maanden is op vakantie naar Rhodos dus dan heeft hij sowieso tshirts nodig.
    Iemand een idee welke maat hij rond 6-9 maanden heeft??

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

dat is echt lastig te zeggen omdat ze zo een groeispurt kunnen krijgen of juist lang in 1 maat kunnen zitten.
    Ik zou dan gewoon voor maat 80 gaan denk ik. Met shirts met korte mouwen maakt het niet zo uit en als hij ze begin zomer niet past dan vast wel eind van de zomer zou mijn gedachte zijn.
    Julia is van juli 2011 en zit in maat 68. Dat verschilt dus al aardig met jouw kindje en mijn dochtertje is jonger. Zoveel verschil kan er zijn tussen kindjes wil ik hiermee aangeven:)
    Ik koop maat 74 nu voor Julia voor de rest van de lente/zomer.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou t-shirts gokken op maat 80, want maat 74 "hoort" hij dan te hebben, maar hij is wat dikker dus zou ik een maatje groter gokken. Ook vind ik het bij t-shirts het niet zo storend als ze wat ruim zitten. Mijn zoontje is 76 cm en net wel/net geen 9 kg en hem worden de t-shirts maat 74 nu te klein (afgelopen zomer had hij dus t-shirts in maat 74 aan en woog met zijn verjaardag 7,6 kg bij 69 cm dus eind van de zomer). Voor dit jaar heb ik maat 86 en dat is wel wat ruim nu, maar staat niet raar (draagt ze nog niet hoor, maar wel gepast).

4. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik zal ook maat 80 gokken van shirts. Die van mij droeg ook al redelijk snel maat 80 en ook best lang!
    Broeken past hij nu nog maat 74. En iets te ruim is toch geen probleem!

Shopse!

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn dochtertje is nu net 4 maandjes en is nu over op maat 74,
    ze weegt nu 8240 gram bij 68,2 cm lengte.
    Ze zit met beidde op de +2,5 lijn,ik koop voor de zomer maat 80.
    Ik hoop dat ze er dan niet uit is al.

Je kan ook in het groeiboekje het lijntje doortrekken met lengte en gewicht en kijken welke maat je dan nodig hebt.

6. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Bedankt voor de reacties.
    Ik ga nu voor 2 shirtjes maat 80 en 1 shirt maat 74. Heb ook even een shirt maat 74 gepast en dat zat nog erg ruim. We gaan eind juni naar Rhodos dus ik denk dat hij dan 74 nog wel past.

Deel Deze Pagina