Schrik voor eerste echo

Discussion in 'Zwangerschap' started by 1979kik, Sep 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

Aug 2, 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Maandag 5 oktober heb ik mijn eerste echo.
    Hoe dichter het komt, hoe meer zorgen ik me maak.
    Men blik valt op oa dit forum net iets te vaak op de horrorverhalen van leeg vruchtzakje, geen kloppend hartje.
    Het heeft gemaakt dat ik naar dit moment met schrik uitkijk, terwijl ik altijd dacht dat ik met ongeduld zou aftellen.
    Dus graag POSITIEVE eerste echoverhalen(die natuurlijk ook positief zijn geëindigd na 9 maanden;))
    Ook heb ik ergens gelezen dat er in de eerste 12 weken kans van 1 op 10 is voor een miskraam(maar hierbij zitten ook de miskramen voor de NOD en de miskramen via bloedingen bijgerekend) hoeveel percent blijft er dan nog over?
    groetjes,

2. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

Mar 8, 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    10% van de zwangerschappen eindigen in een miskraam. Bij de meeste gevallen weet de vrouw niet eens dat het om een miskraam gaat, omdat het dan al voor de menstruatie mis gaat en ze dus gewoon ongesteld wordt. Geen idee hoeveel er dan nog overblijft, maar een stuk minder dan die 10% in ieder geval. Het allergrootste merendeel van de zwangere vrouwen zal dus ook gewoon een goede echo hebben! Natuurlijk is je eerste echo reuze spannend, maar laat jezelf niet gek maken! De kans is veel groter dat je een grappig klein frummeltje in je buik te zien krijgt! Sla voorlopig het forum over de miskramen over, want daar word je alleen maar onzeker van!

3. geluk2009

geluk2009 Actief lid

Jan 24, 2009
    157
    0
    0
    nou ook ik was bang dat we geen mooie echo zouden hebben de eerste keer, het is en blijft spannend maar zoals je ziet zit ze nog lekker in mijn buik en mogen we haar bijna gaan ontmoeten.
    Nu hebben wij echt zekerheid omdat je der voeld bewegen iedere dag en daar zul je echt nog even op moeten wachten, maar als je eenmaal een mooie echo heb gehad echt gaan genieten van je zwangerschap want de tijd gaat zo hard!

4. flip

flip Actief lid

Jun 10, 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een prima eerste echo, twee dagen nadat ik erachterkwam dat ik zwanger was met 7+2. Ik heb er in totaal 4 gehad: met 7+2 (check voor zwangerschap), met 9+1 (termijnecho in 't ziekenhuis), met 12+0 (nekplooimeting) en de 20-weken echo.
    Aan de ene kant was ik er blij mee, want je krijgt je wurmpje vaak te zien, maar an de andere kant werd ik er inderdaad heel onzeker van! Elke keer die angst dat er toch iets mis was... de nacht voor de 20-weken echo werd ik zwetend wakker omdat ik gedroomd had dat er niks in m'n buik zat. En dat terwijl ik mijn Flipje allang kon voelen toen!

Na de 20-weken echo heb ik dan ook gezegd dat de volgende keer dat we hem/haar zien na de geboorte. En dat geeft een hoop rust :)

5. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

Aug 28, 2008
    1,902
    0
    0
    Brielle
    Ook hier waren er steeds meer zenuwen naarmate de echo dichterbij kwam..
    Ik was iets minder ver als gedacht, maar alles zag er prima uit en heb de kleine zelfs zien bewegen!
    Daarna kwamen de zorgeloze weken tot het moment van de 20 weken echo dichtbij kwam, ook toen weer zenuwen en ook toen was alles weer prima.

Denk dat we ons onbewust toch voorbereiden op eventueel slecht nieuws, hoe klein die kans ook is..
    Probeer in je hoofd te houden dat de kans dat het misgaat maar enorm klein is.

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    bij de eerste met 6w een echo gehad, hij wordt volgende week 10
    bij de tweede met 6w een echo gehad, zij is nu 8
    bij de 3e met 7w een echo gehad, zij is nu 14 maanden
    2mk voor dat ik uberhaupt een echo had gehad
    nu met 7w echo gehad: en het leeft nog steeds ;)
    View attachment 18706 dit was zhij vrijdag

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    vond het ook doodeng, maar de echofoto staat nog steeds naast mijn bed en is me dierbaarder dan mijn 20 weken echo... als je dat hartje ziet kloppen, dan staat alles even stil..

en natuurlijk kan het misgaan, maar de kans is groter dat het goed gaat en dan heb je net zoals mij over een tijdje een heerlijk lachend kindje in de box liggen!

succes!

8. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh meid... ik weet hoe je je voelt hoor! Zo zat ik ook met de eerste echo. En ook met de 20 weken echo (want dan leeft het ok, maar wat nou als het helemaal niet gezond is?). Die zorgen he, je zou je helemaal gek maken. Maar goed. Hier even een prachtige foto van onze kriel bij 9w4d, vind je de frummel niet fotogeniek?

9. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik was zo bang voor de eerste echo dat ik dacht dat ik het bestierf. Ik was ook nerveus voor de twee echo, maar toen voelde ik al beweging, en was ik al stukken dikker, dus dat er iets groeide en leefde was me wel duidelijk zonder echo. In het begin is de zwangerschap veel abstracter. En het plaatje dat je krijgt ook.

Onthoud dat het in het allergrootste deel van de gevallen goed gaat, en dat de meerderheid van de zwangerschappen eindigt in een gezond popje. Ik weet dat het moeilijk is om niet 'ja maar, het gaat OOK mis' te denken. Ik doe dat ook. Nogsteeds. Want het gaat ook bij 20 weken wel eens mis, en ook bij 30, en zelfs bij de geboorte. Maar je kans daarop is erg klein.

Goed, heel verhaal...

Bij 20 weken kreeg ik een allerschattigst plaatje van de beentjes van de frummel mee, dan heb je even een beeld van hoe het er in de meeste gevallen uitziet +- 10 weken later:

10. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Bij me dochter ging alles oke...tot de dag van de echo was er alleen maar gezonde spanning..ik ging smorgens op me werk naar de wc..bij afvegen...ROZE! Ahhhhh weet dat dat niet meteen slecht is maar je maakt je toch zorgen...was zo blij dat ik die middag een echo had...

Kind zit in je buik en groeit en groeit ...en daar heb je geen vat op ...net als je geen vat heb op een slecht afloop. Er is geen pil die je zwangerder laat zijn...er is geen pil die een mk doet voorkomen...het is de natuur en die gaat z'n gang toch wel...

Hier was het resultaat een gezonde blije dochter na 40w en 4 dagen zwangerschap

Ik ben nu weer zwanger ...en me buik zet al behoorlijk uit...vrijdag de eerste echo en ik denk dat ik gewoon 2 kindjes op de wereld ga zetten zonder mk's en andere raare dingen...en weetje dat komt toch echt nog altijd het meest voor.

11. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

Feb 15, 2009
    617
    0
    0
    Ik was voor de eerste (en tweede) echo ZO zenuwachtig, dat ik niet kon slapen/eten/denken. Ik lag werkelijk lijkbleek te trillen op de echo-bank. Manlief wist niet wat ie meemaakte. Ik wijt het maar aan de hormonen en het besef dat het echt een wonder is en helemaal niet vanzelfsprekend.

Maarrrrrr....het gaat veeeeeeel vaker goed (tenminste 90%) dan niet en je moet ook niet vergeten dat op internet vaker de negatieve ervaringen staan dan de positieve.
    Hou je taai en succes maandag! x

12. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

Jul 8, 2009
    599
    0
    16
    Ik heb 5 oktober ook mijn 1e echo. Pas om half 3 :( Vreselijk. Heb de hele dag vrij gevraagd van mijn werk en heb er nu al buikkramp van. Ik kan me er ook heel erg druk om maken. En ook voor de 2e echo. Dat weet ik nu al.

13. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Ik heb 29/10 pas mn eerste echo maar ik kan me er nu al druk om maken. Tot die tijd probeer ik er maar niet te veel over na te denken en hoop ik dat de tijd heel snel voorbij gaat.

14. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi meiden, hier nog zo een onzeker iemand. Ik heb 9oktober mijn eerste echo en ik wil er niet eens aan denken. Want dan voel ik mij al zenuwachtig worden. Stel dat dit mis is of dat..... Pfff we moeten deze daagjes maar doorkomen en dan hopen op positief nieuws!!

15. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    hier ook op 9 oktober mijn eerste echo .vind het zelf te vroeg omdat er waarschijnlijk dan nog geen hartactie is, maar doordat we via de mmm zwanger geraakt zijn word er gekeken of er geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is ,en of het toevallig een meerling is....verwacht zelf alleen vruchtzakje(S) te zien en denk dat ik dan week of wat later terug moet voor hartactie....
    bij mijn eerste kreeg ik een echo met 7 weken en 5 dagen, was wel heel mooi dacht zelf 6 weken te zijn heb toen heel wat traantjes gehuild op de echobank...maar zoonlief ligt heerlijk in zijn bedje en inderdaad het gaat vaker goed dan dat het fout gaat .als je alle forums afgaat dan lees je overal wel veel negatiefs en dat onthou je meestal ,maar alle positieve verhalen onthou je niet omdat je automatisch op zoek gaat naar dingen waar jezelf bang voor bent...en dan kom je uit bij die negatieve verhalen helaas.

Share This Page