hoi ik word bij momenten echt gek van mijn zoon van 5 . Hij kan echt niet stil staan , staat steeds te draaien, heen en weer te wippen (in winkels enzo) , in de zetel wordt niet gezeten maar gewiebeld, gewroet, rechgestaan (mag niet) en aan tafel zit hij steeds met zijn handen te trommelen, aan vanalles te prutsen, te draaien in zijn stoel enzovoort. daarnaast een gezeur en gebabbel aan één stuk door, als ik niet meteen antwoord alles 5 keer herhalen (ook soms als ik wel antwoord) doordrammen ... Ik kan me soms echt bijna niet meer inhouden en begin te snauwen of te dreigen en dat ik ook weer niet goed. Pfff ik weet het hier soms niet meer hoor. is dergelijk gedrag wel normaal voor een kind van net 5?
Het gewiebel en gefriemel herken ik! het is vooral met eten. Of oefeningetjes voor haar spraak. En de stoel wordt nooit helemaal gebruikt. Op het puntje, op de zijkant, 1 voet op de grond enz.. T zal een fase zijn denk ik.. Even tot 10 tellen
mijn zoontje wordt in februari 6 en die heeft het ook! gewoon precies hetzelfde als wat jij beschrijft... de juf van school vond hem ook erg ongeconcentreerd en heeft hem door een speciaal iemand laten testen... hij is nu gekwalificeerd met ADHD en is doorgestuurd naar de kinderarts (degene die de testen heeft afgenomen mag alleen een advies uitbrengen). ik zou met de juf van school een gesprek aangaan over je zorgen en vragen of zij je verder kan helpen... probeer ook zoveel mogelijk een regelmaat in zijn leven aan te brengen... zelfde tijd douchen en naar bed / eten (mijn zoontje blijft ook wel op maar ik merk dat hij dan de dag erna een beetje uit zijn doen is), aangeven wat jullie gaan doen (verrassingen houden ze niet zo van / als jullie met 10 min weggaan geeft dit dan aan en laat dit weten door bijv. te zeggen "ga even naar het toilet" dit is voor mijn zoontje het teken dat wij op het punt van vertrekken staan), breng veel rust in zijn leven aan (is hij op school erg druk geweest door bijv. een verjaardag, doe het dan thuis rustig aan door niet op pad te gaan maar een spelletje).... snauwen: ik merk dat wij het ook steeds sneller gaan doen want tja als je al 3 keer iets hebt gezegd, of vraagt of ie even zn mond wil houden en toch doorgaat wordt het wel heel erg moeilijk om niet uit je slof te schieten.....